Har man angrefrist ved kjøp av barnevogn? Kan man liksom få opphevet kjøpet dersom man etter å ha kommet hjem, ser at dette ikke stod til forventningene, eller er kjøpet da endelig etter betalt osv...![]()
Har man angrefrist ved kjøp av barnevogn? Kan man liksom få opphevet kjøpet dersom man etter å ha kommet hjem, ser at dette ikke stod til forventningene, eller er kjøpet da endelig etter betalt osv...![]()
Så lenge produktet ikke er brukt (i dette tilfellet at vognen ikke er brukt ute) og lapper ikke er klippet av bør det ikke være noe problem å bytte den innen butikkens bytte-/returfrist.
Desember 2003
August 2007
Jeg skal ha forelesning i angrerett i ettermiddag, kanskje jeg kan svare deg da![]()
jeg har hatt en sak der jeg skulle bytte tilbake en vogn..
så lenge produktet er kjøpt ved fjernsalg dvs: internett, telefon og dørsalg så har man 14 dagers angrefrist. det spiller ingen rolle om emballasjen er brutt så lenge det ikke er varer med copyright dvs: dvd cd osv..
hvis det ikke føleger med angrefrist skjema så utvides angrefristen til 3 mndr, og dersom selger ikke har opplyst om angrefrist gjelder den ett helt år!
MEN dersom varen er kjøpt i en butikk, og du ikke har hatt kontakt med selger over internett så gjelder butikkens egne regler.
altså: du må ha avtalt eller bestilt over fjernsalg for at angrefristen skal gjelde.
alt dette står på forbrukerrådet.no'
Lillegutten 03 ble verdens beste storebror juni 08
Angrerettloven gjelder bare ved salg utenfor selgers utsalgssted, typisk ved internettkjøp eller på gata. Angrerettloven gjelder ikke ved kjøp i butikk.
For å kunne oppheve kjøpet må det enten være en mangel ved vogna, butikken har en garanti/bytterett eller at selgeren har en god dag.
Sist endret av Tidl. bruker; 12-10-2005 kl 18:26 Begrunnelse: Tilføye noe
Opprinnelig postet av *Ebba*
Dette høres ganske riktig ut for meg og.
Opprinnelig postet av Bambi
Vært på forelesning?
Opprinnelig postet av *Ebba*
![]()
Men vi kom ikke så langt da, leste litt selv på t-banen.
Du har fått mange riktige svar her allerede
Det er altså vesentlig hvor du har kjøpt vogna...
Hilsen Linda som har eksamen i bl.a angrerett på tirsdag![]()
Sosiale Bokmerker