+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29

Diskusjon: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

  1. #21
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Karette sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Meldinger
    1,344

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Så bra kiro fikk fikset med nakke og kjeve.

    Forsøk å ha litt tålmodighet og forsøk å ikke superstress med høye skuldre, det blir du bare utslitt av!!
    Karette
    Stolt mamma til gutt -08 og jente -10

  2. #22
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Sitat Opprinnelig postet av Karette Vis post
    Så bra kiro fikk fikset med nakke og kjeve.

    Forsøk å ha litt tålmodighet og forsøk å ikke superstress med høye skuldre, det blir du bare utslitt av!!
    Jeg vet, så nå prøver jeg så godt jeg kan å smøre meg med tålmodighet Det blir vel en gang!
    April-04 August-07 : 03.06.10




  3. #23
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Smula sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Nedre Eiker
    Meldinger
    3,641

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Ikke alle unger tar flaske. Guttene mine har vært sånn. De har heller sultet enn å drikke av flaske. Det har jo vært helt krise når jeg en sjelden gang har trengt dra ut og være borte noen timer, men det har heldigvis hjulpet på da de begynte med fast føde. Det er fortvilt når det er sånn, men jeg tror man bare må finne en annen måte å tilnærme seg problemet på. Min yngste har NÅ, 1 år gammel, funnet ut at flaske er akseptabelt! Jeg blir nesten litt oppgitt. Vi har øvd hver bidige dag i over 7 måneder. Han drikker av vanlig glass, da. Det har han gjort siden han var 5 måneder gammel. Nå har jeg ikke lest hele tråden, men har dere testet med vanlig glass/kopp? Sugerør? Hva med flere typer MME? De smaker visst ganske forskjellig. Lykke til, håper det går seg til for dere!
    Snuppa sept03 Mellomsten des06


  4. #24
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Takk Smula Vi har prøvd vanlig kopp, tutekopp, Nan, Collett og Småfolk. Vi har også prøvd nebb og sprøyte, men ingenting funker. Satser på at det blir en gang, for hun tar jo flaska litt innimellom Mamma fortalte at jeg heller ikke tok flaske, gjorde det først da jeg var 9 mnd, så hun har vel å slekte på Sugerør har vi ikke prøvd, men kan jo gi det også et forsøk.
    April-04 August-07 : 03.06.10




  5. #25
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Connecta sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    1,509

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Hei, problemene deres hørtes så alt for kjent ut, så jeg kan jo fortelle litt om Viljars historie.

    Han drakk aldri nok på egenhånd, nok til at vi kunne dra i besøk/på shopping uten å gi sonde, men man fikk hver dag ganske mye på sonde helt til han var rundt 4 mnd gammel. Det som fikk alt til å løsne hos han var:

    Vi prøvde alle mulige typer flaskesmokker. Avent, mam, browns osv. Men Nuk sine, som er "flate" i formen, fungerte best. Vanlig morsmelk eller MME ville han ikke ha, men vi blandet litt maisgrøtpulver i slik at det ble velling. Pluss at vi med en kniv eller saks lagde et ganske stort hull i flaskesmokken. Da begynte han å drikke. Fra å kunne få i seg 40-60 ml per måltid, gikk vi raskt opp til 180 mm. Det er jo dessverre ingen som vet nøyaktiv hva som hjelper jenta, men gode forslag til hva som hjalp for oss kan jo være verdt å ta med seg likevel. Fra denne dagen av fikk han velling til alle måltider. Han ble noe fast i magen av det og måtte få sviskesaft for å få ting ut. Men siden den gang har spisingen altså gått greit selv om han er noe sær i matveien. Han er fortsatt en slank fyr, men ingenting å bekymre seg over.

    Lykke til!

    (Mange habiliteringssentere ved sykehus rundt om i landet har egne spiseteam som hjelper barn med spisevegring. Kanskje dere kunne fått en henvisning til noe slikt?)
    Mamma til tre herlige unger,

    Storebror april 02, lillesøster juni 05, bittelillesøster mai 12.

  6. #26
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Olasmamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2002
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    931

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Dette høres veldig kjent ut i mine ører. Jenta mi født i april 08 var veldig lik. Elendig vektoppgang, klarte ikke pupp og veldig dårlig flaske. Var til utredning ved sykehuset og fikk til slutt sonde i nesten tre måneder. Gikk til kiropraktor og hadde mange behandlinger for KISS syndrom. Ble litt bedre med tanke på spisingen, men bare litt. Gikk til slutt til OSTEOPAT. Det ble redningen for oss. Hun hadde låsninger i kjeven og hadde problemer med å suge og svelge stakkar. Etter to behandlinger gikk jenta fra å drikke 40 ml om gangen, til å klare 120 ml!! Da var hun alt blitt 9 mnd og vi hadde slitt med dette siden fødsel. Oppfordrer dere til å prøve en osteopat som har god greie på å behandle barn. Håper det vil hjelpe!
    Stolt mamma til Ola Mathias 02, Hanna Isabel 08.04.08 og Eva Otilie 09.08.10

  7. #27
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Karette sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Meldinger
    1,344

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Mens dere er inne å¨dette med forskjellige mme-typer, så er HIPP det eneste som funket for oss..
    (Vi har prøvd alle typer mme, inkludert melkefrie som nutramigen)
    Karette
    Stolt mamma til gutt -08 og jente -10

  8. #28
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Sitat Opprinnelig postet av Karette Vis post
    Mens dere er inne å¨dette med forskjellige mme-typer, så er HIPP det eneste som funket for oss..
    (Vi har prøvd alle typer mme, inkludert melkefrie som nutramigen)
    Hipp og Nutramigen er vel de eneste vi ikke har prøvd Men det er jo ikke det at hun ikke liker det, for det gjør hun. Innimellom kan hun riktig kose seg også. Men nå har det blitt helt ille, hun nekter i det hele tatt. Jeg tror det stort sett er psykisk, jeg. Hun skal legges inn igjen på onsdag, og da skal de få kontakte barneavdelingen i Trondheim også, greit å få litt mer ekspertise inn. Frem til da presser vi henne ikke med flaska iallefall.
    April-04 August-07 : 03.06.10




  9. #29
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Hei humlesnurr!!
    Denne tråden kom opp når jeg googlet "dårlig matlyst, baby, sonde". Jeg er ikke akkurat samme situasjon som du var i for noen år siden. Har en 4 måneder gammel baby, som spiser fryktelig lite selv. Tar bare ca 40 ml bryst til hvert måltid og så må vi sonde resten. Viser sjelden tegn på sult, uinteressert i smaksprøver på grøt og fruktmos. Flaske har hun aldri klart å ta. Vi er utredet for det meste på St. Olavs, men de finner ikke noe galt. Det jeg lurer på er hvordan går det med dere nå??? Løste det seg etterhvert? Og evt hvordan?

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

    Lignende diskusjoner

    1. Flere og flere julekuler..?
      Av Inspira i forum Desember
      Svar: 49
      Siste melding: 05-01-2010, 16:03
    2. Noen flere som kun har hatt 1 samboer mens mannen har hatt flere??
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 3
      Siste melding: 04-12-2007, 15:16
    3. Svar: 20
      Siste melding: 23-07-2007, 20:08
    4. Svar: 1
      Siste melding: 15-06-2005, 14:12
    5. Sondemating
      Av Marian i forum Barn med spesielle behov
      Svar: 5
      Siste melding: 10-05-2005, 17:56

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine