+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28

Diskusjon: Videre pleiepenger etter endt permisjon

  1. #21
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Gabriela sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    I et stort hus...
    Meldinger
    2,347

    Sv: Videre pleiepenger etter endt permisjon

    Sitat Opprinnelig postet av maylen
    Vel, de sa til meg på astmaskolen jeg var på nå at jeg skulle hatt det i den perioden på 3-4 måneder mens hun brukte sykehusmedisiner. Da hadde jeg enda vært i permisjon altså.
    Hvis det er medisiner som egentlig skulle vært gitt på sykehus/sykehusinnleggelse ville jeg klaget det inn...kanskje du kunne fått noe av permen din omgjort ???
    Gabriela
    '92 '02 '04 '07 '10

  2. #22
    maylen
    Gjest

    Sv: Videre pleiepenger etter endt permisjon

    Ja de gis som regel bare på sykehus. Har tenkt på det, å skal ta det opp på neste møte vi skal på på trygdekontoret.

  3. #23
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Gabriela sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    I et stort hus...
    Meldinger
    2,347

    Sv: Videre pleiepenger etter endt permisjon

    Sitat Opprinnelig postet av maylen
    Ja de gis som regel bare på sykehus. Har tenkt på det, å skal ta det opp på neste møte vi skal på på trygdekontoret.
    Gjør det, Maylen !!! Det er så mye forskjellsbehandling rundtom også at man uansett må stå på kravene og stå opp for seg selv for å få det man har rett på !!!!
    Gabriela
    '92 '02 '04 '07 '10

  4. #24
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Gabriela sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    I et stort hus...
    Meldinger
    2,347

    Sv: Videre pleiepenger etter endt permisjon

    Sitat Opprinnelig postet av Gabriela
    Gjør det, Maylen !!! Det er så mye forskjellsbehandling rundtom også at man uansett må stå på kravene og stå opp for seg selv for å få det man har rett på !!!!
    Dessuten....dersom man er så uheldig å bli feilinformert på tk...så nekter de likevel for å ha sagt det i ettertid....
    Gabriela
    '92 '02 '04 '07 '10

  5. #25
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Marian sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2002
    Meldinger
    3,859

    Sv: Videre pleiepenger etter endt permisjon

    Sitat Opprinnelig postet av Gabriela
    Det skal iallefall da være slik at du pleier barnet ditt på en måte som egentlig er "sykehuspleie"....eksempelvis som med oss...vi fikk pleiepenger pga kontinuerlig o2 tilførsel i hjemmet med 02 overvåking mm...med en gang han var kvitt ekstra o2 måtte jeg ta ut fødselspermisjonen min...da med lovnad at vi etter endt permisjon skulle ta saken hans opp til vurdering for evt. videre pleiepenger....
    Vi drev med intravenøs ernæring som også egentlig er "sykehuspleie", men det var ikke nok til å få pleiepenger så lenge jeg hadde krav på fødselspenger. Men penger er penger og jeg regnet med at jeg ville få pleiepenger når fødselspengene var utløpt og det fikk jeg jo også.

  6. #26
    maylen
    Gjest

    Sv: Videre pleiepenger etter endt permisjon

    Det var en fra trygdekontoret i en annen kommune som sa til meg på astmaskolen at jeg hadde helt klart krav på pleiepenger i den perioden. Hun sa også at ved alle innleggelser har vi krav på det, er det alvorlig eller livstruende får vi fra første dag, er det ikke det får vi fra dag 8.

    F.eks ved innleggelse pga astma skulle legene søke om litt lengere enn den tiden vi er innlagt pga barnet vil trenge litt ekstra tid på å komme seg etter hjemkomst også før barnehagestart igjen. Vanlig var at de søkte om to uker ved et astma-anfall, selv om innleggelsestiden kun var 2-3 dager. Trengte barnet lengre tid hjemme etter det kunne fastlegen forlenge pleiepengeperioden.

  7. #27
    Bellaboo
    Gjest

    Sv: Videre pleiepenger etter endt permisjon

    Hei.

    Jeg var hjemme med pleiepenger for datteren min fra vi kom hjem da hun var 7 mnd til hun var ca 1 år. Da sa TK at jeg måtte påbegynne fødselspermisjonen min. Jeg hadde valgt 100% og når det nærmet seg permisjonsslutt så skrev legen en ny pleiepengeattest og jeg har nå pleiepenger i hjemmet foreløpig frem til juni 06. Snuppa skal etter planen få lov å begynne barnehage til høsten og jeg regner med at jeg får pleiepenger frem til da.

    Jeg vet at jeg tilhører en av de 'heldige' som har en grei saksbehandler på TK. Legen skrev også at det var meget uheldig at snuppa skulle begynne barnehage og at det var av stor vikt at hun ble holdt unna smitte de første 2 årene. Jeg regner med at den formuleringen hjalp til litt.

    Jeg fikk innviglet pleiepenger den tiden vi tilbrakte på sykehus og også et par uker etter hjemkomst. Permisjonen min ble forlenget med motsvarende tid.

  8. #28
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Videre pleiepenger etter endt permisjon

    Sitat Opprinnelig postet av Marian Vis post
    Jeg fikk pleiepenger etter at Marie fylte to og fødselspengekvoten var brukt opp. Jeg fikk det fordi legen ville at hun skulle få utvikle seg og derfor trengte å holde seg frisk og av den grunn ikke kunne gå i barnehage. I nesten ett år fikk jeg pleiepenger frem til hun begynte i barnehage.

    Å få pleiepenger hjemme er vanskelig men ikke umulig, men vi måtte ha med et vedlegg fra legen på en tettskrevet A4 side som forklarte situasjonen.
    Hei!
    Vi søkte nå og fikk avslag, gutter født i uke 25 med bpd og fortsatt næring på blå resept, de er som ettåringer, men er snart 19 måneder. Hva anbefaler du oss å gjøre? Og du kunne ikke ha lyst å sende meg noe av de legen din skrev for dere? Mvh fortvilet mamma

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine