For meg så virker de på den måten at de dype dalene, ikke er så dype lenger. Og det er kjempegodt! Min bivirkning som jeg kan lese meg til, var gjesping (så der fikk jeg svar på det) Hadde nemlig en ukes tid hvor jeg gjespa noe så sinnsykt mye. :P
Tingeling84Lille Hjerte: Mai 05Prakteksemplaret: November 06.
Jeg gikk på cipralex å vil advare mot dette, dersom du ikke har et godt støtte apparat ved din side. Dette legemiddelet ble skrevet ut til meg, fra en lege over telefonen. Jeg var så langt nede at jeg var villig til å prøve alt. Gikk på dette i en måneds tid, å endte med verre depresjoner enn noen gang tidligere. Var hos legen flere ganger, å sa jeg trengte hjelp fordi jeg ikke klarte hverdagen, var vel hos samme legen 3 ganger. Førte til ett selvmords forsøk, å har i ettertid blitt opplyst at dette kunne være en av bivirkningene og at man aller helst skulle vært under oppsyn, i startfasen.
Effekten av cipralex kommer vanligvis ikke før etter mange måneder, og man kan oppleve å bli enda mer deprimert i starten før det blir bedre. Jeg gikk på det 1 år før jeg ble gravid og opplevde at mye av angsten ble borte. Jeg mistet også evnen til å føle ekstreme følelser, som dyp tristhet, lykke, dårlig samvittighet osv.. Dette med at jeg ikke følte dårlig samvittighet gjorde at jeg behandlet kjæresten min ganske ille, noe jeg har veldig dårlig samvittighet for nå når jeg ikke går på dem..![]()
Sosiale Bokmerker