+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28

Diskusjon: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

  1. #21

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Jenta mi skal begynne i 3. klasse nå, og på foreldremøte ble vi enige om 75 kroner som cirkapris for bursdagsgaver. Syntes det er mer enn nok jeg. Det blir mange bursdager i løpet av et år, og da blir det fort litt summer.

    Jeg gjør for øvrig som en del andre her, hamstrer når jeg kommer over ting på salg. Vi bor på et lite sted, og jeg handler også småting på butikker som f.eks Indiska de gangene i året jeg er innover til Oslo. For unger som ikke er vant til kjedebutikker er sånne gaver eksotiske.
    2003 2011

  2. #22
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tuppesjura sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    I eget hus!
    Meldinger
    8,104

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Sitat Opprinnelig postet av Berta Vis post
    Jeg venter på at Ringo butikken her skal ha 50% på hele butikken i morgen Må fylle opp lagene igjen.
    Ellers bruker jeg ikke mye tid på dette, men jeg har ulike ting i bakhodet når jeg handler. Feks sko til neste sommer på salg nå, klær til neste og to neste str fremover osv mens jeg er ute og handler. Dermed sparer vi en del siden vi sjelden handler noe akkurat når vi trenger det og da ville det som oftest blitt til full pris.
    Kjekt med salg, ja! 50% på leker er veldig greit! Jeg har handlet en del av de små lego-eskene fra amazon i det siste. En eske med lynet mcqueen koster 89,50 på lekebutikken. Jeg kjøpte den via amazon for 37. Og holder man seg over 158 og under 200, så er det både fraktfritt og momsfritt!!

    Bruker heller ikke mye tid på det, men har senteret rett ved jobben, og går gjerne innom der i lunsjen og ser meg rundt. Plutselig har de noe interessant på salg, og da er det bare å handlee!! Tror i grunn jeg har vært der litt for mye, for jeg er på hils med hun som driver butikken nå (og ikke bare når jeg er innom lekebutikken, men også om hun ser meg andre steder :P )
    Klær kjøper vi generelt lite av, da ungene arver mye. Burde sikkert vært flinkere til å kjøpe sko for neste sommer, men er redd for at de ikke skal passe likevel. Man vet jo aldri hvor mye de vokser....
    Snuppa 04
    Lillemann 07

  3. #23
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Jeg går alltid opp to nummer på ungene fra år til år og har aldri bomma hittil på noen av de tre Dvs sandaler neste år, to str opp og det samme med vintersko. I dag har jeg handla Steffi (går overens med Barbie) store sett til 100 kr stk, fem sett i alt. De har kosta 200 kr per sett og det er store sett med masse tilbehør. Nille hadde også flotte sett med blyant, viskelær, spisser og linjal til 10 kr settet og plukk blyanter osv 3 for 10.

  4. #24

    Re: Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Jeg skulle veldig gjerne hatt et slikt lager, både for å spare tid og penger. Men datteren min insisterer på å være med og velge gave til venninnene, og jeg synes jo det har en oppdragende side, dette at de skal lære å velge en gave som betyr noe for giver og mottaker. Jeg ønsker jo at hun skal ha et forhold til det at hun gir en gave, og det tror jeg kanskje ikke de får hvis man plukker fra et lager som mor har kjøpt på salg?
    Men det går jo masse tid på det da, men vi tar det som en liten jentetur og prøver å kose oss.

    Regelen i klassen er maks 100 kr for gaver, og 50 hvis man gir penger. Det siste året har vi kjøpt baby build-a-bear til 85 kr HVER gang, så nå angrer jeg skikkelig på at jeg ikke kjøpte alle 10 bamsene samtidig, for da kunne jeg brukt rabattkortet til build-a-bear
    2003 2011

  5. #25
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Re: Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Sitat Opprinnelig postet av Tari Vis post
    Jeg ønsker jo at hun skal ha et forhold til det at hun gir en gave, og det tror jeg kanskje ikke de får hvis man plukker fra et lager som mor har kjøpt på salg?
    Hvorfor ikke det? De får vel et enda større forhold fordi de handles inn sammen med ungene, legges på lager og taes frem igjen med jevne mellomrom hvor de enda en gang får lov til å være med og velge ut.

    Det er flere ting å velge mellom i gaveskuffen og ungene synes det er kjempestas å være med og velge i skuffen helt selv. Klart de har et forhold til gavene som gis! De pakker også inn gavene selv og tegner kort selv. Hele graveprosessen er det altså gjort en del ut av. Ungene er med i høyeste grad, både med å velge ut og gjøre i stand. Stort sett er de også med på å handle gaver på salg eller på nett, og de husker godt at de var med på å handle gavene når de kommer frem igjen. Jenta gleder seg blant annet kjempemye til å begynne å gi bort Steffie dukkene i gaver til de som det passer å gi til.

  6. #26

    Re: Sv: Re: Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Sitat Opprinnelig postet av Berta Vis post
    Hvorfor ikke det? De får vel et enda større forhold fordi de handles inn sammen med ungene, legges på lager og taes frem igjen med jevne mellomrom hvor de enda en gang får lov til å være med og velge ut.

    Det er flere ting å velge mellom i gaveskuffen og ungene synes det er kjempestas å være med og velge i skuffen helt selv. Klart de har et forhold til gavene som gis! De pakker også inn gavene selv og tegner kort selv. Hele graveprosessen er det altså gjort en del ut av. Ungene er med i høyeste grad, både med å velge ut og gjøre i stand. Stort sett er de også med på å handle gaver på salg eller på nett, og de husker godt at de var med på å handle gavene når de kommer frem igjen. Jenta gleder seg blant annet kjempemye til å begynne å gi bort Steffie dukkene i gaver til de som det passer å gi til.
    da er det jo helt perfekt!! jeg trodde det ofte var sånn at mammaene handlet stort når de så noe lurt, uten å involvere barna. DET ville ikke funket hos oss.
    2003 2011

  7. #27
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Zemoc sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Meldinger
    7,203

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    70-100 kr til både skolefrøkna og barnehageungenes venner. Til mine venners barn kjøper vi for litt mer, kanskje 200 +/-, litt ettersom hva jeg finner.
    T mar-09
    R jan-06
    O okt-03
    For verden er dere tre i mengden
    For meg er dere alt

  8. #28
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Re: Sv: Re: Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Sitat Opprinnelig postet av Tari Vis post
    da er det jo helt perfekt!! jeg trodde det ofte var sånn at mammaene handlet stort når de så noe lurt, uten å involvere barna. DET ville ikke funket hos oss.
    Jeg kommer sjelden noe sted uten å ha med alle ungene...
    Og om de ikke er med på å kjøpe inn alle gavene, er de i høyeste grad med når de kikker i gaveskuffen, ser noe de gleder seg til å gi bort og etter hvert velger og pakker inn akkurat den gaven, tegner kort osv. Noen ganger har det hendt vi har reist av gårde for å kjøpe en konkret gave til en konkret bursdag, men det er sjelden og ungene maser heller ikke om det.

    Det handles stort sett inn når vi er på tur sammen et sted - og jeg har alltid øynene med meg for ulike kupp som kan være klær på salg til neste år, neste sesong, potensielle gaver osv.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

    Lignende diskusjoner

    1. Bursdagsgave til barn i barnehagen?
      Av Millema i forum Generelt om det å ha barn
      Svar: 8
      Siste melding: 08-08-2009, 08:26
    2. Vanlig og gi gave til barnehagen?
      Av mimmo i forum Barnepass
      Svar: 9
      Siste melding: 06-07-2009, 21:45
    3. Hvor mye er vanlig å bruke på bursdagsgave til nabobarn?
      Av Marilyn i forum Generelt om det å ha barn
      Svar: 17
      Siste melding: 29-09-2008, 20:49
    4. Hvor vanlig er det å invitere barn fra barnehagen i 3års dag?
      Av bursdag i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 23
      Siste melding: 14-03-2008, 00:10
    5. Hvor vanlig med dugnad i barnehagen?
      Av Tidl. bruker i forum Generelt om det å ha barn
      Svar: 45
      Siste melding: 28-05-2005, 01:01

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine