+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39

Diskusjon: Septemberskravling i agustklubben

  1. #21
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    11

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Hei alle sammen gratulerer med baby til alle i augustklubben! Har nå tatt meg turen hit inn jeg også. Var babyklar84 på sm. Håper alle koser seg med de små nurkene sine her går alt veldig bra. Lillemor har lagt på seg godt etter fødselen,og jeg tipper at ho veier godt over 4 kg nå. Deilig at ho har så god appetitt og at jeg får til å fullamme fra kun et bryst eneste jeg kunne ønske meg nå er litt mer søvn. Lillemor er veldig glad i å være våken fram til ca 03.00 om natten..

  2. #22

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    flott å høre at det går så bra, cessa! Her er lillebror for det meste en fornøyd liten kar. Eller han begynner vel å bli stor nå. 6-ukerskontrollen og han har gått opp 2 kg siden fødsel og er ellers frisk og rask. Spesielt nettene er mer preget av rutine, og ammer ca 2 ganger mellom 8 og 8, så selv om lillebror sover i stua på kvelden er det hærlig å få litt tid i sofaen uten unger!
    okt-02
    mai-07

  3. #23
    Juniormedlem
    Rykte
    Cessa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    20

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Veiingen i går viste nøyaktig samme vekt som på mandag, 3460g. Så nå skal jeg gi litt MME på flaske i tillegg til ammingen og veie igjen på mandag. Det var bra at ho ikke hadde gått ned mer, men skulle jo helst legge på seg litt også. Håper det funker og at vekta har steget til mandag

    Vekta mi går rette veien i det minste da, 10 dager siden fødsel og ned 12 kg





  4. #24
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Didi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    2,343

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Jøss! Høres ut som om du er på full vei nedover med vekta, ja, Cessa! Jeg har lagt på meg halvannet kg igjen, jeg da

    Her styrer vi også med å få til flaskemating - uten hell. hun blir illsint! Skal hyre inn moren min en dag og se om hun får det til når jeg ikke er tilstede. Mannen har ikke tålmodighet nok, tror jeg...
    Mamma`n til Apebarnet "Bertram" 17.03.06
    Krapylet "Berthold" 17.04.08
    og Lilletulla "Berte" 15.08.11
    Didis verden

  5. #25
    Juniormedlem
    Rykte
    Cessa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    20

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Huff Didi så kjedelig med mat-problemer... Her tar Frøkna både flaske og pupp, så lenge ho får de små flaskene fra Avent, det store går til nød, mens andre flasker nekter ho plent å ta Håper det løsner snart for dere!





  6. #26
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Didi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    2,343

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Det går egentlig ganske greit, Cessa. Jeg fullamma jo småen i nesten ti måneder (ufrivillig) fordi han ikke ville ta flaske eller fast føde, så jeg takler dette Men nettopp derfor er jeg litt på at hun skal vennes til flaske også! Men jeg har god tid!

    I dag fikk vi brev fra kirka ang dåp. Morsomt siden jeg endelig fikk ringt opp i går og presten selvsagt ikke var tilstede Fikk et annet nr jeg kunne ringe og ordne alt, men der var telefontida over ti minutt før jeg ringte Så da må jeg bare prøve igjen på mandag. Heldigvis så jeg at det var plass til oss på den datoen jeg vil ha.

    Jeg er innmari lei regn! Trenger ikke ha strålende sol, men litt opphold så vi kan være ute litt hadde vært greit.
    Mamma`n til Apebarnet "Bertram" 17.03.06
    Krapylet "Berthold" 17.04.08
    og Lilletulla "Berte" 15.08.11
    Didis verden

  7. #27
    Juniormedlem
    Rykte
    Cessa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    20

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Haha, er det ikke typisk Usj, dåpen har jeg ikke begynt å tenke på ennå en gang Eneste jeg har tenkt på er faddere, har en, broren min, men sliter med at samboer vil ha mora si som fadder. Det er helt uaktuelt for min del, men tror ikke jeg klarer å rikke han der

    Gode argumenter for hvorfor besteforeldre ikke skal være faddere tas mot med takk





  8. #28
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Aug 2011
    Meldinger
    26

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    God morgen. Kan jo hive meg inn i skravletråden jeg også
    Heldig du var som fikk gått på Dyrskun, Cessa!! Her blei lillemann født, så den helga var travel
    Er litt misunnelig på formen din, for her er det fremdeles tendenser til sitteproblemer selv om det på langt nær er så ille som de første dagene.

    Du er ikke den eneste som er lei av regn, Didi! Jeg skulle gjerne trillet mye mer, men det er ikke mye artig i kaldt regnvær Håper mammaen din kan få skikk på vesla når det kommer til flaskematingen

  9. #29
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Klemmen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Meldinger
    1,131

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Jeg er enig med deg Cessa, besteforeldre skal ikke våre fadre, men gode argument? Nei har nok ikke det, det bare er sånn
    Og som moren min sa; -Jeg er bestemor, det er min rolle, noen andre kan få rollen som fadder.

    Vi jobber med å få på plass detaljene til dåpen her også, og jeg tror vi nærmer oss.
    Datoen er på plass, vi har "plass" i kirken, lokalet tror jeg vi er enig om, og vi vet hvem som skal lage maten, der er det bare menyen som må jobbes ferdig

    Storesøster 04
    Lillebror 08
    Minstebror 11

  10. #30
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Didi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    2,343

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Man kan ikke ha besteforeldre til faddere fordi de er så gamle? De vil jo ikke kunne følge opp barnet gjennom livet slik yngre personer kan

    Her er besteforeldrene allerede brukt opp som faddere, så nå går vi for den yngre garde Niesa mi blant annet - hun er superstolt for at jeg spurte henne.

    Fikk nettopp telefon fra et vennepar som ville komme på besøk. Koselig! Har litt sånn "kjedelig-søndag"-sykdom i dag og hadde allerde begynt å lete etter noen å ha lekedate med. Nå slipper jeg det
    Mamma`n til Apebarnet "Bertram" 17.03.06
    Krapylet "Berthold" 17.04.08
    og Lilletulla "Berte" 15.08.11
    Didis verden

  11. #31
    Juniormedlem
    Rykte
    Cessa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    20

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Maiamor: Huff, misunner deg ikke, sist satt jeg ikke på 6 uker Formen min er upåklagelig sånn egentlig, men i kveld er jeg utslitt Først over heia for å hente Vesla bare for sende ho rett i bursdag. Så hjem til besøk av svigerfar + kone og yngste datter. Rett etter de dro kom svigermor, som nå har sittet her siden kl 16 i dag og sittet ennå! Ho venter på at Frøkna skal våkne, selv om jeg har sagt at ho sovet nok til kl 22 nå... Jeg har vondt i hode, og har ligget galt i natt, så nakke og skulder er helt ødelagt og jeg går skjeivt for det gjør minst vondt... Har mest lyst til å bare gå og legge meg og grine, eller i det minste jage ut svigermor, for nå er jeg klar for å ha huset for meg selv....
    Oppi alt har bestemora til samboer vært her, og jeg har baka før besøket....

    Edit: rettet på noen skrivefeil. Og svigermor dro for en halv time siden, etter at jeg gikk på kjøkkenet og grein av utmattelse, så samboer ba ho om å reise...

    *Puste ut* Det hjalp
    Sist endret av Cessa; 18-09-2011 kl 21:47 Begrunnelse: Skriveleif og la til noe.





  12. #32
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Didi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    2,343

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Godt han hadde vett til å "jage" henne, Cessa! Håper du er i bedre form nå?

    Her har jeg hatt så travle dager at jeg tror jeg snart glemmer å trekke pusten.... Mye aktivitet på ettermiddagene, og ei lita ei som ikke har takla det helt bra. Vi var i bursdag til et av tantebarna mine her en kveld, og da gråt hun nesten konstant mens vi var der. Sovna endelig ti minutter før vi dro hjem, men da hadde hun grått hver gang noen andre enn jeg tok i henne. Og hver gang jeg tok henne ville hun henge i puppen Merker hun søker mye pupp nå, selv om hun ikke er sulten. Tror hun bruker meg som litt trygghet og skulle virkelig ønske hun godtok smokk bedre!!
    Mamma`n til Apebarnet "Bertram" 17.03.06
    Krapylet "Berthold" 17.04.08
    og Lilletulla "Berte" 15.08.11
    Didis verden

  13. #33

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Hei alle damer
    Nå er det lenge siden jeg har vært aktiv, men kjenner at jeg nå begynner å komme meg. Som dere sikkert har fått med dere så hadde jeg ett katastrofe keiser snitt den 15 august. Det gikk heldigvis bra. Men så fikk jeg infeksjon i såret. Noe jeg trodde var helt uskyldig, men som overhode ikke var det. Jeg fikk nemlig koldbrann i hele operasjonssåret. Var gått helt ned til bukhinnen, men heldigvis ikke igjennom den. Forstår det slik at hadde det gjort det, så ville dette vært mye mer komplisert. Men heldigvis ikke. Jeg kom inn på sykehuset igjen på onsdag den 30 august, da jeg holdt på å klikke for at det luktet så råttent av meg. Hadde gjort det i over en uke, men ble ikke trodd av legene på legekontoret hvor jeg går. De er helt på trynet. Burde vært suspandert fra stillingene sine. I alle fall; jeg hadde ikke ligget på benken mer enn kanskje 2 minutter, da legen sa at de jeg måtte vente til jeg hadde fastet i 6 timer før operasjon, men de ville ikke vente til dagen etter. Jeg hadde jo ikke tatt med meg noen ting, for vi skulle jo bare inn på en liten sjekk. 2 timer å kjøre, så ikke så enkelt å bare dra hjem å hente litt småtteri heller. Og det var jeg selv som ringte til sykehuset, siden ikke legen min trodde meg. Kunne skrevet ett 10 siders skriv om dette, men skal ikke gjøre det. I alle fall. På onsdag sprettet de meg opp, så jeg hadde ett åpen "hull" i magen på 8 x 20 cm. Dette fyllte de med tupfere som de bløtgjorde, slik at det skulle holdes bløtt. På torsdag var jeg på nytt på operasjonsbordet i narkose, og da skavet de av enda ett par cm som var infisert. På fredag var på ny en dag i narkose. Da skar de av ytterligere, så før de lukket meg igjen hadde jeg ett "hull" på 14-15 cm x 23 cm. Det var streptokokk B og gule stafylokokker i såret, i tillegg til koldbrann. Så jeg ble liggende på sykehuset frem til mandag og fikk anitibiotika intravenøst 7 ganger i døgnet. Gikk deretter på anitibiotika i en uke etter dette. Men nå ser heldigvis såret supert ut, og jeg er i stigende form
    Men det syke er det at legekontoret ikke trodde meg, og mente at det bare var min nese som var overømfintlig. De tok ikke engang sårprøve av det sinnsyke såret mitt. Gynekologen kom inn på en av kontrollene og lurte på om det svarte på rundt såret var noe som var lagt på. Tror hun fikk litt sjokk da jeg sa at det var min hud. Jeg spurte også om jeg kanskje bare skulle ta kontakt med sykehuset, men fikk da til svar at de ikke kom til å gjøre noe annet enn de gjorde på legekontoret, så det var det overhode ingen gang til. Har ikke fått så mye som en unnskyldning fra de. Når jeg konfronterte de, fikk jeg bare til svar fra min fastlege, som også er KOMMUNELEGE: Ja men endeligmor, du er jo ett veldig spesielt tilfelle. Hallo, det var faktisk ikke det jeg ville høre. Men jeg skal gå videre med dette. De er ikke uten faresone enda. For jeg synes det er grusomt at leger ikke kan høre litt mer på pasienten. Hvis dette hadde gått til livmora, og jeg eventuelt måtte fjernet den, noe som kan skje hvis koldbrann går dit, DA HADDE JEG GÅTT TIL RETTEN MOT DISSE UDUGELIGE MENNESKENE.... Ja, ja, nok om meg. Dette var bare atter en opplevelse fra min side. Håper alle dere andre her også nyter mamma tilværelsene og har det bra

  14. #34
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Aug 2011
    Meldinger
    26

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Å kjære deg, Endeligmor.. Jeg er sjokkert!! Godt du hadde vett på å kontakte syehuset selv! Dette var virkelig ikke småtteri, og den legen burde mistet lisensen spør du meg. Godt det ser bra ut nå, og at du føler deg bedre

    Her er dagen godt i gang, og vi tusler nok ut for en trilletur om ikke så lenge Vofsen bråker litt med et tyggebein han har fått, så lillegutt sliter litt med å sovne.
    Spørs om hunden ikke åker ut snart ja!

  15. #35
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Geitrams sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    2,265

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Huff Endeligmor, det hørtes ut som en forferdelig opplevelse! Godt det går fremover nå
    - nov 07 - aug 11

  16. #36
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Didi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    2,343

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Himmel! For en opplevelse, Endeligmor! Jammen godt det gikk så bra som det gjorde!

    Her har vi hatt en litt spesiell dag i dag. Lillemor sov store deler av formiddagen, men da hun kviknet til utpå var hun snørrete og klengete, dakars. Så nå håper jeg bare hun er i bedre form i morgen så vi kan gå på babysang
    Mamma`n til Apebarnet "Bertram" 17.03.06
    Krapylet "Berthold" 17.04.08
    og Lilletulla "Berte" 15.08.11
    Didis verden

  17. #37

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Får frysninger nedover ryggen, Endeligmor.
    Minner meg litt om Christin900 sin opplevelse...

    Vi er hjemme etter en uke i Spania: Sebastian og meg + min mor og mannen.
    Har hatt en flott uke med masse avlastning, sol, bading, festival, god mat og koselig selskap.
    Hjemme går alt i hundre; så det er liten nettid for tiden.
    Har et hus med mye som skal gjøres før dåp; så da er det "bare" å brette opp ermene og komme i gang.


  18. #38
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Didi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    2,343

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Huff! Her har lillemor blitt forkjøla. Har heldigvis ikke antydning til feber, men er snørrete og grinete. Jeg følger med som en hauk, siden vi har to astmabarn hvor den ene ble innlagt første gang på denne tiden av året. Han var bare 4,5 mnd så han var litt eldre da... Foreløpig virker hun ikke tett, bare snørrete

    6 ukerskontroll i dag gikk kjempefint. Ingenting galt å spore. Etterpå kom jeg selvsagt på at jeg glemte å høre om blåfargen hun ofte får rundt munnen og på hender/føtter. Men han lyttet jo på hjertet, så jeg regner med det ikke er noe å tenke på. Husker eldstemann hadde litt av det (men han hadde også bilyd på hjertet til han var to).
    Mamma`n til Apebarnet "Bertram" 17.03.06
    Krapylet "Berthold" 17.04.08
    og Lilletulla "Berte" 15.08.11
    Didis verden

  19. #39
    Juniormedlem
    Rykte
    Dreamer85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Indiana
    Meldinger
    5

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Hei!
    Da har mamman min reist tilbake til Norge og jeg tar meg i aa graate litt naa og da... Haaper greencardet kommer tidsnok slik at jeg kan reise hjem til jul!

    Har lest alt som er skrevet, men har lite tid til aa kommentere naa for noen begynner aa knirke i svinga si...
    Men Endeligmor, jeg blir helt paff jeg! Synes du er toeff som har kommet deg igjennom dette!
    Didi, haaper du faar snuppa de til aa ta flaske og smokk bedre! Snuppa mi tar smokk og flaske uten problemer, saa pappan hjelper til litt med flaksemating av pumpemelk

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine