+ Svar på diskusjon
Side 4 av 4
FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 80 av 80

Diskusjon: skravla går 10-16. oktober

  1. #61
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Meldinger
    17

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    God kveld

    SJ: håper magevondtene snart går over. Jeg har en vennine som hadde forlite melk i starten, hun brukte MME og MM en periode. Hennes barn gråt veldig mye, men når hun startet med MME ble han fornøyd. Så det kan jo være derfor han gråter. Hun fikk opp produksjonen etter en stund og kunne fullamme. Men det er ikke verdens undergang om du må gi MME.

    Tårnfrid: håper hørseltesten gikk bra i dag. Jeg har en plugg av en unge med gode lår så vi har ikke så mange lekkasjer. Men når bleia er full lekker det lett.

    Audery: godt vekta går retteveien. Det viktigste er jo at de følger sin egen kurve.

    Kiikii: snakk om godt sovehjerte, håper det fortsetter. Kos deg med invitasjonene.

    Vekten: Gratulera med 3 uker. Synes tiden flyr avsted. Håper magen roer seg nr at dere får roligere netter og mer søvn.

    Lillesilje: kos dere på besøk.

    LineB: lykke til med økedøgnet, håper det roer seg til natta.

    Her har dagen gått fint. Mini er fremdeles ganske tett i nesen. Men det begynner faktisk å bli en vane. Jeg har ikke gjort noe spennende i dag. Planen for kvelden er å legge unger, slenge beina på bordet, se gullrekka og spise vafler.

    Ha ei glimrende helg!
    To herlige gutter, født 14. juni 10 og 31. august 11 <3 <3

  2. #62
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    41

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Heisann

    Jeg henger som vanlig ikke helt med her inne, men har prøvd å lese det meste. Hadde også skrevet et langt innlegg her i stad, men trykket på feil knapp

    Audrey: Takk for svar sist uke. Fint å kunne dele litt erfaringer med flaskemating. Godt å høre at vekta går oppover hos dere nå. Minien vår spiser omtrent det samme til hvert måltid, men har som oftest 7 måltid pr døgn.

    SJ: Håper det går seg til med amminga hos dere. De fleste hevder at alle kan fullamme, men jeg har gode bevis på at det ikke fungerer sånn i praksis. Med eldstemann stolte jeg på helsestasjonen fram til han var 5 måneder og kun hadde gått opp 1,5 kilo siden fødsel Jeg har prøvd de fleste tiltak med mine tre gutter, men får det rett og slett ikke helt til. Sannsynligvis er det ikke sånn hos deg, men ikke vær lei deg for at han har fått litt MME. Da får du hentet deg inn og han får være god og mett litt lenger enn vanlig. I morgen kan alt være annerledes

    Ingi11: God bedring til mini.

    Jeg og minien i huset har nok en gang begynt å få hodet over vannet igjen. Han har vært plaget med eksem og mye magevondt, og rådet fra helsestasjonen har vært å bruke hydrokortison og vente og se an situasjonen i noen uker. Heldigvis er jeg utålmodig, og har søkt råd andre steder. Han har blitt mye bedre og i dag fikk jeg endelig et ordentlig smil fra han. Hurra for en ny gutt!!

    Ha en fin kveld


  3. #63

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    God morgen

    Innom en kjapp tur etter andre puppeøkt for å ønske dere god helg! Er forresten utrolig deilig å ha loverboyen i huset, kjempe kos med oss tre

  4. #64

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Lørdag

    Lillemann har vært sutrete i natt...virker som om han er sulten, men så er jan bare illsint på puppen og hyler... Så nå har j fått roa han ned og han sover oppå meg. Var ikke sulten tydeligvis...men skjønner ikke hvorfor han er så grinete...

    I dag blir d shopping!!!

    SJ: kos dg m loverboy! Herlig å ha de hjemme i to hele dager!

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  5. #65
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lucie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    2,283

    Re: Sv: skravla går 10-16. oktober

    SJ - her er det tredje gang jeg opplever at fullamming bare er en utopi. Jura produserer ikke nok, og det har ikke vært særlig vellykket å trikse og fikse for å øke produksjonen heller. Så her gir jeg 50/50 for tiden, og har heller litt mer overskudd til å være mamma. Ikke bare en sliten og tom puppestasjon..
    Har en april ´05 snuppe, en prins født 31.08.09 og en prins født 06.09.11

  6. #66
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

    Sv: Re: Sv: skravla går 10-16. oktober

    Mårning damer.

    Deilig lørdag for mor i dag. Vesla sov til halv 7 i dag. 6.5 t med søvn er ikke dumt. Men ikke rart hun sov så lenge. Hele kvelden igår holdt hun seg mer eller mindre våken. Man blir sliten av sånt.

    Tenkte å bake vaniljehorn i dag til gjengen. Med god hjelp av poden. Han elsker å være med meg på kjøkkenet å hjelpe. Igår hjalp han meg med pannekake-røra

    SJ: Kos dere

    Lillesilje: Sånne dager har jeg også innimellom. Slitsomt å sitte med de på fanget hele tiden. Får knapt gått på do og spist noe mat. Jeg prøver også å gi henne pupp i håp om at det hjelper, men hun sovner også med den i munnen. Eller at hun glupkser melka i seg, sovner som en dupp. Men så snart jeg legger ho i vogna da våkner hun tvert.

    Lucie: Skjønner hva du mener. Hadde null melk til poden, så han fikk flaske tilslutt etter 3 mnd med grining. Stakkars ungen var sulten og alle påsto han hadde kolikk Så her blir det ikke pupp for enhver pris nei..

    Her i huset sliter hun med å suge fra det ene brystet fordi den er litt mindre enn det andre, dermed er vorta også mindre. Hun kaver vilt for å få til sugeteknikken. Endt opp med å bruke brystskjold på den, og det har virkelig hjulpet. Håper likevel at når hun blir litt større at hun bare suger på puppen, for hun gjør det innimellom da,,lille raringen min.

  7. #67
    Juniormedlem
    Rykte
    LineB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Siggerud
    Meldinger
    20

    Sv: Re: Sv: skravla går 10-16. oktober

    God morgen damer!
    Guri for en kald lørdag dette er, liker ikke tiden som kommer nå. Siggerud er et kuldehøl så langt
    Idag skal gubben jobbe på Trysil, reiser snart og kommer hjem i kveld. Heldigvis tar han med seg bikkja så jeg får litt fri fra han. Mamma kommer å på besøk.

    Mange av dere som har hatt alle venna på besøk enda? Vi har ikke hatt noen enda vi. Jeg orker rett og slett ikke. Er sliten hele dagen lang og når gubben kommer hjem så kapitulerer vi alle mann samtidig. Så eneste som har vært her er familie. Imorgen skal vi i familieselskap, det kan bli spennende, hele slekta mi.

    Gutten våres sover minimalt på dagtid nå, flere som opplever det?

    Ha en fin fin lørdag alle sammen!

  8. #68

    Re: Sv: Re: Sv: skravla går 10-16. oktober

    Hei damer! Laaang og deilig lørdagsmorgen. Sitter med puppen ute i senga og venter på kaffe. Snuppa er blid som en sol, og så har jeg postet gode nyheter i privat-forumet

    LineB: ja, sover knapt en halvtime nå og da, men er blid og veldig sulten hele tiden

    SJ: i går gav vi etter og gav mme på kvelden, har prøvd alle triks i boka i 8 uker nå og det var hakket før jeg ble gal da hun hang på puppen i ett fra kl 15 til midnatt for ørtifjerde dagen på rad. Har i hvertfall vært sånn i 3 uker nå. Det gjorde susen! 60 ml var alt som skulle til, eller egentlig nærmere 40... Nå skal jeg enten gi mme som tillegg på kvelden eller pumpe på natta når hun sover fremover og gi det på kvelden. kommer til å veksle mellom de to uten snev av dårlig samvittighet.
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  9. #69
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Re: Sv: Re: Sv: skravla går 10-16. oktober

    SJ: kos deg med mannen!
    TanteBrun: send over noe bakst!
    Line: ja snuppa holder seg våken mesteparten av dagen, og sover da som en stein på natta!
    Lillesilje: åå gøy med shopping! Har lyst på nye skinnstøvletter jeg og
    Tårnfrid: da var nok mamsen óg blid som ei sol!
    _______

    Papsen sover enda etter en lang uke på jobb. Vekker han om en halvtimes tid så vi kan begynne å gjøre oss klar til å besøke mamma og pappa. Får middag hos de tar med cupcakes jeg. Måtte prøvebake til dåpen, og pappa var i spania da han hadde bursdag, så da kan vi ha en liten feiring nå

    Imorra tar vi en tur til Vanse for å besøke en venn av oss og hans familie. De venter en til liten til sommeren

  10. #70
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

    Sv: Re: Sv: Re: Sv: skravla går 10-16. oktober

    Kiikii: Det ble ikke noe igjen her gitt. Alt ble spist opp kjapt..Og nå går vi rundt her og bare fiser :ler:

  11. #71
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    hahahahaha
    _____

    Nei vet dere, nå har ho mor tatt sine 2 første glass med vin! det var deilig å kjenne den smaken på tunga igjen!!

    Men trist å måtte pumpe ut 120ml fra ene puppen som var så sprengt, for så å helle det ned vasken nei nå håper jeg virkelig jeg er "ok" til å amme når ho våkner igjen om noen timer, for synes det er veldig trist å kaste det bort

  12. #72
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Her sitter jeg m puppen ute, ennå ikke vært i seng... Lillegutt har praktisk talt holdt det gående fra kl 15 , kun avbrutt av 45 min power nap!! Og når mamma'n attpåtil har fått hemorrhoider so gjør det j... vondt å sitte kan dere jo tenke dere at vi har hatt en festlig kveld... Han er selvsagt overtrøtt, stakkar, og klarer rett og slett ikke å finne søvnen, vil bare ha pupp. Er så vondt å se ham slik, håper virkelig han slukner snart, både for ham og meg...

    Ja ja, det var nattas syteinnlegg fra meg. Satser på å komme sterkere tilbake med noe positivt neste gang.

  13. #73

    Re: Sv: skravla går 10-16. oktober

    Whiskers: Håper det ga seg utover natten, du har nok hatt et godt, gammeldags økedøgn Har du prøvd liggende amming? Det gjorde jeg mye av når hemorrider herjet etter fødselen. Anbefaler Sheriproct stikkpiller og salve, det er smertestillende og det fjerner de jævlene ganske kjapt.

    Her i huset har vi akkurat stått opp etter første morgenpupp. Snuppa sover videre i senga si, jeg nyter iPad og kaffe på senga. I dag skal vi på loppis og lete etter kopper, kar og rammer som skal pryde vegger og hyller i det nye huset som bygges as we speak. Så skal vi besøke snuppas oldeforeldre, og så ha resten av dagen for oss selv, bare vi tre.

    Vi hadde en utrolig deilig dag i går med veldig mye smil og veldig lite skrik, krysser fingrene for at i dag også blir sånn! Slenger samtidig inn et ønske om fulle pupper i dag så snuppa blir mett
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  14. #74
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    He he, Tårnfrid, det gikk opp for meg også utover natta at det nok var økedøgn på gang ja! Småen har kun sovet i et par strekk på en time av gangen, og da på brystet mitt og veldig urolig, så ikke blitt noe særlig søvn på meg. Takk for tips og omtanke! Har prøvd liggende amming, men vi har så myk seng at det er litt vanskelig, synes jeg. Er i gang med Scheriproct og må nok kjøpe litt lactulose i dag, hjelper jo ikke akkurat med hard mage... Lykke til på loppis!

  15. #75

    Re: Sv: skravla går 10-16. oktober

    Heisann damer! Da har jeg endelig fått ut fingern og meldt meg inn her....
    Mye stress pga fødselen og sykehus styret, og en uke med mamma på besøk. Men nå er det endelig bare oss tre her hjemme og da har jeg litt mer tid til dere!

  16. #76

    Re: Sv: skravla går 10-16. oktober

    Heisann damer! Da har jeg endelig fått ut fingern og meldt meg inn her....
    Mye stress pga fødselen og sykehus styret, og en uke med mamma på besøk. Men nå er det endelig bare oss tre her hjemme og da har jeg litt mer tid til dere!

  17. #77

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Velkommen tropico!!! Koslig å ha dg her!!

    Nå har vi kosestund i senga. Har funnet årsaken t juniors sutring. D er ikke nok mat i mors pupper...gå ham bittelitt nan i går kveld og da ble han fornøyd. Skal kjøpe ammete i dag, men om ikke d hjelper får vi supplere m litt flaske på enkelte av måltidene. Synes d er et nederlag, men bedre at han er god og mett.

    I dag reiser vi t trheim!! Første flytur! Spennende. Skal være der t fredag. Kos å treffe hele familien

    Ha en fin dag damer!

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  18. #78
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    God tur til Trondheim, lillesilje!

    Var i seng først 0230 og har nå holdt det gående siden 0445. Håper Lillegutt finner roen snart så jeg kan få litt mer søvn.

  19. #79

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Åhh så godt å se deg her tropico!! Leste fødselsrapporten din på SM og ble rørt til tårer.. Jeg er så GLAD at Aurora er endelig i armene dine!

    Snuppa mi, LilleSilje, god tur til Trondheim!! Så utrolig bra at du fant ut hvorfor lillemann var grinete !

    Whiskers, jeg får vondt inni meg når jeg leser hvor lenge du ammer.. Men det går over skal du se! Tydelig at du har fått en liten matglad nurk

  20. #80
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Takk for omtanken, SJ! Vet ikke hva som er problemet med Lillemann i dag, han er nesten utrøstelig...Fikk ham til å sove en time på brystet mitt akkurat, men så bråvåknet han og hylskrek. Prompet masse, men ble ikke noe blidere av det. Så nå henger han i puppen igjen, er det eneste som roer ham. Vil ikke ta smokk. Var så fortvilet at jeg hylgråt før mannen dro på jobb i stad, er vår første dag alene hjemme uten ham. Men det er nok som du sier, SJ, det går nok over.

    Hvordan går det med deg og Judoboy da, har han roet ned skriketoktene sine?

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 4 av 4
    FørsteFørste 1 2 3 4

    Lignende diskusjoner

    1. Uke 20 skravla går!
      Av aja i forum Aleneforeldre
      Svar: 15
      Siste melding: 20-05-2011, 10:28
    2. La skravla gå tråd uke 13
      Av Sølva i forum Aleneforeldre
      Svar: 6
      Siste melding: 08-04-2011, 10:58
    3. La skravla gå i uke 33 :)
      Av Tullhøna i forum Juni
      Svar: 67
      Siste melding: 23-08-2010, 09:19
    4. Skravla går i uke 12!
      Av Mammanova i forum November
      Svar: 62
      Siste melding: 28-03-2010, 23:17
    5. Uke 47, la skravla gå
      Av [Mon] i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 68
      Siste melding: 24-11-2007, 12:51

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine