Vis ett enkelt innlegg
Gammel 14-06-2009, 23:50   #10
Strawberry
Medlem

Strawberry sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 401
MP Rating: 0% (0)
Strawberry har mye å være stolt av.Strawberry har mye å være stolt av.Strawberry har mye å være stolt av.Strawberry har mye å være stolt av.Strawberry har mye å være stolt av.Strawberry har mye å være stolt av.Strawberry har mye å være stolt av.Strawberry har mye å være stolt av.Strawberry har mye å være stolt av.Strawberry har mye å være stolt av.Strawberry har mye å være stolt av.
Sv: Timeout i barnehagen

Sitat:
Opprinnelig postet av Strikkis
I bhg jeg jobbet i før hadde de missforstått hele greien med timeout. Jeg jobbet på småbarnsavdeling hvor barna var mellom 1-3 år og hvis de f.eks gråt/skrek lenge, for eksempel fordi de ikke fikk lov til noe de ville, ble de satt ut i gangen på benken alene. de lukket til og med skyvedøren. jeg var rystet. de fikk ikke komme inn igjen før de var ferdige. Eller hvis de ikke spiste opp skorpene eller all maten sin så måtte de sitte alene ved bordet i timesvis... eller hvis de tøyset med bordet, noe en 2 åring gjør ofte, ble de plassert på stolen sin midt i rommet med ryggen mot de andre..

Prøvde å ta opp min mening på møtene vi hadde men fikk beskjed om å la være siden jeg bare var assistent og hadde ikke peiling.
Jeg jobbet ikke der lenge for å si det sånn, og jeg håper for all del min lille slipper å møte slik oppførsel fra de voksne når han skal begynne i barnehage til høsten.
Det der synes jeg er virkelig misbruk av time-out! Så små barn, og for så lite!! De voksne burde klare å veilede dem i de situasjonene der da!! Stakkars unger.
Jeg synes IKKE at det er greit at time-out blir brukt i sånne situasjoner.
Jeg tenker mer i retning av slå/bite/klype helt umotivert..Da er det greit med time-out.
-historie
Strawberry er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat