+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31

Diskusjon: Dagsoving

Hjelpeadmin
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Stine-mor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    12,942

Sv: Dagsoving

I grunn synes jeg at en av mine fire barn kunne vært som de fleste.

Til gjengjeld så kan de sove i 14 timer på en god natt. Fra 19 til 9. Det er gull verdt når vi har mulighet til det.
    06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Murbella sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    379

Sitat Opprinnelig postet av Stine-mor Vis post
    I grunn synes jeg at en av mine fire barn kunne vært som de fleste.

Til gjengjeld så kan de sove i 14 timer på en god natt. Fra 19 til 9. Det er gull verdt når vi har mulighet til det.
    Så da sover de likevel mer enn min gutt i døgnet, selv uten dagsoving. Ikke så verst det, da.

P har forresten plutselig blitt vanskelig å få til å sove lur! Kjedelige greier! Han er da helt skutt og sovner på ettermiddagen, ikke særlig idèelt. Håper det er en fase som går fort over, altså. Syns han kan sove lur en stund til ja.
    f. 190309

f. 031011

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Zemoc sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Meldinger
    7,203

Her sover han dupp enda, 2-3 timer. Fra ca 12 til mellom 14 og 15. Noen ganger helt til kl 16, men da har han ikke blitt lagt før 13 da. Det har ingenting å si for kvelden, han legger seg 18.30 uansett, og sovner innen rimelig tid. Hvis han ikke vekkes, så sover han gjerne til 8-9, så totalt i døgnet sover han omtrent 15-16 timer. Han har alltid sovet mye da, og blir tydeligvis ikke spesielt smart
    T mar-09
    R jan-06
    O okt-03
    For verden er dere tre i mengden
    For meg er dere alt

Hjelpeadmin
    Rykte Rykte Rykte
    Stine-mor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    12,942

En times søvn på dagen = To timer mindre søvn på natta her i huset.

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Murbella sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    379

Sitat Opprinnelig postet av Stine-mor Vis post

En times søvn på dagen = To timer mindre søvn på natta her i huset.
    Ja da hadde jeg valgt nattesøvn!

Zemoc: Utrolig godt sovehjerte på den gutten din, ja. Hvis P sover til kl.16 sovner han ikke før mellom 22 og 24 altså.
    f. 190309

f. 031011

Hjelpeadmin
    Rykte Rykte Rykte
    Stine-mor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    12,942

Sitat Opprinnelig postet av Murbella Vis post
    Ja da hadde jeg valgt nattesøvn!

Zemoc: Utrolig godt sovehjerte på den gutten din, ja. Hvis P sover til kl.16 sovner han ikke før mellom 22 og 24 altså.
    Jepp. Men hun holder dagen utrolig godt uten søvn. I natt sov hun fra 19 - 8. Kun avbrutt av hostekuler (astmaproblemer om dagen).
    Dagen gikk og hun var en solstråle hele tiden. På Elixia, ute i snøen, inne. Supert!
    Ifbm forrige sykdomsrunde sov hun halvannen time. Da sovnet hun over en time senere på kvelden, og tok morgenen kl 4.55.
    Dette skjer så og si uten unntak!

Og gutten til Zemoc ja. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg skulle ønske de delte litt på sovehjertet.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Zemoc sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Meldinger
    7,203

Vel, NOE må han jo ha fått fra mora si også, og sovehjertet er nå ikke det verste å arve - for mora sin del i allefall
    T mar-09
    R jan-06
    O okt-03
    For verden er dere tre i mengden
    For meg er dere alt

Nå har ikke Sigve sovet på dagen på ca 1 uke og nå er det stilt med en gang jeg legger han på kvelden. Kan være litt sutrete på ettermiddagen, men det kan han være ellers også pga at han er sliten.

Tidl. bruker
    Gjest

Skryter innom for å hovere at jeg endelig har fått sovebarn mens andre skrøyt av sine sovebarn da jeg klage over det motsatte

Minsten sover ca 11-12 timer om natta og gjerne 2-3 timer om dagen hvis han får lov samtidig som det ikke er en krise om han ikke sover en dag om det ikke passer seg sånn. Han er også en engel å legge og har vært det i nokså lang tid nå. Han tok natta da han ble to år gammel, da begynte han stort sett å sove natta gjennom. Han har vært enkel å legge det siste året, men det tok ca to år før han sov natta gjennom stort sett.

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    PollyJean sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    275

Emil har også stort sett slutta med dagsøvnen nå. Vi begynte så smått i mai da det ble en kamp å få lagt ham ned på formiddagen her hjemme (i barnehagen var det null problem). De fulgte opp i barnehagen, og nå lar vi ham stort sett styre det selv. De dagene det skjer mye, så tar han seg kanskje en liten cowboystrekk midt på dagen, men som regel ikke.

Resultatet er ikke til å kimse av: Nå sover han som regel en time lenger om morgenen Siden det betyr at morgenen har strukket seg fra rundt klokka 6 til 7-7.30, så er det en ganske fin endring for oss kan man si Noe sovebarn blir han imidlertid nok aldri. Natta varer fortsatt ikke mer enn ca 11 timer, og uten dagsøvnen så er vel det litt i underkant av snittet. Men det holder tydeligvis for ham, for han er aldri spesielt sutretrøtt.
    Storebror E: mars 09
    Lillebror E: august 11

Sigve sover til mellom 8-9 om morgenen nå, så derfor ble dagsoving borte. Plutselig sov han til 9 for 1 uke siden og da hadde han sovet den imen han brukte å sove på dagen.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

Lignende diskusjoner

1. Dagsoving..
      Av oris80 i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 6
      Siste melding: 24-07-2007, 19:47
    2. Dagsoving..
      Av oris80 i forum Søvn
      Svar: 5