Kjenner flere familier som har det, veldig fornøyde de altså. De har mer enn god nok plass, men de er mange og synes det er lite med bare en.
Kjenner flere familier som har det, veldig fornøyde de altså. De har mer enn god nok plass, men de er mange og synes det er lite med bare en.
Når jeg først leste hovedinnlegget så tenkte jeg HÆ?? Skjønte overhodet ikke vitsen. Men etter å ha lest alle innleggene så tenker jeg AHAAA!! Kjempesmart! Med to oppvaskmaskiner blir det jo aldri stående oppvask og ta opp plass på benken.
født 13.11.2007 i uke 42+3; 4090 gram & 54 cm.
født 16.11.2010 i uke 39+2; 3820 gram & 52 cm.
Hvorfor ikke hvis du har plass til det? Synes det hørtes ganske lurt ut jeg...
Tror det kommer til å bli mer vanlig etterhvert jeg. Iallefall de med flere i husholdningen.
Jeg syns ikke det er mer luksus å ha to enn èn. Kan jo vaske koppene for hånd og da osv,satt litt på spissen
Har hørt om dette før, men da som en ungkars-trend...
Men bevares, jeg skulle klart å fylt dem jeg! Kjører ofte bare nesten fulle maskiner fordi jeg vet det ikke er plass til oppvask etter ett måltid til.... (vi er 6 i familien og fyller den fort!)
Har stort kjøkken, 25 kvm, men ville ikke brukt plass til en ekstra oppvaskmaskin.
Akk ja. Sorry, men av og til... ja...sukk.
Juli-05-prinsessa!
Men poenget er at man slipper å rydde ut av oppvaskemaskinen når den er ferdig, man bare henter det man trenger når man trenger. En med rent og en med skittent, om hverandre..
Det lyder genialt i mine ører
men tror jeg ville sjult latskapen med å intigrere maskinene i kjøkkenet
-Gikk tidligere under nicket "Jente 23"
-Er ikke lenger nybakt mamma
-Er stolt mamma til Kathrine, født 08.08.2003
............
Sist endret av Husmusa; 23-09-2008 kl 22:40
vi stabler glass på enen siden øverst,krus på andre siden,store kniver i midten oppe. fat og bestikk nede,kasseroller vasker jeg oftest for hand men hvis ikke setter jeg de bakerst. skal ha en oppvaskmaskin som har høyere mål innvendig neste gang for å få plass til større ting.
Og til dere som ikke kunne tenkt dere to maskiner-jeg skal ha to vaskemaskiner og jeg hihi. alle løsninger som gjør at jeg sparer litt tid i hverdagen syns jeg er supre!(ligger alltid igjen noe feks rødt. alltid for fullt til å vaske hele vasken med 60%,billigere å ha maskiner som veier vasken og bruker vann etter det.)
Her i huset hadde det ikke gått da folk hadde satt møkkete bestikk etc. sammen med rent.
En annen ting er at vi ikke har dobbelt av alt, så da hadde jeg måtte lett i 2 maskiner.
Er det flere med erfaringer nå etter snart et år?
Jeg ønsker meg det på nykjøkkenet, men lurer på om det funker i praksis Er det slik at man alltid har en ren og en skitten, eller er det mer at man har en halv av hver og at det skaper litt kaos?
Vi skal ha åpen løsning (med mulighet for å lukke med dører) til den nye stuen, og det er ikke alltid jeg er i form til å rydde ut av oppvaskmaskinen til rett tid. Jeg vil også unngå at det står en bunch med oppvask på benken på vårt soon to be minimalistiske kjøkken
Klem fra Suzie Q
Frøken Snupp Sprettkanort født 2002
Unge herr Super Sprettkanort født 2004
MikroMini Sprettkanort termin 6.9.2012
men jeg tenker at man kanskje ikke får tømt den første maskinen med rene kjøkkenredskaper ol før man har fylt opp den andre og vasket det som er i den og så står man med to rene maskiner og man må likvel tømme maskinene?
bortsett fra det så hørtes det genialt ut... kanskje jeg skal vurdere det når jeg skal ha meg nytt kjøkken?
Jeg ser virkelig ikke poenget med to oppvaskmaskiner. I teorien høres det veldig greit ut å kunne ta fra den ene og bare sette inn i den andre og dermed slippe å stable inn i skap o.l., men i praksis ender man opp med to halvfulle maskiner fordi man tar litt her og der siden det ikke var nok av dem man trengte i den ene osv. Dermed ender man opp med fullstendig bortkastet bruk av plass.
Sist endret av Myria; 24-03-2009 kl 18:05
Mamma til to vakre gutter født 01.12.08 og 08.03.11.
Og til slutt ei skjønn lita jente 17.01.13.
Var liksom det jeg såg for meg også ja...
Får heller være konsekvent på å tømme den straks den er ferdig og ikke vente til alle har rømt fra middagsbordet og satt igjen fatene fordi det ikke var plass i maskina eller oppvaskkummen..... For da er det straks myyye mer jobb for mor å ta igjen.
Det hørtes smart ut, men jeg ville heller hatt 2 vaskemaskiner. For oss hadde DET vært utrolig tidsbesparende
Altså her blir det to nå
Mest for at vi har en bra en og det fulgte med en luven en med det nye kjøkkenet.
Og fordi det nesten ikke finnes overskap
Sosiale Bokmerker