+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 12 av 12

Diskusjon: Jeg lar barna spille på IPAD, er det feil?

  1. #1

    Jeg lar barna spille på IPAD, er det feil?

    Jeg lagde en tråd for litt siden der jeg spurte om anbefalinger til APPer til IPAD og IPHONE. Jeg fikk ingen svar. Selv lar jeg barna mine spille litt innimellom og særlig er det ABC-hjulet som fenger for minste mann.

    I og med at jeg ikke fikk noen svar så begynte jeg å tenke, er det jeg som er unormal som lar barna mine holde på med IPAD'en?

    Noen ganger trenger jeg 5 min for meg selv og da gir jeg dem IPADen. Andre ganger bruker vi den sammen og jeg sitter og hjelper og forklarer.

    Jeg tror IPAD og den slags er en stor del av fremtiden, men etter jeg ikke fikk noen anbefalinger følte jeg plutselig at jeg var en av få som holdt på med den slags for barna.

    Er jeg det?

  2.  
  3. #2
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    guttem@mm@ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Helt øst i Norge
    Meldinger
    5,750

    Sv: Jeg lar barna spille på IPAD, er det feil?

    Våre barn bruker Ipad både titt og ofte. Det er mye læring og mange gode apper til den så vi bruker den med god samvittighet. Har dere Elias-spillene? Det er en hit for vår 4 åring og har vært det lenge. I tillegg bruker de det i forbindelse med skolearbeid siden deler av innleveringer kan gjøres via nettet. De bruker også fronter aktivt på skolen og vi får mye skryt for at våre barn har gode kunneskaper om bruk av IKT og både skole og bhg oppmuntrer til bruken.

    Minstemann har såvidt fått titte på den. Han har brukt et simpelt spill om dyr. Hvis du tar på kua fks så rauter den og omvendt, hvis det rauter skal han ta på rett dyr til rett lyd

    Vår snart 10 åring ønsker seg veldig ipad til bursdagen sin og han er allerede storforbruker.

    Vet ikke hvor gamle barn du har jeg? Det kommer jo litt an på alder hvis man skal anbefale spill og apper
    Lykkelige Guttem@mm@ med
    02 04 07 11

  4. #3
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    guttem@mm@ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Helt øst i Norge
    Meldinger
    5,750

    Sv: Jeg lar barna spille på IPAD, er det feil?

    Våre barn bruker Ipad både titt og ofte. Det er mye læring og mange gode apper til den så vi bruker den med god samvittighet. Har dere Elias-spillene? Det er en hit for vår 4 åring og har vært det lenge. I tillegg bruker de det i forbindelse med skolearbeid siden deler av innleveringer kan gjøres via nettet. De bruker også fronter aktivt på skolen og vi får mye skryt for at våre barn har gode kunneskaper om bruk av IKT og både skole og bhg oppmuntrer til bruken.

    Minstemann har såvidt fått titte på den. Han har brukt et simpelt spill om dyr. Hvis du tar på kua fks så rauter den og omvendt, hvis det rauter skal han ta på rett dyr til rett lyd

    Vår snart 10 åring ønsker seg veldig ipad til bursdagen sin og han er allerede storforbruker.

    Vet ikke hvor gamle barn du har jeg? Det kommer jo litt an på alder hvis man skal anbefale spill og apper
    Lykkelige Guttem@mm@ med
    02 04 07 11

  5. #4
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    2,869

    Sv: Jeg lar barna spille på IPAD, er det feil?

    Begge barna mine bruker IPad, men for å være helt ærlig så er ikke dette mitt område. Det er pappaen som laster ned spill til dem. Men minste på 3 1/2 (snart 4) driver mye med puslespill og Elias, han eldste på 6 år spiller Angry Birds. Ellers hører de mye på musikk som pappaen har lastet ned.
    2006 2008

    Når man er ung, lengter man ut.
    Når man er gammel, lengter man hjem.


  6. #5

    Sv: Jeg lar barna spille på IPAD, er det feil?

    Jeg ønsker meg iPad, i hovedsak for å la sønnen på 19 mnd. spille og se film på den. Det hender om morgenen han kommer inn i min seng og spiller litt på telefonen min, men den er jo så liten. Det er overraskende hvor lett han mestrer spill som pusslespill med fire "biter" og sånne ting. Så jeg synes det er bare supert at han får trening i bruk av touch-skjerm allerede nå. Innen han blir så stor at han skal ha sin egen datamaskin, tipper jeg det ikke finnes annet.

  7. #6
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    1,485

    Sv: Jeg lar barna spille på IPAD, er det feil?

    Her blir iPaden flittig brukt av begge ungene, så vi har rett og slett skaffet oss to iPader, så det ikke blir krangling om den. iPad er fremtiden og det er nyttig for barn å lære seg med den så tidlig som mulig. Her ser ungene på filmer, spiller spill, tegner, lærer tall og bokstaver og mye, mye mer. Kan bruke iPad i et par-tre timer dersom det er en regnværsdag på hytta fx.

  8. #7

    Sv: Jeg lar barna spille på IPAD, er det feil?

    Nei, det er ikke feil å la barna spille på IPAD. Derimot så er dette forumet ganske så lite aktivt i disse dager, og som andre nevner så er ikke dette alles område . Jeg f.eks. overlater all teknologi til samboeren min.

    Jeg mener også på at det ble nevnt at IPAD faktisk er en ganske god plattform for barn å spille på fordi det faller dem så naturlig å bruke fingrene etc. til å skape bevegelse på skjermen. IPAD spillene reagerer jo på bevegelse, blåsing og håndtrykk.


  9. #8
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tristhin sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    På Tjøme
    Meldinger
    373

    Sv: Jeg lar barna spille på IPAD, er det feil?

    Vi ønsker oss også ipad slik at Leon kan bruke den. Han har i dag ipod touch som blir flittig brukt innimellom, men greit som nevnt over med større skjerm!

    Lurer litt på dere som ser på film om dere handler i itunes eller hvordan dere får filmer inn på ipad'n..

    Vi får spare litt, så blir det nok en ipad på oss også
    Leon kom til verden 16.10.08 (uke 36+1)

  10. #9
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    guttem@mm@ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Helt øst i Norge
    Meldinger
    5,750

    Sv: Jeg lar barna spille på IPAD, er det feil?

    Vi ser mye film på ipad. Vi har airvideo. Filmer vi eier legges inn på en server i kjelleren så kan barna se filmene via den. Vi leier også en del filmer på itunes.
    Lykkelige Guttem@mm@ med
    02 04 07 11

  11. #10
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

    Sv: Jeg lar barna spille på IPAD, er det feil?

    Jeg har tenkt å la sønnen min bruke litt iPad, men jeg er så grønn at jeg ikke har fått den opp å gå enda
    Vant en iPad nå i sommer, og ble fornøyd med at lillegutt da kan bruke den litt. De har faktisk også i barnehagen hvor de tegner, pusler osv. Syns det er et flott verktøy, i moderate mengder (tid utifra alder funker jo her som med tv osv).

    Om noen har veldig lyst å hjelpe meg hvordan jeg kommer i gang med å bruke iPad, send gjerne pm så jeg ikke kupper denne tråden helt

    Tips om apper og spill er jo genialt også
    Lille persille f. november '10

  12. #11

    Sv: Jeg lar barna spille på IPAD, er det feil?

    Vi bruker det mye. Spill og barnefilmer er det det går mest i her - helt genialt å ha med Ipad'en på biltur (har egen bilholder til den). Kunne også tenke meg tips til gode app'er - skal prøve Elias Ellers syns jeg Sofie og Elleville Elfrid er gode, samt har noen tegneprogrammer som blir mye brukt som jeg ikke husker hva heter. Jeg laster ned app'er selv, men film og musikk er det mannen som styrer med

    (Jeg lurer forøvrig på hvordan Nintendo DS er ift Ipod/pad/phone? Har laget egen tråd om det, men får kanskje belage meg på få svar dersom det ikke er så stor interesse på det her?? )
    Lille ivf-snuppelupp, juli 08
    Ivf- tvillingene ventes til vinteren

  13. #12
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    guttem@mm@ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Helt øst i Norge
    Meldinger
    5,750

    Sv: Jeg lar barna spille på IPAD, er det feil?

    Våre gutter har både 3ds og de bruker familiens ipads. Som regel foretrekker de ipad men siden vi alle er Mario-fans må vi av og til frem med 3ds også. Ipad har MYE større bruksområde enn ds så hvis valget sto mellom de to hadde jeg helt klart valgt ipad. Eventuelt ipod touch/iphone.
    Lykkelige Guttem@mm@ med
    02 04 07 11

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Tør jeg? (Fake Ipad)
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 5
      Siste melding: 20-06-2011, 22:15
    2. Kjøpe IPad med 3G i USA
      Av Engle i forum Utenfor tema
      Svar: 1
      Siste melding: 15-09-2010, 01:10
    3. Når begynner barna å spille nintendo, gameboy, pc-spill etc?
      Av lollol77 i forum Lek, stimulering og oppdragelse
      Svar: 15
      Siste melding: 10-10-2008, 09:25
    4. I barnehagen, går foreldres "feil" utover barna?
      Av "Dårlig mamma" i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 18
      Siste melding: 04-02-2008, 02:06
    5. Om å lære barna uriktige ting, og spille på samvittigheten deres
      Av Desembermamma i forum Generelt om det å ha barn
      Svar: 25
      Siste melding: 31-08-2004, 21:22

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine