+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32

Diskusjon: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

  1. #21
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    peanut-mamma sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    1,536

    Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

    Når dere skriver betale utgiftene selv, mener dere utgiftene som kommer over de 15 000kr?
    JUNIOR Mars-04 MINI Oktober-07PRINSESSA Mai-10


    Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?

  2. #22
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Pusa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    6,719

    Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

    Sitat Opprinnelig postet av Catalina
    Fikk nå beskjed fra klinikken den gang de frøs, at vi måtte bare si fra innen 5 år når vi ville bruke de, og at det ble vanlige utgifter..... så skal vel ikke vi "straffes" for at vi fikk tvillinger heller da.....
    Så bra!!
    -Det var ikke det at livet var meningsløst før jeg fikk barn, men når de ble født forsto jeg meningen med livet

  3. #23
    Catalina
    Gjest

    Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

    Sitat Opprinnelig postet av peanut-mamma
    Når dere skriver betale utgiftene selv, mener dere utgiftene som kommer over de 15 000kr?
    ja....

  4. #24
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lex sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    5,105

    Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

    Med fryseegg kan man vel prøve så mange ganger man vil (så lenge man har egg altså) ? Koster vel ingenting heller? (Eller?)
    Lykke kommer i mange størrelser!

  5. #25
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    peanut-mamma sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    1,536

    Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

    Sitat Opprinnelig postet av Catalina
    ja....

    Okey...
    Siden jeg ikke kom opp i den summen,måtte vi jo betale alt selv
    JUNIOR Mars-04 MINI Oktober-07PRINSESSA Mai-10


    Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?

  6. #26
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Muggi sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    6,154

    Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

    Sitat Opprinnelig postet av lex
    Med fryseegg kan man vel prøve så mange ganger man vil (så lenge man har egg altså) ? Koster vel ingenting heller? (Eller?)
    Det kan man. Det koster kun medisinene man bruker.
    Mamma til to deilige IVF-mirakler
    -06 & -09

  7. #27

    Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

    Sitat Opprinnelig postet av banana
    Takk for svar.Dette var vel strent tatt en avsporing. Men: Tror du ikke klinikkene klarer å ta seg av slike avgjørelser? Jeg vil tro at de færreste velger bevisst å gå på en privatklinikk dersom man kan få et forsøk betalt av systemet. Men jeg har selvsagt forståelse for at man blir ned- eller bortprioritert av systemet i min situasjon. Allikevel, dersom jeg får et "gratis" forsøk så velger jeg nok å ta det. Jeg vil anta at klinikken klarer å prioritere de som har større behov (= færre barn) foran meg. Så derfor lurte jeg på hvordan praksis var.
    Full støtte!

    Idefix

  8. #28
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    mymlen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Moelv
    Meldinger
    1,311

    Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

    Jeg har en fra før som ikke bor med oss, og vi har en sammen som vi klarte på egen hånd. Da vi måtte ha IVF (ISCI) for å få spiren i magen, så måtte vi betale alt selv.. (at alle somlet så mye at vi faktisk brukte godt over et år på å komme så langt, for ingen tenkte på å si ifra til oss at vi måtte gå privat er en annen historie så vi endte med lengre ventetid enn offentlig, MEN måtte betale alt selv)
    Sitat Opprinnelig postet av Pipling
    Mymlen har som vanlig helt rett!!
    Mymlen
    Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008

    Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
    Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen

  9. #29

    Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

    Ser at dette er en gammel tråd...

    Men regelen er at det er antall barn dere har sammen, som avgjør om dere får søskenforsøk. Ett barn sammen gir søskenforsøk, to barn sammen gir ikke (gjelder som regel også tvillinger). Dette skal være uavhengig av hvor mange barn den ene har med andre. Får dere noe annet svar fra klinikken, ville jeg klaget og kranglet og søkt skriftlig om søskenforsøk (med utskrift av "regelen" om dekning fra NAV), med henvisning til at dere har ETT barn SAMMEN.

    Egne fryseegg kan alltid brukes, så lenge mor og far fortsatt er sammen - disse er det dere som "eier". Det koster en symbolsk sum, ofte 1500 kroner, pluss eventuelle medisiner.

    Dersom "din" offentlige klinikk har ledig kapasitet, hender det at de lar deg slippe til med private forsøk hos dem - utover de tre søskenforsøkene som det offentlige støtter.

    Når det gjelder "betale alt selv", så betyr det å betale alt, du får ikke støtte til å dekke de 15 000 (eller mer), og må antagelig betale mer enn de 3000 kronene for selve behandlingen.

    Håper dette var litt oppklarende for eventuelle nye som dumper innom tråden
    E n d e l i g - mamma etter 11 ivf
    - to herlige julimirakler 03 og 05
    og tvillinggutter med termin 18.10, født 28.08.08, 33+0

  10. #30
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Simba77 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    2,391

    Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

    har hørt at det kommer an på hjemmeboende barn jeg.Søskenbarnet mitt er samboer med en som har 3 barn fra før,og hun har 1 fra før.Da hannes barn bodde hos de,fikk de ikke prøverør.Men da barna flyttet til mor og de bare hadde et hjemmeboende barn fikk de prøverør.
    november-05 februar-09

  11. #31
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    peanut-mamma sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    1,536

    Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

    Sitat Opprinnelig postet av Endelig Vis post
    Ser at dette er en gammel tråd...

    Men regelen er at det er antall barn dere har sammen, som avgjør om dere får søskenforsøk. Ett barn sammen gir søskenforsøk, to barn sammen gir ikke (gjelder som regel også tvillinger). Dette skal være uavhengig av hvor mange barn den ene har med andre. Får dere noe annet svar fra klinikken, ville jeg klaget og kranglet og søkt skriftlig om søskenforsøk (med utskrift av "regelen" om dekning fra NAV), med henvisning til at dere har ETT barn SAMMEN.

    Egne fryseegg kan alltid brukes, så lenge mor og far fortsatt er sammen - disse er det dere som "eier". Det koster en symbolsk sum, ofte 1500 kroner, pluss eventuelle medisiner.

    Dersom "din" offentlige klinikk har ledig kapasitet, hender det at de lar deg slippe til med private forsøk hos dem - utover de tre søskenforsøkene som det offentlige støtter.

    Når det gjelder "betale alt selv", så betyr det å betale alt, du får ikke støtte til å dekke de 15 000 (eller mer), og må antagelig betale mer enn de 3000 kronene for selve behandlingen.

    Håper dette var litt oppklarende for eventuelle nye som dumper innom tråden


    Mener du da ett og to prøverørsbarn eller gjelder det samme om man har et hjemmelaget og et prøverørsbarn?
    JUNIOR Mars-04 MINI Oktober-07PRINSESSA Mai-10


    Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?

  12. #32
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Louise73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,182

    Sv: Får man søskenforsøk med tredje barn også?

    Sitat Opprinnelig postet av peanut-mamma Vis post
    Mener du da ett og to prøverørsbarn eller gjelder det samme om man har et hjemmelaget og et prøverørsbarn?
    Har man 2 barn sammen er man ikke definert som ufrivillig barnløs, og får dermed ikke støtte. Dette er uavhengig av hvordan barna ble til.

    Men hvordan det nå er med hjemmeboende barn til samboer/ektefelle o.l vet jeg ikke.
    Sist endret av Louise73; 12-01-2009 kl 22:27
    Jente juni 2005. Gutt april 2007. Jente august 2010.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine