Har dere fått diagnostosert iktyose på han, eller er det noe som bare har blitt nevnt? Hvis han har iktyose så synes jeg virkelig dere skal ta kontakt med hudavdelingen på sykehuset der dere bor (riksen?) Der kan dere få råd og hjelp, og dere bør absolutt få oppfølging der det er spesialister, ikke bare hos fastlegen. Iktyose er en sjelden sykdom, og hudplagene kan absolutt være smertefulle. Men det kommer igjen an på hvor hardt han er rammet selvfølgelig.
Jeg vet det er lett å sitte på sidelinja å så, men prøv å ikke heng deg opp i melkemengden din så lenge han legger på seg som han skal. Mange babyer roter ved puppen i perioder uten at det er noe påviselig galt. Som regel går det seg til av seg selv etter en stund. Vi har selv slitt med kaving og hylig ved puppen, og til tider helt puppenekt. Alt ble prøvd uten bedring,og vi var på ekstra oppfølging på helsestasjonen på grunn av dette. Kiropraktor og manuellterapeut ble også forsøkt, men gutten var frisk og fin selv om han gråt mye.
Når jeg så at han la på seg til tross for ammeproblemene så greide jeg å stresse ned og slappe av, og ting har ordnet seg av seg selv. Og etter passerte 3 måneder så har vi jammen fått en myyyye blidere og mer fornøyd gutt!! Nå bare koser vi oss!!
Det eneste rådet jeg kan komme med er å kutte ut alle melkeprodukter i kosten din i minst 2 uker, i tilfelle han reagere på melkeproteiner. Men dette har du kanskje prøvd allerede?
Ellers så vil jeg bare gi deg en stor klem og håpe at ting løser seg når han passerer den "magiske" 3 måneders grensa.