Og i disse grilltider: marinade:
3-4 ss solsikkeolje (eller annen olje)
1 ss brunt sukker
1ss grov søt sennep
En solid dæsj krydder, jeg bruker grillkrydder
Og i disse grilltider: marinade:
3-4 ss solsikkeolje (eller annen olje)
1 ss brunt sukker
1ss grov søt sennep
En solid dæsj krydder, jeg bruker grillkrydder
MymlenOpprinnelig postet av Pipling
Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008
Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen
I gaar hadde vi stekt hyse med apelsinsaus. Stekt fisk er jo veldig enkelt aa lage. Tar litt hvetemel og mikser i litt pepper, salt, paprika og eventuelt andre krydder. Steker fisken i noen minutter paa hver side. Her i huset er vi ganske glad i apelsinsaus, kan brukes baade til fisk og and, kjempegodt.
Her var det mye godt. Må abonnere på denne, så skal jeg se om jeg har noen gode oppskrifter å legge inn etterhvert.
Mirra og -08
Kokos og currygryte:
1 pakke kjøttdeig (gjerne kylling)
1 bunt vårløk
3 ss currypaste
1 boks kokosmelk
2 poser ris (boil in bag)
Kok ris
Stek kjøttdeig, tilsett vårløk i ringer og currypaste. Hell i kokosmelk, og la småkoke til risen er ferdig
Tror faktisk dette er favoritten til guttungen på snart 2
Jeg er veldig glad i god kjøttsuppe, og den lager jeg ofte slik :
1stk svinekjøtt
1stk oksekjøtt
Skjæres i små biter og brunes i pannen, koker opp ei stor kasserolle med vann og buljong, tilsetter kjøttet og lar det småkoke så lenge som det trengs for å bli helt mørt.
Kutter opp purreløk og har i så det får sette smak.
Av grønnsaker så har jeg i:
Paprika
Broccoli
Blomkål
Gulrot
Kålrabi
Så har jeg i magre pølser i biter, og evt lager kjøttboller av feks kylling el svine kjøttdeig.
Lager såpass mye at vi har middag i flere dager.
Litt arbeid å kutte opp alt, men gjør man det dagen før feks og evt har brunet ferdig kjøttet så er det jo bare å koke det opp sammen dagen etter
Sosiale Bokmerker