+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22

Diskusjon: Barn og søvn

Tidl. bruker
    Gjest

Sv: Barn og søvn

Sitat Opprinnelig postet av Timar Vis post
    Tror ikke jeg hadde greid å være våken så mange ganger på en natt og fungere på jobb og privat på dagtid samtidig. All ære til dere som får det til!
    Klart det går på bekostning av noe (familieliv, venninner, hobbyer osv). Man er jo tross alt i en unntakstilstand, selv om det føles som om den aldri slutter. Dessuten er det utrolig hva man venner seg til. Vi fikk liksom ikke alle tre sovebarna over natta, ting har kommet litt etter litt og man må lære seg å finne ventiler i hverdagen. Min er feks å komme meg ut av huset for å trene skikkelig og kanskje ta sol etterpå. Da varer jeg en stund til. Dessuten jobber jeg heller ikke fullt. Begynte i 60% og har akkurat gått opp til 80%. I helgene hjelper også mannen til siden han ikke er "til stede" i uka, og det kjenner jeg er godt - altså når helgene kommer og jeg kan ligge lenger både lørdag og søndag morgen.

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Paddington sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    168

Sv: Barn og søvn

Sitat Opprinnelig postet av Kel1 Vis post
    Hei, titter innom Har hatt det ganske travelt i det siste. Kom over denne:

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle4217579.ece

......og syns at den ikke hang helt sammen. Det sies her at små barn (fra ca 3 års alder) bør legge seg 18:30 fordi de trenger å sove 10-11 timer hver natt.
    Hvis man legger seg kl 18:30 og sover i 10-11 timer, så våkner man mellom 04:30 og 05:30. Jeg har ikke noe ønske om å stå opp kl 04:30 ihvertfall.

Vi har en 2-åring som har lakenskrekk, og hun sovner sjelden før kl 21, noen ganger blir klokka 22 også. Om vi prøver å legge henne kl 19 eller 20, så ligger hun og ser i taket i lang tid. Men siden hun ikke trenger stå opp før 08, så det går jo greit (jeg starter sent på jobb for tiden). Hun sover typisk 10 timer om natta pluss en time i barnehagen. Det er kanskje litt under snittet, men vi klarer ikke få henne til å sove mer. Lillesøster sover noe mer, selvsagt, men hun er bare baby enda.
    To jenter, 2008 og 2010. Xeni på SM.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

Lignende diskusjoner

1. Søvn hos engstelig/utrygt barn
      Av Vedvik86 i forum Søvn
      Svar: 10
      Siste melding: 24-02-2008, 23:14
    2. Barn og urolig søvn
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål