Vis ett enkelt innlegg
Gammel 06-11-2009, 11:00   #1
Strikkis
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,073
MP Rating: 0% (0)
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.
Blir nesten helt gal...(AKTIVT barn)

Det har skjedd så mye det siste året at det skal så lite til før jeg tipper helt over.. Holder på å bli helt gal av lillegutt.. Altså ikke misforstå, Han har vært så mye syk at jeg er kjempe glad han viser sunnhetstegn og er interessert i ting og er aktiv og glad men jeg blir gal. Jeg kan så vidt sitte i ett eneste sekund før han finner på noe. Har alltid tenkt at jeg ikke skulle flytte på ting fordi barna skal vennes til at det kan stå ting framme uten at de begynner å pille, dessuten liker jeg ting og farger og liker ikke så godt minimalistisk stil, men nå lurer jeg på om jeg skal bare renske vekk alt i stuen.. Har allerede måtte svelge kameler og måtte ta vekk kubbelys og duk osv fra stuebordet, og alle telefoner og fjernkontroller må gjemmes unna. Han blir helt forbauset når jeg flytter han vekk og sier nei, eller ikke røre, og gir han en annen leke.

Det værste nå er at han går konstant og trykker av tv'en hvis den står på eller hvis oppvaskmaskinen står og går så slår han den av. Han hører ikke hvis jeg roper neiiiii mens jeg løper for å stoppe han/ta han bort. Prøver å si rolig og bestemt NEI, Oskar har IKKE lov, og fjerne han fra situasjonen men han ser ut som han ikke skjønner noe, og 2 sek seinere så er han der igjen.

Han er liksom overalt.. jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre enn å fotfølge han. snur jeg meg så står han på stuebordet, tar jeg han ned derfra og prøver å rydde opp det han han har revet ned, så er han på vei opp på tripptrapp'en som han har skjøvet bort til kjøkkenbenken for å hente seg noe han har sett der.. Jeg trodde ikke det var mulig for en 15 mnd "baby" å være så fokusert og bestemt. Jeg ser jo det positive i han også da. Han er jo enormt smart og fantasifull og syns det er kjempe spennende med knapper og ting som lager lyd og lys.. men jeg gjør rett og slett ikke annet enn å løpe etter han..

Jeg har rett og slett ikke krefter til dette føler jeg. har jo 1000 andre ting å gjøre enn å løpe etter han de dagene vi er hjemme(er planleggingsdag i dag) og jeg har jo et hus og en jente på 6 og ta meg av også.
Er det normalt for et barn å holde på slik? jeg har jobbet i barnehage i endel år og har vært borti mange aktive barn men har aldri sett noe lignende.. Han er som en virvelvind... Det er så utrolig frustrerende for meg når jeg må ta han vekk for 1000 gang fra oppvaskmaskinen som stakkars, har begynt å vaske 1000 ganger fordi han skrur den av hele tiden.

Han går i barnehage til vanlig og de sier jo det der også at han er fryktelig aktiv, men det er jo mere tilpasset for han der, og han har mere å gjøre så de syns ikke det er like slitsomt.. de er jo flere voksne enn lille meg også..

Noen som har noen tips?

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat