+ Svar på diskusjon
Side 3 av 3
FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56

Diskusjon: Tips til hovedoppgaveskriving?

  1. #41
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    1,019

    kidoki Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

    .....
    Sist endret av m|nken; 04-02-2007 kl 16:12

  2. #42
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

    Takk! Den ligner den prosjektskisse-modellen jeg har funnet på nettet. Så gjelder det bare å FINNE alle teoriene og metodene..

  3. #43
    Oskarsmamma
    Gjest

    Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

    Har funnet ut at det finnes en bok som heter "Masteroppgaven. Hvordan begynne og fullføre." Det må jo være noe vel?? Noen som har den?

  4. #44
    IOA
    Gjest

    Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

    Sitat Opprinnelig postet av Oskarsmamma
    Har funnet ut at det finnes en bok som heter "Masteroppgaven. Hvordan begynne og fullføre." Det må jo være noe vel?? Noen som har den?
    Nei, men det står faktisk på pensumlista vår! Og jeg går bare 1. semester! Men bare under anbefalt litteratur, da...

  5. #45
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Acsa sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2001
    Sted
    Nittedal
    Meldinger
    5,430

    Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

    Hvor ble det av "fullført 15 minutters skriving"-tråden fra gaaaaamle dager? Jeg har seriøs skrivesperre og bare shopper på nett og vasker tøy og surfer her og på andre nettsteder, og panikken vokser i magen over mangelfull hovedoppgaveskriving! Nå må noen hjelpe meg her, altså!
    Storesøster f. januar 2001
    Plutten f. juli 2005

  6. #46
    Oskarsmamma
    Gjest

    Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

    Håper også det blir mer liv i denne tråden etter hvert!!
    Nå holder jeg på med å snekre sammen en problemstilling. IKKE enkelt det, nei!

  7. #47
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    hormonbølla sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    sunnmøre
    Meldinger
    310

    Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

    litt tips fra meg... har skrevet ferdig en bacheloroppgave i vår...

    ikke heng deg opp i problemformuleringen til å begynne med, lag deg en foreløbig en om du ikke klarer å "finne den perfekte"

    lag deg en oversikt over hva du vil ha med i oppgaven... veldig greit, slipper å glemme noe og kan forandre på den.

    bestem deg for hvordag du vil dele inn oppgaven, teoridel, drøftingsdel eller alt i ett... altså drøfte etter hvert.

    langsmed i teksten om du kommer på noe du skal huske å gjøre eller forandre senere så merker du teksten i en annen farge...

    når du står stille, så scroll deg opp til toppen og les... kristisk...

    er du tom for noe å skrive, så skriv noe, uansett om det er relevant eller ikke... trigger hjernen til å pense inn på sporet igjen.

    let etter nytt stoff på nettet, som angår det temaet du skriver om, kanskje kommer du på noe mer å føye inn.

    vær ikke redd for å ta pauser der du beveger deg.. spis noe søtt.

    hmm... da kommer jeg ikke på noe mer...
    Bølla, med to snuppelurer født 02. og 04.

  8. #48
    Oskarsmamma
    Gjest

    Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

    Sitat Opprinnelig postet av hormonbølla
    langsmed i teksten om du kommer på noe du skal huske å gjøre eller forandre senere så merker du teksten i en annen farge...
    Dette pleier jeg å gjøre! Veldig lurt

  9. #49
    nussi
    Gjest

    Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

    Nå starter mitt siste skoleår... å med en GEDIGEN hoveroppgave... har jo startet men, nå er ejg møkk lei... kommer meg liksom ikke videre. hater sånn stor oppgave. Aner liksom ikke en ting. Føler at jeg ikke kommer til å greie det!!! Men je gmå jo, er ikke så enkelt å være mamma heller oppi alt dette, for det er vanskelig å finne tid og motivasjon når jeg endelig har litt tid alene.

    Så kom med tips heldigvis så er jeg ikke alene...

  10. #50
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,615

    Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

    Kan anbefale "Oppgaveskriving: veien til lystbetont skriving og gode rutiner" av Karin Widerberg. Hjalp meg overraskende mye da jeg slet som verst med motivasjonen i vinter.

  11. #51
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,615

    Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

    Har forresten en vond og umotivert dag i dag, som foreløpig har vært ok produktiv likevel, takket være 15 min-metoden jeg fant i denne tråden. En side produsert på 3x 15 min. Slett ikke verst!

  12. #52
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

    Denne tror jeg at jeg abonnerer på, selv om min bacheloroppgave ikke er før i -09 Gode tips får man aldri for lite av!

  13. #53
    Irk
    Gjest

    Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

    Her var det mange gode tips! Jeg skriver bacheloroppgave og har stanget hodet i veggen hele dagen. Sitter bare og ser på pcen uten at jeg får skrevet noenting. Nå setter jeg klokka på 15 minutter og håper at det gjør underverker

  14. #54
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

    Hva tar du hovedfag i, eller master?

    Sitter med oppgaveskriving selv.

  15. #55
    Irk
    Gjest

    Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

    Sitat Opprinnelig postet av Irk
    Her var det mange gode tips! Jeg skriver bacheloroppgave og har stanget hodet i veggen hele dagen. Sitter bare og ser på pcen uten at jeg får skrevet noenting. Nå setter jeg klokka på 15 minutter og håper at det gjør underverker
    Det hjalp!! Jeg satte klokka på 15 minutter og bare begynte å skrive. Plutselig ringte den så jeg satte på 15 minutter til og vips så gikk det to timer og jeg hadde skrevet masse!

    Jeg går siste året på sykepleien så det er hverken hovedfag eller master. Kun bachelorgrad. Skolen fikk masse kritikk fra NOKUT fordi bacheloroppgavenen holdt for høyt nivå men de senker først kravene til neste år

  16. #56
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    FairyC sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    549

    Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

    Abbonerer jeg også! Går på vernepleier utdannelse og der er det nok av oppgaver.
    2000 & 2002 5.Juli 2008









 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 3 av 3
    FørsteFørste 1 2 3

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine