+ Svar på diskusjon
Side 3 av 3
FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50

Diskusjon: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

  1. #41
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lottiz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Meldinger
    2,478

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Vi har to barn, og om et drøyt år begynner yngste på skolen. Jeg føler ikke at familien er komplett før vi har fått nr tre, og har alltid vært av den oppfatning. Mannen mener det holder med to

    Jeg kjenner det er sårt å tenke på at jeg ikke skal gjennom dette flere ganger.... De første sparkene i magen.... lukten av nybada baby.... de første skrittene.... Masse mirakler.... Jeg tenkte jo hele tiden med nr to at jeg skulle ha en til og er derfor ikke mentalt forberedt på at det ikke blir fler. Klarer ikke å gi bort babyklær eller noe

    Men spørs om jeg klarer å overbevise mannen da..... Han har en ganske krevende jobb.

  2. #42
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg sa jeg ville ha 2 eller 3 barn i utgangspunktet.
    Nå blir det bare poden, så det er stopp etter 1 barn.

    Det er jo mye som endrer seg når man får barn, og når man som i mitt tilfelle blir alene med barn.
    Alle barn jeg får har 75% sjans for å få astma, allergi og eksem. Så dårlig som poden var de første 3 årene føles det ikke riktig få et barn til.

  3. #43
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Snuppa83 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    796

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg har alltid ønsket meg 3 barn, og ønsker meg det fortsatt Mannen derimot er litt i tvil - noen dager synes han det er nok med de to vakre barna vi har, mens andre dager så vil han ha 3...
    Verdens heldigste mamma
    StoreGull 2003
    LilleGull 2008

  4. #44
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    M&C sin mamma sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Vest er Best:-)
    Meldinger
    2,379

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Vi skulle også bare ha to, var helt bestemt på det når snuppa var født, ga vekk alt av baby utstyr.. Men så sitter vi her da, gravide med nr 3. Ville bare ha en til jeg da
    M:2003 & C:2006 Lillebror ble født 3 oktober

  5. #45
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    sjura83 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    tromsø
    Meldinger
    2,638

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg har alltid ønsket meg mange barn, vi er tre søsken men det er 12 og 15år mellom meg og de to andre. Jeg har to barn + to bonusbarn som også bor fast hos oss, pr i dag holder det siden alle er mellom 2 og 6år. Men håper at den dagen vi har bygd hus og ungene er blitt større at det blir rom for en elller to til

  6. #46
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Nov 2009
    Meldinger
    36

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg har alltid hatt lyst på 2. Vi var 3 stk på 4 år og det var kjempe bra men jeg merket veldig at mine foreldre var sliten og hadde liten alenetid. Jeg er eldst og fikk alltid høre at jeg måtte vente men det ble veldig sjelden min tur. Ville ikke utsette barna mine for det. Men så fant jeg en mann som hadde 1 barn fra før så da tenkte jeg at vi kunne ha henne og to til. Nå som jeg går gravid for andre gang og ser gleden som bonusdatter og min sønn har av hverandre vurderer vi om vi ikke skal ha totalt 4 stk. Vi får se når nr 3 er kommet og vi kjenner på hvor mye jobb det er.

    Men jeg er enig med deg at mange har en formening men mange i min omgangskrets som har fått færre eller flere enn de hadde tenkt. Noen er vel litt "heldige uhell" men mange er planlagt. Noen synes første mann var så slitsom at den søskenflokken de hadde tenkt på 3 eller 4 bare ble 2.

  7. #47
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tuppesjura sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    I eget hus!
    Meldinger
    8,104

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg syntes 2 var nok, så begynte vi å snakke om en til, men....så var jeg med på en fødsel og husket plutselig hvor vondt det faktisk var, i tillegg til at vi har 2 stk som krangler så sinnsykt for tiden, så jeg er tilbake på at 2 er nok nå! Om det endrer seg igjen, det vil bare tiden vise.
    Snuppa 04
    Lillemann 07

  8. #48

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Alltid ønsket meg to jeg.. mannen var mer for en.. men fikk overtalt han til to heldigvis

    Så nå har vi to da.. og passert førti så det blir ikke noen flere planlagte barn i hvert fall hos oss..
    Storebror april-2002
    Lillesøster mars-2005

  9. #49
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Jul 2013
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Jeg har også alltid ønsket meg to eller hvorfor ikke tre?!! Men så vet jeg nå hvordan det er med en nå og etter fødsel... Mannen vil faktisk ha fler men, men... Noen som kenner samme?
    Det er greit å vinne penger, mindre greit å tappe...

  10. #50
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Arachnida sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    3,163

    Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

    Sitat Opprinnelig postet av Arachnida Vis post
    Jeg har alltid sagt 2, maks 3...mens mannen gjerne kunne stoppe på en unge...
    Vi har blitt enige om å få to barn mye på grunn av at de ikke skal være alene om å pleie oss som eldre (vi har nettopp vært i en hard familiesituasjon) og fordi da har de hverandre...

    Men om vi får nummer tre, er jo heller ikke umulig...men vi stopper på to foreløpig...


    WOW!
    Skal si mye har forandret seg siden dette innlegget i 2008.

    Nå har jeg fortsatt de to, har to stebarn på 60% og lysten om et femte barn har virkelig meldt seg.



    Bonus August 2005 i Besafe iziup X3.
    Juli 2006 i Besafe iziup X3
    Bonus September 2007 i
    Besafe iziup X3
    Oktober 2008 i Besafe iziup X3

    ...og lille bonus som kommer i Mai...


 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 3 av 3
    FørsteFørste 1 2 3

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine