+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27

Diskusjon: Ukesskravling 25.-30. okt

  1. #21
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    10

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Sj: jeg bruker medela swing elektrisk og avent manuell. Gir med flaske, lettest det syns jeg. Hun har ikke trøblet med ammingen selv om hun har prøvd flaske, heldigvis.

  2. #22

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    sj tusen takk for tips og oppskrift!! Da skal j prøve d!
    Ga ham ammete i.går og da rapa og feis han godt hehe.
    Virker som problemet er at han svelger mye luft når han får pupp, ikke når han får flaske...og så klarer han ikke å rape og får da vondt...

    Hadde en time i natt hvor han gråt... gå sukkervann og da roa han seg. Har akkurat spist nå og slokna v puppen uten gråt! Godt

    I dag skal vi først på besøk på jobb, deretter blir d tur m cafébesøk.

    Herlig m fredag!!! Kos dere og nyt helgen!

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  3. #23
    Juniormedlem
    Rykte
    LineB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Siggerud
    Meldinger
    20

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    God morgen damer =)
    Gah i går var økedagen fra helvete her konstant mat fra 14 - 0100 ish.
    Skal roe ned på malten å, han sprutgulper noen timer etter han har fått det, så nå skal han ikke få det på noen dager. Fulgte svigermors råd om at pittelitt i melka en gang om dagen skader ikke.. neida gjorde ikke det, men når du ser han gruer seg til å drikke mer siden han skjønner hva som skjer etterpå så er ikke det noe moro.

    Her har far nettopp dratt på jobb, han starta sent i dag, noe som var kjempebra for meg for da har jeg fått dusja, spist frokost og gått m hunden. Mads måtte jeg nesten vekke for å mates litt over 7, da syns jeg han hadde gått lenge nok uten mat. Så kom far og sa at han kunne mate han og da sovna Mads etterpå og sover i senga si enda.

    I dag skal vi på 6 ukerkontroll hos helsesøster. Spennende å se hva klumpen veier og hvor lang han er nå. Mistenker at han er litt over gjennomsnittet.

    Ingen planer i helgen, prøve å ta igjen noen hundre timer med søvn og forhåpentligvis få dratt ut og handla noe nytt tøy til meg.

    Ha en fin fin fredag damer

  4. #24
    Medlem
    Rykte
    Jon Blund sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Asker
    Meldinger
    77

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Lykke til på kontroll i dag LineB!

    SJ: Jeg har en medela swing elektrik, veldig fornøyd med den

    Lillesilje: uf, ikke godt når de har vondt i magen sin... håper han etterhvert vil klare å rape litt mer og sluke litt mindre luft.


    Vi er snart på vei til bhg, tredje dag i dag. I dag skal han spise lunsj samme med de andre barna.
    Jeg har ikke gått fra han der enda...så får se hva vi gjør i dag.

    Etterpå skal jeg på besøk på jobben.

    Deretter får jeg besøk av en venninne, og etterpå er det fredagsfri!!

    Håper alle får en super dag!!!
    - 2004
    - 2009
    - september 2011

  5. #25
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Sitat Opprinnelig postet av SJ82 Vis post
    Damer jeg har to spm:
    1. Hvilken brystpumpe bruker dere?
    2. Gir dere den utpumpede melken med kopp eller flaske ? Leser på ammehjelpen at d r lurere å gi mat m kopp..
    Har en elektrisk pumpe som heter "Ameda Purely yours". Kjempefornøyd Her blir pumpa melk gitt med flaske og. Jeg gir ikke selv da, så ho forbinder meg med pupp og andre med flaske hvis du er redd for at han skal nekte puppen etterpå så kan jeg anbefale en flaske til deg-- Medela calma. Har sett den på Vitus Apotek, men den er litt dyr. 169kr for EI flaske men den skal simulere amming. Melken kommer ikke ut med mindre babyen suger, slik som puppen

    Har selv ikke hatt noe problem med amming etter at ho har fått fra flaske et par ganger, eneste ho nekter her er smokk men har brukt masse tid denne uke til å venne henne til den, så ho begynner så smått å ta den

  6. #26
    Juniormedlem
    Rykte
    LineB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Siggerud
    Meldinger
    20

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Dagens lykketall er 57! 6 ukerskontrollen gikk greit den, han er 57cm lang og veier 5700g. Hodet fikk jeg ikke med meg.
    Han skrek som en stukken gris hele tiden hos legen, men alt var bra m lunger og øyne og i munnen.
    Eneste var at venstre testikkel var HUGE!! (noe jeg aldri har sett før, trodde jeg skulle få tilsnakk fordi bleia var full, men neida..) så vi ble henvist til Ahus/ultralyd. Kan være væskeansamling el brokk. Ble litt skremt, men tar det med ro. Han har ikke vondt sa hun. Men det var sykt rart.
    Aldri lagt merke til det før, og jeg ser jo på tissen og pungen hans hver gang jeg skifter bleie liksom.
    Idag kom vippestolen i hus, som han digger den! Snakker og gurgler og står i.
    Ellers må hu mor ut å handle flere utedresser til junior da han er for tykk! til de han har i str 56.
    Jeeez hva blir det av denne ungen? :P

  7. #27
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Hjemme igjen!!!!!

    Jøsses for en helg! Nå ligger snuppa mi helt utslitt etter så mange dager borte med familie som ikke lar henne sove i fred. Har sovet 4 timer allerede, og det etter jeg har tatt henne ut av bilen og knept opp bamsedressen så ho ikke skulle bli for varm...ho våkner ALLTiD av det!

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine