+ Svar på diskusjon
Side 4 av 4
FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 70 av 70

Diskusjon: Slik lager du vellykkede gips- og trolldeigavtrykk. Trinn for trinn med bilder

  1. #61
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Aug 2008
    Meldinger
    2,467

    Sv: Slik lager du vellykkede gips- og trolldeigavtrykk. Trinn for trinn med bilder

    Kjempestilig!

    Kjekt at du kommer med litt tips om det, vi har nemlig kjøpt litt gips, men er jo så treeg. Han er jo snart 5 mnd Kanskje vi skal få gjort dette nå!


  2. #62
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Slik lager du vellykkede gips- og trolldeigavtrykk. Trinn for trinn med bilder

    Det tar bare en time fra og til å lage dette Du står ikke med det hele tiden, men er til og fra mellom prosessene. Det er altså ganske kjapt.

    Har brukt Alabastgips fra Pandura med 3 deler gips, 2 deler vann. Tørketid 30 minutter på trolldeigform som er stekt 30 min i ovnen på 100 grader, nest nederst. Det ligger igjen litt støv oppå hendene og føttene når forma går av, men det bruker jeg bare en pensel (bakepensel faktisk...!) for å koste av så blir avtrykket glatt, fint og med nydelige linjer i hender og føtter.

  3. #63
    smulte
    Gjest

    Sv: Slik lager du vellykkede gips- og trolldeigavtrykk. Trinn for trinn med bilder

    Kupper tråden litt her nå jeg, siden jeg ikke gidder å lage en ny.

    Jeg prøver å lage fotavtrykk av minsten, men når jeg har presset den lille foten oppi trolldeigen, "krymper" på en måte deigen seg sammen litt, sånn at det blir rynker. Og foten blir mindre enn den skal være. Hva gjør jeg feil.....?

    Jeg har ikke stekt trolldeigen først. Jeg lager ikke hel form, men prøver å lage av bare foten, hvis dere skjønner. Altså ikke en hel plate med avtrykk, men kun modellen av den lille foten. (jeg har sett bilder av sånne, og syns det ser så stilig ut.) Sånn som dette, mener jeg : My 1st exclusive 3D ramme natur [H108 MFA0602] - kr.269 : Barneshoppen.no, til baby, barnet og mamma/pappa!

  4. #64
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Slik lager du vellykkede gips- og trolldeigavtrykk. Trinn for trinn med bilder

    Aner virkelig ikke, har du forsøkt å lage avtrykket i større mengde deig og skjære bort bare en del av det før du har i gipsen?

    Jeg vil også påstå at du vil få problemer med å laget av avtrykk som i linken din med denne metoden.

  5. #65
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Banan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    2,526

    Sv: Slik lager du vellykkede gips- og trolldeigavtrykk. Trinn for trinn med bilder

    Dytter!
    Split -07

  6. #66
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Slik lager du vellykkede gips- og trolldeigavtrykk. Trinn for trinn med bilder

    Sitat Opprinnelig postet av Banan Vis post
    Dytter!

    Tråden er klistret øverst på Hus og hjem, så det trenges ikke å dytte.
    Men takk...

  7. #67
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Banan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    2,526

    Sv: Slik lager du vellykkede gips- og trolldeigavtrykk. Trinn for trinn med bilder

    Ok
    Split -07

  8. #68
    Juniormedlem
    Rykte
    the sun sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Follo
    Meldinger
    5

    Sv: Slik lager du vellykkede gips- og trolldeigavtrykk. Trinn for trinn med bilder

    Takk for flott tråd. Fulgte oppskriften med unntak av at jeg ikke stekte trolldeigen, det gikk fint likevel og her er resultatet:

    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		Fotavtrykk.jpg
Visninger:	23
Størrelse:	37.6 KB
ID:		167756
    Sist endret av the sun; 14-01-2010 kl 12:10
    Vi har fått den beste julepresangen '09!

  9. #69

    Sv: Slik lager du vellykkede gips- og trolldeigavtrykk. Trinn for trinn med bilder

    De ble kjempefine!
    Super tråd, Berta - nå skal jeg ut og kjøpe gips i morgen

  10. #70
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mamalisa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    594

    Sv: Slik lager du vellykkede gips- og trolldeigavtrykk. Trinn for trinn med bilder

    Wow så flott. Dette må vi forsøke.
    Ble mamma til verdens deiligste prinsesse 19. april 2009

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 4 av 4
    FørsteFørste 1 2 3 4

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine