+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30

Diskusjon: Anbefalingstråd :)

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Frøken F. sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    786

Sv: Anbefalingstråd :)

philips avent babycall scd510

Det er "lillebror" til 530, men vi syntes det ble unødvendig med temp.måler +++ og dyrt! Vi handlet vår på Flust, og fikk brukt Trumf-poeng
    oktober 2004 mai 2010

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Vårgull sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    BorgenToppen
    Meldinger
    887

jeg vil anbefale noe som er GULL for meg, sambo og alle i huset! En vippestol fra fisher price som har mammas hjertelyd/rytme som "dulting" i ryggen/rumpen, og også spiller musikk, og den er veldig lett å vippe på noe hun elsker! Fant ikke bilde av den på nettet, men dette bildet viser hvorfor! Før jeg tok dette bildet hadde hun grått, prumpet, spist og så gulpet opp alt, ikke noe bæsj i bleien, smokken tok hun i 2 sek, og gråt igjen=TRØTT!!

Vedlagte miniatyrbilder IMG_0514..jpg  
    3.juni kom vår lille jente!

Vi har en helt vanlig vippestol og den er også gull verdt. Bare det at jeg har et sted å plassere ham i 10 min mens jeg lager mat, er verdt det. Han er så rolig i den. Og den er så lett at man kan ta den med seg overalt i huset.

Jeg er også utrolig glad at vi har en Maxi Cosi bilstol og at den kan settes på vogna. Det gjør det så utrolig lettvint å ta babyen med seg i butikker. Slipper å vekke ham for å flytte ham til vognbagen og slipper å bære selve sete.

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

Vi har en vippestol i hver etasje (hhv Babybjørn og Carena), og de er gull verd begge to. Oppe i loftstuen kan minsten ligge i vippestolen og se på når storebroren leker (lenge!), mens opphavet får tid til å dusje, rydde, vaske og den slags. Her nede står gjerne vippestolen oppe på spisebordet mens vi spiser middag. Minsten er alltid våken og selskapssyk når vi skal spise.
    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

September 2005 Mai 2010

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Vårgull sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    BorgenToppen
    Meldinger
    887

vil også anbefale SebaMed Baby, både kremen, badesåpen og oljen Er hun det minste rød på stumpen og vi smører på cremen, så er det borte etter veldig kort tid! Sambo komenterte faktisk den kremen her og sa at den var VELDIG BRA! Hehe. Oljen blir ikke like glatt som lano sin, så veldig fin å ha i badevannet. Såpen lukter godt
    3.juni kom vår lille jente!

Som andre nevner: libero sine ammeinnlegg, avent pumpe, via begre og avent mikrosterilisator, mesoft papirlommetørklær, babybjørn vippestol, bugaboo cameleon, maxi cosi med base...

Kommer med mer
    Junior kom til verden 15.06.10

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    tuuli sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Langt borte
    Meldinger
    4,243

Disse silkeluene fra Helios er forresten utrolig bra. Er kjølige og fine i varmen, men varme nok til Østlandshøst og vår:

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

Potetmel mot sår stump/sår hud. Funker som bare det! Minsten fikk en tendens til rødhet i bleieområdet, jeg prøvde først med sinksalve. Det hjalp lite. Så kom jeg på potetmel-rådet og drysset på ham litt. Et par timer senere var han helt fin. Babyen til en venninne hadde solid dobbelhake som baby, og ble sår i folden om han hadde gulpet etc. Da fungerte også potetmel godt.
    Reinhold Niebuhr

September 2005 Mai 2010

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

Et lite obs om Sebamed sine pleieprodukter; i følge Grønn Hverdag er det parfyme i produktene, som er potensielt allergifrekallende. I noen av produktene er det også andre allergifremkallende stoffer.

Jeg vil anbefale Coop Änglamark sin babypleieserie. Til eldstemann brukte vi Babyline, men på de siste fem årene er det dukket opp mange flere "rene" pleieserier til barn. Altså produkter frie for hormonforstyrrende parabener og allergifremkallende ingredienser. Til minsten har vi altså brukt Coop sine, og jeg er veldig fornøyd. De koster også langt mindre enn Babyline og er litt lettere å få tak i.

Til Grønn Hverdag sin test av babyprodukter: http://www.gronnhverdag.no/Nettsider...-til-baby-2009
    Reinhold Niebuhr

September 2005 Mai 2010

For de som bor i Oslo eller har tenkt seg på tur til Oslo er denne grei! Her finner du kafeer og restauranter som ønsker barnevogn velkommen inn! http://itunes.apple.com/no/app/bybab...401445534?mt=8
    En supergrei App til iPhone eller iPad

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

Lignende diskusjoner

1. Anbefalingstråd: barneleker
      Av Teofelia i forum Lek, stimulering og oppdragelse
      Svar: 76
      Siste melding: 11-02-2012, 12:15
    2. Anbefalingstråd, stjålet
      Av Ellens i forum August