Vis resultat: Sover babyen på eget rom?

Stemmer
23. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen
  • Ja

    15 65.22%
  • Nei

    8 34.78%
+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 14 av 14

Diskusjon: Har småttisene fått eget rom?

  1. #1
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Linus mamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    915

    Har småttisene fått eget rom?

    Her har vi endelig (les: jeg) fått flyttet inn sengen til Linus på eget rom, så nå i natt blir det grand finale Blir spennende å se hvordan det går, er liksom både og det der. Kos å ha ham nærmt og praktisk i den forstand at det er kort vei til sengen, samtidig som jeg tror vi har forstyrret hverandre en liten stund nå. Skal jo bli godt å få soverommet tilbake også! Det som er litt kjedelig er at vi har måttet flytte inn dataen på soverommet, iom at vi lever "i steinalderen" og fortsatt har desktop

    Er vi sist her eller? Har alle de andre flyttet inn på eget rom, eller hvordan er ståa? *Nysgjerrig*

  2.  
  3. #2

    Sv: Har småttisene fått eget rom?

    Her flyttet minien inn på eget rom da han var 6 mnd. Har gått kjempe fint

  4. #3
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Jente27 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,312

    Sv: Har småttisene fått eget rom?

    Vi flyttet snuppa inn på eget rom i januar. Går ikke så bra, hun ender opp i vår seng i løpet av natten.
    sofie 21.04.09
    amalie 04.12.05

  5. #4

    Sv: Har småttisene fått eget rom?

    Her ble det også eget rom i januar. Vi måtte gjøre som dere Linusmamma, flytte kontoret inn på soverommet vårt, så der er det blitt roterom

    Det gikk veldig bra en stund med sovinga, men så ble hun syk og ble tatt opp i vår seng. Så vi må ta en ny runde med "tilvenning", men venter til hun er helt frisk.
    f.14.04.09

  6. #5

    Sv: Har småttisene fått eget rom?

    Her flyttet snuppa på eget rom allerede i august, da hun var 4 mnd.
    Vi forstyrret hverandre veldig på natten, og fra natten hun sov på eget rom sov hun hele natten.

    Syns det er deilig å ha soverommet for oss selv. Må innrømme at jeg aldri ble helt komfortabel med å ha sengeaction med mannen mens hun var på rommet vårt
    NS april 2009


  7. #6
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Vims sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    146

    Sv: Har småttisene fått eget rom?

    Her har vi bare 2 soverom, så snuppa flytter på eget rom når vi flytter i det nye huset Samsoving som vi koser oss med nå, så det får bli en gradvis tilvenning til å sove hele natten i sin seng.
    Fikk den vakreste prinsessen 12.04.09

  8. #7
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    jinxl sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    155

    Sv: Har småttisene fått eget rom?

    E fikk eget rom da han var ca 3 mnd, det gikk veldig fint. Vi brukte babysafe pustealarm i snga hans, noe som roet nervene våre litt .
    Om han våkner på natta og ikke faller til ro igjen, sovner han som regel med en gang han kommer over i vår seng.
    Med flere år med prøving, 1 ivf og 2 frys, gikk drømmen i oppfyllelse.

    12.04. 09 ble lillegutt født , og endelig ble vi en familie på
    Nå tenker vi på søsken...


  9. #8
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Har småttisene fått eget rom?

    Sitat Opprinnelig postet av Vims Vis post
    Her har vi bare 2 soverom, så snuppa flytter på eget rom når vi flytter i det nye huset Samsoving som vi koser oss med nå, så det får bli en gradvis tilvenning til å sove hele natten i sin seng.

    Vi har også kun to soverom (strengt tatt egentlig tre, men det tredje er gjesterom, inneholder trappa til loftet - der soverommene er - og bikkja sover under trappa), samsover og holder på med forsiktig tilvenning til egen seng. Har ikke hastverk, hun kommer til å sove i både egen seng og på barnerommet etterhvert uansett

    Klovnejenta sover på eget rom nå, og vi regner med å flytte Turboprinsessa over dit etterhvert. Ikke begynt å tenke på når eller noe sånnt enda.



    Voksenaction trenger ikke å skje på kvelden med (sovende) barn til stede i rommet

  10. #9

    Sv: Har småttisene fått eget rom?

    Vi flyttet Magnus inn til storebror i januar. Vi har 4 soverom, men siden det er to i denne etasjen og to nede, så deler gutta rom frem til sommeren. Da pusser vi opp et rom nede til storebror, så tar Magnus over hans rom. Det har vel gått greit egentlig, eller iallfall så har det ikke blitt værre enn det var. Men nettene er stort sett ikke så bra. Magnus våkner mye, og er lys våken. Nå er han forkjøla i tillegg, så det blir vel ikke bedre, og i tillegg klør han ekstremt i munnen for tiden, så vi venter bare på at første tanna skal dukke opp...
    God guttene mine, 2006 og 2009.

  11. #10
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lali sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    597

    Sv: Har småttisene fått eget rom?

    Her har snuppa sovet på eget rom siden hun var 2 1/2 mnd gammel. Både hun og vi sov mye bedre fra dag 1 på eget rom
    Verdens beste Sofie født 21.04.2009

  12. #11
    Melina
    Gjest

    Sv: Har småttisene fått eget rom?

    Har bare tre soverom, så jeg vurderer sterkt å putte henne i boden! (Har selvfølgelig rømningsvindu der.)
    Sengeaction er ikke noe problem, for når hun sover så sover hun. Men jeg er overbevist om at små barn (og foreldrene) sover bedre hvis man ikke sover på samme rom.

  13. #12
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    heart86 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Stokke
    Meldinger
    155

    Sv: Har småttisene fått eget rom?

    Sitat Opprinnelig postet av sts Vis post
    Her flyttet minien inn på eget rom da han var 6 mnd. Har gått kjempe fint
    samme her








  14. #13
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Har småttisene fått eget rom?

    Hva er greia med at barn har det bedre med eget soverom, men voksne skal dele seng?


    Klart, jeg har det bedre med ungen(e) på eget rom, for da slipper jeg å passe sånn på, underbevisst. Samtidig så passer jeg jo på selv om eldstejenta er på eget rom, men ikke i samme grad. Om det er fordi hun er større og uten problemer kan vekke oss om det er noe, eller om det er fordi hun ikke sover på rommet mitt vet jeg ikke. Tror kanskje det er en kombinasjon, for de nettene hun av en eller annen grunn sover hos oss så følger jeg mer med og får med meg mer av det som skjer.


    Vel, vel, avsporing og hjertesukk over folk rundt oss som absolutt vil mene noe om alt og av en eller annen grunn sitter på fasiten for oss. Skulle likt å ha sett den jeg innimellom, for føler ofte at vi bare famler oss fram, med hjertet og følelsene våre som ledesnorer...

  15. #14

    Sv: Har småttisene fått eget rom?

    Eget rom og eget rom.. Gutta har fått det store soverommet sammen. Jeg er også enig i at det var godt å få han ut av soverommet.. Jeg sover veldig lett, og det var lettere for far, av en eller annen grunn å bidra på natten når han kom på eget rom. Men vi hadde han på vårt rom så lenge vi nattammet.. Han flyttet ut i desember.
    Storebror, 11.07.06 Minsten, 01.05.09

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Har mai-barna fått eget rom???
      Av Nordica i forum Mai
      Svar: 29
      Siste melding: 14-11-2007, 15:26
    2. Snuppa har fått seg eget rom :)
      Av Madde 81 i forum Januar
      Svar: 21
      Siste melding: 03-09-2007, 00:59
    3. har alle gullene fått eget rom nå??
      Av *A9ta* i forum November
      Svar: 40
      Siste melding: 27-06-2006, 12:32
    4. Turboprinsessa har fått eget rom
      Av Tjorven75 i forum Januar
      Svar: 10
      Siste melding: 02-12-2005, 16:16

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine