+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4

Diskusjon: Trenger råd vanskelig..

  1. #1
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Jun 2012
    Sted
    Ringerike
    Meldinger
    1

    rørt Trenger råd vanskelig..

    Hei, er helt ny her men trenger virkelig hjelp.
    17. mai sa jeg til mannen min (gjennom 9år) at jeg ikke orket mer, han er veldig sjalu, aldri vært på jentetur. Han leser meld mine sjekker tele regning for å se hvem jeg har ringt og sendt sms med.
    For 2 år siden sa jeg det samme, da truet han med selvmord så jeg tok han tilbake. 17.mai prøvde han å ta selvmord (sovetab) en venninde fant han i skogen. Han blev pumpet. 18mai la han seg inn på et mentalsykehus. Han traff en ny dame der som også var innlakt. Ussiker på årsaken der. Han blev flyttet til en annen istutisjon nærmere hjemmet. Han har holdt det skjult at han er i et nytt fohold. Men følte at noe var på gang. (Facebook avslører mye) For 2 uker siden var det en stor fotball cup som elste mann var med på, han valgte å reise opp til hun, foige fredag var sessongens siste kamp, han valgte nok en gang å reise til hun. Hun bor to timer unna og anntagelig flytter di sammen i låp av juni/juli. Vi var på megling i går, prøvde å si at jeg ikke ville at noen av oss skulle pressantere nye kjærester for barna før det min var gått 6 mnd, da blev han helt svart i øynene. Lurte på om jeg skulle stikke kjepper i hjulene for han. Prøvde å si at det det var barna vi måtte ta hensyn til og ikke oss selv. Han går på med. men vet ikke hva, heller ikke om han er stabil nok til å ta vare på barna. Har kontaktet advokat.
    Hvodan skal jeg forholde meg til dette, hva skal jeg gjøre, er jeg urimelig?

    Så fortvilet gjør, ALT for barna mine
    Sist endret av conny; 20-06-2012 kl 18:47 Begrunnelse: stor tekst

  2.  
  3. #2
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Catharina sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Bergens området
    Meldinger
    4,158
    Blogginnlegg
    2

    Sv: Trenger råd vanskelig..

    Når det kommer til og introdusere for barna, så kan man desverre ikke gjøre noe. Selvfølgelig hadde det beste vært om han hadde ventet, til å se om det faktisk er seriøst. Men samtidig om de flytter sammen nå i løpet av sommeren og han skal ha samvær, så blir det jo uansett naturlig at ungene blir introdusert.

    Hvor ofte har han samvær nå?

    Også en liten ting til Kan du være så snill og skrive med helt vanlig skrift Litt slitsomt, syns jeg, og lese den store fete teksten
    Storesøster født 2005
    Lillesøster født 2007

    Hjemmeside

  4. #3
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Carrera sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Trånnheim
    Meldinger
    9,666

    Sv: Trenger råd vanskelig..

    Du kan vel ikke bestemme over hans liv, og når han evt skal presentere barna for ny partner. Selvfølgelig bør man vel vente en stund, men det trenger jo ikke være utelukkende negativt for barna om det skjer tidlig heller.

    Jeg ville vel heller bekymret meg litt mer for det andre problemet her...det at både han og hun nye har vært innlagt på psykiatrisk. Han er suicidal, og hun nye har vel sitt i bagasjen hun også, siden hun var innlagt.

    Jeg hadde ikke sent mine barn til en ustabil og suicidal person sånn uten videre. Selv om han ikke er til noen fare for barna, mest trolig, så er han en fare for seg selv, og det skal ikke barna behøve å se.

    Jeg ville gjort hva jeg kunne for å begrenset samværet der for en periode, og forlangt at samvær skal skje under oppsyn. Bare til han er stabil igjen.
    Abritta has left the building...

  5. #4
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bimbeline sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Den blaude kyststribe
    Meldinger
    3,740

    Sv: Trenger råd vanskelig..

    Det er lite du kan gjøre for å begrense samværet, ønsker far å flytte sammen med henne så har du dessverre ingen innvirkning på det.

    Skal du begrense/hindre noe her i forhold til det som Carrera sier, så må du rett og slett gå til sak og kreve eneomsorg og foreldreansvar.
    Likevel vil han ha krav på noe samvær, men det er klart du kan kanskje få gjennomslag for samvær under tilsyn.

    Har han fungert som omsorgsperson frem til nå? At han har gått glipp av et par fotballkamper er nå en ting, men er dette en del av et mønster
    når man tenker på ham som far?

    Det beste du kan gjøre for barna er å hele tiden fokusere på deres beste. Dvs at du må forberede deg på en diett bestående av mye kameler fremover.
    De har krav på samvær med sin far og det er det du må forholde deg til.
    Jeg klarte å få til en avtale med min x om at nye partnere ikke skulle overnatte sammen med vår datter de første par mndr, men jeg vet jo at det ikke har
    blitt fulgt.

    Her kommer mye til å stå og falle på kommunikasjon dere imellom.

    Ønsker deg masse lykke til.
    Stolt ikkesånybaktmamma til frk. Fryd f. 04

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Veldig vanskelig situasjon!! -Trenger råd!!
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 22
      Siste melding: 22-11-2008, 14:23
    2. Vanskelig barnehagetilvenning. Trenger sårt noen råd!
      Av Trist mamma i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 20
      Siste melding: 26-08-2007, 15:59
    3. Trenger råd i en vanskelig sak!
      Av Tidl. bruker i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 15
      Siste melding: 12-06-2006, 16:56
    4. trenger tilbakemeldinger, dette er vanskelig for meg...
      Av Usikker..... i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 15
      Siste melding: 09-06-2005, 14:00
    5. Dette er så vanskelig....trenger argumenter
      Av Unregistered i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 3
      Siste melding: 27-07-2003, 22:34

    Stikkord for denne diskusjonen

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine