+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 18 av 18

Diskusjon: Jeg skal ta vaginalplastikk...

  1. #1
    For slapp
    Gjest

    Jeg skal ta vaginalplastikk...

    Er det noen her om har tatt vaginalplastikk? Jeg er nemlig etter tre barnefødsler blitt for slapp...(jada..jeg har knepet og knepet) har vært hos gynekolog og blir henvist til sykehus for utredning og oppstramming av bakre og evnt fremre skjedevegg. Kanskje også amputasjon av livmortappen da den er langt ned. Noen som kan fortelle litt om dette inngrepet og som kan komme med noen erfaringer, før og etter, smerter og hvordan sex fungerer etterpå? Hvordan det er blitt "der nede" etter oppstramming? Takk for svar!

  2.  
  3. #2
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Jeg skal ta vaginalplastikk...

    Dytte opp...

  4. #3
    Idril
    Gjest

    Sv: Jeg skal ta vaginalplastikk...

    Kaller de det vaginaplastikk i ditt tilfelle?? I så fall er det noe helt annet enn jeg har hatt...

    Jeg strammet opp skjedeveggen samtidig som jeg løftet på plass livmora (falt ned under siste svangerskapet). Men det var nada forandring på hvor stram jeg var nedentil for det. De dro bare skjedeveggen tilside, og festet den.

    Og erfaringen jeg sitter igjen med er: jeg gjør det ikke igjen . Luftsmertene etterpå var helt horrible. Sårene var jo ikke vonde, men de luftsmertene (blir blåst opp for at de skal se bedre under operasjonen). Jeg spiste smertestillende som en annen tulling. Men etter 3 uker var jeg tilbake til normalt. Sex er helt smertefritt, og oppleves akkurat likt som før jeg gjorde operasjonen.

    Jeg har kjent oppi der for om alt er på plass, og nå kjennes det ut som bakre skjedeveggen har falt frem, og det kommer jeg ikke til å gjøre noe med hvis det er tilfelle.

  5. #4
    For slapp.
    Gjest

    Sv: Jeg skal ta vaginalplastikk...

    Det er snakk om å stramme inn musklene i bakre og fremre skjedevegg ca 5 cm fra åpningen og opp. Livmor skal ikke løftes. Gynekologsn min sa det ikke er et stort inngrep, så jeg tror neppe de trenger å blåse opp meg siden jeg ikke skal løfte livmor. Hun kalte det vaginalplastikk, ja. Men så synd da, nurket, at du ikke er fornøyd. Jeg ble undersøkt og måtte presse, slik at gynekologen kunne se hvor langt ned skjedeveggene kom + livmortappen. Jeg har bra knipekraft, så det er rett og slett musklene som er for slappe etter tre fødsler. Kjennes alt ut som før mtp følsomhet i eks g-punkt og i åpningen? Man har jo ikke særlig nerver ellers i vagina, men jeg vil ikke miste den følsomheten jeg har.Og vet du om noen nettsteder el som tar opp dette som tema? Har du noen linker om dette? Info du fikk på sykehuset?

  6. #5
    Idril
    Gjest

    Sv: Jeg skal ta vaginalplastikk...

    Null info om dette på sykehuset. Men det høres ut som jeg burde ha gjennomført samme inngrepet med det samme jeg gjorde dette. Eller det var før jeg fikk meg ny kjæreste

    Jeg er fornøyd jeg, eller det vil si jeg merker jo ikke noe forskjell egentlig. Men jeg ville ikke tatt inngrepet igjen.

    Lykke til!

  7. #6
    For slapp.
    Gjest

    Sv: Jeg skal ta vaginalplastikk...

    Siden du, nurket, er den eneste som svarer...så får jeg mase på deg da. Du sier de strammet musklene i skjeden. Og bare "dro den til side". Hvordan da? I mitt tilfelle er det snakk om å skjære et snitt loddrett i slimhinnen og under, der musklene sitter:skjære vannrett og så snurpe de sammen, slik man syr inn en litt for stor genser feks. Har de strammet inn både bakre og fremre skjedevegg hos deg? Ettersom det nå har begynt å bule ut i bakre skjedevegg hos deg, har det vært mislykket da eller? Amputerte du livmortappen også? Det må jeg muligens gjøre, men kan ikke si jeg har særlig lyst til det...da må de i såfall legge seg i selen for å overtale meg til det gitt! Rart det finnes så lite info om dette på nettet, for det må da sannelig være mange flere som har måttet gjøre dette etter mange fødsler.

  8. #7
    Idril
    Gjest

    Sv: Jeg skal ta vaginalplastikk...

    De skar ikke i skjedeveggen min. Tok bare tak i den og festet den på høyre side. Det er en helt annen operasjon du skal gjennom. Livmortappen min gjorde de ingenting med. De løftet hele livmoren opp, så da kom livmorhalsen/tappen lenger opp også.

    Om operasjonen var "mislykket" vet jeg neste torsdag. Da skal jeg på kontroll.

  9. #8
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Jeg skal ta vaginalplastikk...

    Kopierer mine egne innlegg fra ett annet forum.

    hei alle.
    jeg kan bekrefte at klinikken i bangkok ikke er useriøs. Hvordan: Jo, jeg har nettopp vært der selv å tatt en vaginalplastikk. topp moderne sykehus, fantastisk personale. Har ingenting negativt å si. Bortsett fra at det til tider var J..... vondt de 2 første dagene. Noe en nok må forvente om en skjærer i kroppens mest følsomme deler.
    Jeg betalte 28.000 bath for operasjon, medisiner og 1 natt på sykehuset. Jeg valgte å bli der en ekstra natt å det kostet meg 3000 bath ekstra. Videre ble jeg sendt til ett bra hotell like i nærheten som har spesialavtale med Yanhee på 800 bath pr natt. Etter 5 netter dro jeg hjem. Resultatet vet jeg ikke før det har gått vel 2 mnd. Det er den tiden en må vente med å ha sex etter operasjonen.
    Jeg valgte Yanhee utifra anbefalinger i denne tråden å har ikke angret ett sekund. Har vært på både klinikker i Norge og Tsjekkias å fått utført operasjoner. Yanhee er den beste av dem alle. Kunne se mange vestlige kvinner der som hadde fått utført div. plastiske operasjoner, så de er tydelig anerkjent i utlandet. Store, private rom med store bad og balkong. Rent og pent. Personalet snakker godt engelsk. Så skal du ta denne operasjonen så er det ikke noe å stusse på. Å som nevnt tidligere, denne kirurgen er en av de med mest erfaring i verden!! Hun foretar flere slike ingrep DAGLIG. Hvor mange tror dere de norske kirurgene foretar i ÅRET?! Det er nok ikke mange. Lykke til.



    Oppdatering.
    Nå er det noen uker siden jeg ble operert. Har ingen smerter, men noe kløe -normalt når sår gror. Det vesker en del, så jeg må konstant bruke truseinnlegg. -også normalt.
    Det er helt sinnsyk forskjell fra før operasjonen til nå. Tror jeg kan si at vagina er minsket med 2/5 del i størrelse. Mulig det er noe hovent ennå, men det kjennes ikke slik ut. Arret kjennes tydelig nå, men det skal visst forsvinne nesten helt etterhvert som det leges. Min kirurg sa at det tar lengre tid å gro innvendig enn ved utvendig underlivs kirurgi. Jeg opererte kun bakre del btw. Vet at noen opererer fremme også, uten at jeg har noe som helst kunnskap om det.
    Jeg er så glad for at jeg fikk utført denne operasjonen å gleder meg til å kunne prøve ut resultatet når tiden er inne.
    Vil fortsette å oppdatere dere, da jeg selv slet med å finne detaljert informasjon om tiden etter operasjonen og resultatet. Kikker innom med jamne mellomrom, så har noen seriøse spm så svarer jeg gjerne.

  10. #9
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Jeg skal ta vaginalplastikk...

    Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    Kopierer mine egne innlegg fra ett annet forum.
    Oppdatering.
    Nå er det noen uker siden jeg ble operert. Har ingen smerter, men noe kløe -normalt når sår gror. Det vesker en del, så jeg må konstant bruke truseinnlegg. -også normalt.
    Det er helt sinnsyk forskjell fra før operasjonen til nå. Tror jeg kan si at vagina er minsket med 2/5 del i størrelse. Mulig det er noe hovent ennå, men det kjennes ikke slik ut. Arret kjennes tydelig nå, men det skal visst forsvinne nesten helt etterhvert som det leges. Min kirurg sa at det tar lengre tid å gro innvendig enn ved utvendig underlivs kirurgi. Jeg opererte kun bakre del btw. Vet at noen opererer fremme også, uten at jeg har noe som helst kunnskap om det.
    Jeg er så glad for at jeg fikk utført denne operasjonen å gleder meg til å kunne prøve ut resultatet når tiden er inne.
    Vil fortsette å oppdatere dere, da jeg selv slet med å finne detaljert informasjon om tiden etter operasjonen og resultatet. Kikker innom med jamne mellomrom, så har noen seriøse spm så svarer jeg gjerne.
    I tilfelle du er innom igjen... hvordan går det? Ble selv operert for noen få uker siden, og er så spent på resultatet! Yttersiden ser helt annerledes ut, men jeg vet ikke hvordan det føles eller er inni enda.

    Ser du nevner det innvendige arret, er det mindre merkbart nå? Og hvordan har det fungert med sex? Jeg er sydd i åpningen også, og den har virkelig blitt bitteliten... nesten så jeg er redd for at jeg har blitt for trang.

  11. #10
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Jeg skal ta vaginalplastikk...

    Hei! Har nettopp fått utført en oppstramming av bakre skjedevegg, slik dere beskriver. Hvordan går det med dere nå? Er dere fornøyd med resultatet?

  12. #11
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Jeg skal ta vaginalplastikk...

    Hvor i Norge gjøres sånne operasjoner?

  13. #12
    Uregistrert
    Gjest

    noia Sv: Jeg skal ta vaginalplastikk...

    Jeg ønsker ikke å dra til Bankok for å utføre en vaginalplastikk. Er det andre som har hatt gode erfaringer i skandinavia på stramming av skjeden.
    Hvilke gode gynekologer kan man søke råd hos i midt norge?

  14. #13
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Jeg skal ta vaginalplastikk...

    To uker siden jeg gjorde denne operasjonen på Volvat i Oslo. Stingene er fortsatt ubehagelige. Ser også annerledes ut på utsiden.... Innvendig tok de og skjærte bort et hudstykke (trekant) og sydde sammen muskulaturen. Litt utålmodig kjenner jeg. Skulle gjerne grodd fortere Når kunne dere begynne med sex igjen og var det vondt i begynnelsen?

  15. #14
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Jeg skal ta vaginalplastikk...

    Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    To uker siden jeg gjorde denne operasjonen på Volvat i Oslo. Stingene er fortsatt ubehagelige. Ser også annerledes ut på utsiden.... Innvendig tok de og skjærte bort et hudstykke (trekant) og sydde sammen muskulaturen. Litt utålmodig kjenner jeg. Skulle gjerne grodd fortere Når kunne dere begynne med sex igjen og var det vondt i begynnelsen?
    Hei,
    Jeg slenger meg på her. Jeg vurdere å få tilsvarende inngrep utført. Hvordan føler du deg nå? Sex? Er du fornøyd? Hvordan opplevde du volvat? Hvem opererte? Det er så enormt lite informasjon å finne om dette på nettet. Har de ikke nok erfaring med det i Norge? Hvordan gikk du fram for å få det utført? Masse spørsmål. Takknemlig for alle svar

  16. #15
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Jeg skal ta vaginalplastikk...

    Hei, jeg ble operert for 2 dager siden, slapp og sliten men ikke veldig vondt. strammet opp både bakre og fremre vegg, samt gjorde åpningen mindre. Ble henvist videre til gynekolog av min fastlege. Gynekologen mente jeg ville ha nytte av operasjon og fikk dette utført på mitt lokale sykehus

  17. #16
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Jeg skal ta vaginalplastikk...

    Hei, jeg vurderer sterkt denne operasjonen og har ønsket meg dette i en del år. Men ikke turt. Dere som har fått gjort dette nylig, er det for tidlig ennå med erfaringer? Kan dere nevne kirurgen som utførte dette på volvat? Vil være svært takknemlig for svar. Greier dere knipe etter operasjonen, eller vil knipefunksjonen bli ødelagt av operasjonen - dette er kanskje min største frykt. ????

  18. #17
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Jeg skal ta vaginalplastikk...

    Hei damer jeg leter også etter informasjon om dette temaet! J håper noen av dere tar dere tid til å svare, da ville j blitt veldig glad😊
    Jeg skal gjøre fremre vaginal plastikk, tror de skal løfte skjedeveggen og blæren som har falt ned. Jeg har hørt at j ikke skal løfte noe på 6-8 uker, har en ett åring og en treåring så er spent på om dette går. Har dere noen erfaringer med dette? Jeg jobber i Bhg, og legen sa også at j aldri bør ta tunge løft over 10-15 kg, spent på hvordan dette blir både ift jobb og hjemmesituasjon?
    Jeg gruer meg veldig, er det veldig vondt lenge etterpå? Var dere oppegående raskt?

    Hilsen Camilla

  19. #18
    Kvinne 42
    Gjest

    Sv: Jeg skal ta vaginalplastikk...

    Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    Hei, jeg vurderer sterkt denne operasjonen og har ønsket meg dette i en del år. Men ikke turt. Dere som har fått gjort dette nylig, er det for tidlig ennå med erfaringer? Kan dere nevne kirurgen som utførte dette på volvat? Vil være svært takknemlig for svar. Greier dere knipe etter operasjonen, eller vil knipefunksjonen bli ødelagt av operasjonen - dette er kanskje min største frykt. ????
    Hei alle! Jeg har tatt vaginal oppstramming. Hos Stefan emmes i Bergen. Det er snart to uker siden. De har skåret bort 5 cm av bakre skjedevegg. Jeg føler meg fremdeles litt banket opp der nede. Men ikke smerter.
    Kjennes ut som hull er 2/5 mindre enn før,

    Jeg har født 3 barn og har merket at jeg hadde mindre kontakt med partner enn før. Skikkelig kipt. Gleder meg til å prøve ut, må vente 6 uker til. Skal holde dere oppdatert. Noen som har erfaring med dette?

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Stikkord for denne diskusjonen

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine