Vet ikke hva jeg skal skrive...
Føler annå at det er for tidlig for meg å skrive noe her. For sårt.
Nå har jeg lest igjennom denne tråden og grått og gjenopplevd min egen opplevelse. Det er så uvirkelig å miste et barn...og så ufattelig trist å lese om og tenke på dere andre som også desverre har vært igjennom det.
![]()
Etter å ha prøvd å få barn i over ett år, ble vi også endelig gravide. Både sjokket og gleden var stor da vi tidlig fikk vite at det var TO små mirakler der inne...
Det var så herlig å være gravid, og jeg hadde et perfekt svangerskap uten plager. Elsket å kjenne at de to guttene levde der inne.
I uke 27 fikk jeg plutselig rier og fødselen var igang. Dagen etter at riene hadde startet, kom Leon og Philip til verden ved keisersnitt.
Jeg kan ikke gå i detaljer om de første dagene, for selv om vi har snakket gjennom det mange ganger, så er det så mye jeg ikke husker. Guttene hadde infeksjon, og det var mer kritisk for Philip enn for Leon. Leons tilstand var ganske stabil, mens Philips tilstand vekslet mellom stabil og ustabil hele tiden. Den 9. mars ble guttene våre døpt. Etter en veldig slitsom natt til 10. mars, døde Philip i armene mine, bare 3 dager gammel. Jeg håper så inderlig at han kjente varmen min og hørte hjerteslagene mine i sine siste minutter. Vi var sammen med han etter at de hadde fjernet slanger og stelt han, og det er vi glade for nå. Han var så ubeskrivelig nydelig og uskyldig.
Sorgen over å ha mistet Philip er så forferdelig stort, og våren var også fyllt med bekymringer i forhold til Leon. Men uten Leon vet jeg ærlig talt ikke hvor jeg hadde vært hen idag. Han er magisk.
Jeg har det for det meste bra, takket være lille Leon! Men Philip er alltid i tankene mine, og jeg lurer sånn på hvordan sorgen vil utvikle seg og hvordan det vil være å bli evig påminnet det som har skjedd, gjennom Leon. Jeg håper sorgen går til savn, og at savnet ikke gjør så umåtelig vondt...
Tenker på dere alle og sørger med dere ...
Sosiale Bokmerker