+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35

Diskusjon: Viktige hemorroide tips

  1. #21
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lineej sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    1,069

    Sv: Viktige hemorroide tips

    Bra tips her. Jeg går på apoteket i morgen. Grønn prikk til deg som startet tråden...
    "lineej, Lynette på SM, mars04 gutten, mars08 jenta og juni 10 gutten"

  2. #22
    Stjerne
    Gjest

    Sv: Viktige hemorroide tips

    Sitat Opprinnelig postet av Nellemor
    Ja, det samme gjør jeg her. Kan ikke huske sist jeg var alene på do. Nå har det blitt sånn at når jeg sier jeg skal på do, så tar mellomstemann med seg tegnesaker og følger etter meg inn!


    hehehe glad jeg ikke er den eneste som må ha med meg små på wc

  3. #23
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Olasmamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2002
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    931

    Sv: Viktige hemorroide tips

    Flere gode tips her.
    Jeg var også plaget med hemorroider etter fødsel. Ingenting av stikkpiller og salver virket over tid. Dermed fikk jeg tips om å smøre meg der nede med vanlig honning etter hvert do-besøk og morgen + kveld. Etter 5-6 dager var hemorroiden borte og jeg har ikke merket noe til den etterpå heller! Vel verdt å prøve! (Det er forresten snart et år siden den forsvant.)

    Frida1

  4. #24
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Milla(Camilla) sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    462

    Sv: Viktige hemorroide tips

    hvis jeg må på do og jeg er alene hjemme så bruker jeg ta med Adrian i vippestolen..hadde rett og slett fått 'dårlig tid' der inne hvis jeg hadde hørt A skrike fra stua.. men nå har vi 2 katter også så jeg lar ikke A være alene med dem uansett.. venter til han kan dra dem i halen og ta igjen litt..

  5. #25
    Stjerna
    Gjest

    rødme Sv: Viktige hemorroide tips

    Jeg har brukt stikkpiller mot hemoroider helt siden fødselen i okt, men det blir ikke borte. Har store smerter iblant og blør mye ved toalettbesøk. Nå skal jeg endelig operere, men gruer meg felt til dette. Er det vondt lenge etterpå? Må man sitte på badering som jeg har hørt? Har egentlig ikke fått noen informasjon om dette. Skal operer fredag 18 februar. Takknemlig for svar!

  6. #26
    carolin
    Gjest

    Sv: Viktige hemorroide tips

    I forbindelse med fødselen var jeg så heldig å få 4 svære hemorroider på utsiden av endetarmsåpningen. Det var så vondt at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Prøvde salvene som man får kjøpt på apoteket, men det hjalp bare i en halvtimes tid, etter hver påsmøring, så jeg brukte jo opp en tube på 1-2 dager.
    Så prøvde jeg akupunktur, og dagen etterpå så var smertene allerede vekke. Nå er det en måned siden og jeg har ikke vært plaget siden

  7. #27
    Medlem
    Rykte
    Anita Sofie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Indre Østfold
    Meldinger
    76

    Sv: Viktige hemorroide tips

    Jeg viste ikke at jeg hadde hemorider, så jeg trodde bare at jeg var sår der etter fødslen siden jeg sydde noen sting, men da jeg kom hjem å så meg i speilet så jeg virklig hva problemet var. Prøvde salven som man får på apoteket, men den gjorde det bare værre. Mannen min begynte å undersøke på internett og fant ut at mange brukte propolis salve. han reiste ut å prøvde å få tak i det. Det var vist ikke lett, for dette var mellom jul og nyttår, men han fikk da tak i det, og dagen etter at jeg hadde brukt det en gang var de allerede påvei tilbake. Det tok ikke mange dager før de var borte.


    Anita Sofie og
    Stine Sofie 4 desember 2004

  8. #28
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    amelia sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    østfold
    Meldinger
    445

    Sv: Viktige hemorroide tips

    Sitat Opprinnelig postet av CarinaL
    Tusen takk for mange fine tips!
    MEN; Det er ikke alltid så lett å ta seg god tid på toalettet når man har en liten en som er alene i stuen Det er mulig det er derfor jeg harr fått det nå, fordi jeg stresser og trykker mye...
    Ja det er ikk alltid så lett når man har små..

  9. #29
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Viktige hemorroide tips

    Operasjon er siste utvei og ofte ikke like vellykket.

    Man kan også få sprøytet inn et medikament i dem som skal få dem til å trekke seg sammen. Eller man setter "strikk" rundt dem så de skrumper inn.

    Alt dette gjøre på kir. pol. på sykehuset. Og du må ha en henvisning fra legen din.

    Du kan også få kjøpt lokalbedøvende krem på apoteket uten resept som man har på før man går på do så det ikke gjør så vondt. Også lurt å ha tatt en stikkpille i god tid før dobesøk så det smører og kommer lettere ut.

  10. #30
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Viktige hemorroide tips

    Sitat Opprinnelig postet av Anne Sofie
    Jeg viste ikke at jeg hadde hemorider, så jeg trodde bare at jeg var sår der etter fødslen siden jeg sydde noen sting, men da jeg kom hjem å så meg i speilet så jeg virklig hva problemet var. Prøvde salven som man får på apoteket, men den gjorde det bare værre. Mannen min begynte å undersøke på internett og fant ut at mange brukte propolis salve. han reiste ut å prøvde å få tak i det. Det var vist ikke lett, for dette var mellom jul og nyttår, men han fikk da tak i det, og dagen etter at jeg hadde brukt det en gang var de allerede påvei tilbake. Det tok ikke mange dager før de var borte.

    Mener du salven "Prolip" som brukes mot munnsår???

    Den inneholder Propolis, vaselin og lanolin.

  11. #31
    GulleLine
    Gjest

    Sv: Viktige hemorroide tips

    Sitat Opprinnelig postet av Berta
    Mener du salven "Prolip" som brukes mot munnsår???

    Den inneholder Propolis, vaselin og lanolin.
    SVarer på denne, jeg...
    Salven heter Propolis Salve, fra Prosan. Fåes i glasskrukke på 50ml fra Helsekost!
    Inneholder . Vaselin, Sinkoksyd, Parafinolje, Propolis og Emulgator.

  12. #32
    Bibbi
    Gjest

    Sv: Viktige hemorroide tips

    Noe så enkelt som å legge en liten bil av et kålblad (som nevnt allerede i denne tråden)på hemmorider er virkelig et godt gammelt kjerringråd som har hjulpet meg mer enn en gang.

  13. #33
    stine
    Gjest

    Sv: Viktige hemorroide tips

    Sitat Opprinnelig postet av Nellemor
    Nå har det blitt sånn at når jeg sier jeg skal på do, så tar mellomstemann med seg tegnesaker og følger etter meg inn!
    He, he, snakk om

  14. #34
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Viktige hemorroide tips

    Vil anbefale denne gode linken om hemoroider.
    Her står det meste om hva som er verdt å vite om årsaker, behandling, ulike grader, fremtidsutsikter ifht behandling og å bli bra osv:

    http://www.pasienthandboka.no/defaul...ocumentid=2205

  15. #35
    LillianS
    Gjest

    Sv: Viktige hemorroide tips

    Noen som vet om det er farlig å gå med hemorider som klør og blør?

    Og hva er hensikten med å putte de inn ??


 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine