+ Svar på diskusjon
Side 6 av 6
FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 116 av 116

Diskusjon: Operere indre kjønnslepper - HASTER

UregistrertHfk
    Gjest

Sv: Operere indre kjønnslepper - HASTER

Hei! Jeg hadde kjønnsleppereduksjon for 4 dager siden. Jeg synes at underlivet mitt ser forferdlig ut akkurat nå, men er fornøyd allikevel. Det vil sikkert bli bra etter at hevelsen går ned. Hvor lang tid tok det før hevlsen var borte? Noen andre som har fikset på klitoris også?

Uregistrert
    Gjest

Noen som vet hvor en får gjort det i bergen? Og om det går an å få det dekket ?

Uregistrert
    Gjest

JEg trodde jeg var alene om dette problemet, til jeg snublet over denne tråden her!
    Dette er noe som har plaget meg i flere år, er nå 18 år. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om utseende, fordi dette området ikke er noe man går og viser frem til gud og hvermann, og jeg anser det som eventuelle partenere sitt tap hvis de skulle ha noe imot det Men det er smertene som plager meg! Alt fra å sitte til å gå og løpe er ubehagelig/vondt. Etter å ha lest flere tråder om personer som har fått redusert kjønnsleppene er jeg bestemt på at dette er noe jeg også ønsker å gjøre. I den forbindelse har jeg maange spørsmål. Hvis noen har vært elelr venter på å gå gjennom denne operasjonen ville jeg blitt utrolig takknemlig hvis dere kunne svart på i hvertfall noen av spørsmålene mine! :

1. begynner med et kanskje litt dumt spørsmål, men når dere sier at kjønnsleppene er eks 5 cm når de strekkes ut; hvor er det da man måler fra? Er det fra starten, eller fra de ytre kjønnsleppene? Og vet noen hva som er "kravet" for å få operasjon dekket offentlig?
    2. Jeg lider av sosial angst, og bare det å bestemme meg for å skulle bestille time hos fastlegen for å snakket om dette er egentlig bra for å være meg Men det jeg lurer på er hva jeg skal si når jeg bestiller time? Jeg vil ha time slik at han kan se på kjønnsleppene mine? :tunge1: Og hva bør jeg si til legen for å få en henvisning til sykehus? Problemet mitt er jo, som sagt, knyttet til smerte/ubehag, men vil det være "positivt" ift å få operasjon at det også plager meg psykisk? Noen vil vel reagere på at jeg er villig til å lyve for å få denne operasjonen, men dette er noe jeg virkelig ønsker, og som jeg tror vil gjøre livet mitt lettere.
    3. Hvordan virker det hvis man får henvisning fra fastlegen? vil man få henvisning til en gynekolog, eller til et sykehus? Omtrent hvor lang tid vil ventetiden være fra henvising til operasjon?
    4. Ved en operasjon; hvor korte blir kjønnsleppene? Kan man være sikker på at de tar så mye at det ikke fremdeles vil være smerter i etterkant (etter at det har helet, mener jeg) ?
    5. Hvordan er det etter en operasjon; hvor lenge vil man ha smerter? klarer man å gå, eller vil man trenge sykemelding?
    6. Hvilke komplikasjoner er vanlige/mulige etter denne typen inngrep? Noen her som har opplevd noe negativt i etterkant?

Hadde blitt utrolig takknemlig hvir noen kunne tatt seg tid til å svare på noen (aller helst aaalle ) av disse spørsmålene!

Uregistrert
    Gjest

Til dere som har operert/skal operere; hvordan er/var deres kjønnslepper ift bildet ederst i denne artikkelen? Fikk dere dekket operasjonen av det offentlige?
    https://www.onlinelege.no/temaer-om-...nnslepper.html

Uregistrert
    Gjest

kidoki Sv: Operere indre kjønnslepper - HASTER

Hei! Denne tråden har hjulpet meg veldig. Jeg er ei jente på snart 16 år, har slitt med kjønnsleppene mine i snart 3 år nå. Siden mine indre kjønnslepper er så lange, har de ytre på en måte "brettet" seg ut, så alt esr ut som en firkant med litt ekstra hengende ut nedenfor. Jeg har ikke turt å gjøre noe med det før nå. I går var jeg på helsestasjonen og en lege så på meg nedentil. Hun sa kjønnsleppene mine var normale, men at de var lange, ja. Hun sa også at siden jeg har fysisk ubehag med de, kan jeg kanskje få operasjon. Jeg venter nå på henvisning til gynekolog på sykehuset, så får vi se hva som skjer videre. Jeg håper jeg får tatt operasjonen før høsten, da jeg begynner på videregående. De eneste som vet om dette "problemet" mitt foreløpig, er mamma og søstrene mine. Jeg føler meg ganske ensom fordi jeg ikke "kan" fortelle det til noen av venninnene mine.

Jeg hååper jeg får operasjon (dekket), ellers må jeg vente til jeg blir 18 og har spart opp selv tror jeg. Men jo før, jo bedre, tenker jeg. For jeg kommer til å ta operasjon uansett. Jeg trives ikke med de kjønnsleppene jeg har.

takk for gode oppdateringer fra trådstarter, det gjør nok alle oss som tenker på å ta operasjon, mer sikker i valget.

Uregistrert 28
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    1. begynner med et kanskje litt dumt spørsmål, men når dere sier at kjønnsleppene er eks 5 cm når de strekkes ut; hvor er det da man måler fra? Er det fra starten, eller fra de ytre kjønnsleppene? Og vet noen hva som er "kravet" for å få operasjon dekket offentlig?
    2. Jeg lider av sosial angst, og bare det å bestemme meg for å skulle bestille time hos fastlegen for å snakket om dette er egentlig bra for å være meg Men det jeg lurer på er hva jeg skal si når jeg bestiller time? Jeg vil ha time slik at han kan se på kjønnsleppene mine? :tunge1: Og hva bør jeg si til legen for å få en henvisning til sykehus? Problemet mitt er jo, som sagt, knyttet til smerte/ubehag, men vil det være "positivt" ift å få operasjon at det også plager meg psykisk? Noen vil vel reagere på at jeg er villig til å lyve for å få denne operasjonen, men dette er noe jeg virkelig ønsker, og som jeg tror vil gjøre livet mitt lettere.
    3. Hvordan virker det hvis man får henvisning fra fastlegen? vil man få henvisning til en gynekolog, eller til et sykehus? Omtrent hvor lang tid vil ventetiden være fra henvising til operasjon?
    4. Ved en operasjon; hvor korte blir kjønnsleppene? Kan man være sikker på at de tar så mye at det ikke fremdeles vil være smerter i etterkant (etter at det har helet, mener jeg) ?
    5. Hvordan er det etter en operasjon; hvor lenge vil man ha smerter? klarer man å gå, eller vil man trenge sykemelding?
    6. Hvilke komplikasjoner er vanlige/mulige etter denne typen inngrep? Noen her som har opplevd noe negativt i etterkant?

Hadde blitt utrolig takknemlig hvir noen kunne tatt seg tid til å svare på noen (aller helst aaalle ) av disse spørsmålene!
    1. Jeg vil tro det ikke er noen grense for hvor lange de må være for å få dette dekket.. Mine gikk kanskje 1 cm utenfor.. bare det at de går utenfor er jo ubehagelig...de kom ofte i klem når jeg satt meg ned med stram bukse ol.

2. Du trenger ikke å si noen grunn når du bestiller legetime. Du kan si du ønsker time for samtale med legen din. Du vil ikke bli første prioritert i køen, men det blir du nok ikke selv om du sier grunnen. Jeg tok opp dette med legen min samtidig som jeg hadde time til gynekologisk undersøkelse.

3. Legen min sende henvendelse til sykehus. (i mitt tilfelle glemte hun og sende det! så jeg måtte purre på henne). Fra sykehuset mottok hendvendelsen tok det ikke lang tid før jeg fikk time til gynekolog på sykehuset, hvor operasjonen skulle gjennomføres. Husker ikke helt hvor lenge jeg måtte vente fra undersøkelse til operasjon.
    Jeg tror at de fleste som har et sterkt ønske om denne operasjonen får det utført..

4. Mine ble korte, men ikke kortere enn det jeg anser som "normalt".

5+6. For meg var den værste smerten etter et par dager...Hevelsen presset sååå på stingene! Og jeg fikk også en klump (blodansamling pga et sting som hadde satt hud i klem) som var helt uutholdelig... Jeg har tatt en del sting før, så jeg klippet over stinget som presset og da ble det meste bedre. Etter 1 ukes tid var det ganske bra.
    Ved sykehuset her utfører de slike operasjoner på fredag, og regner ikke med at man trenger sykemld da det er normalt å komme seg noenlunde over helga.
    De sier at stingene skal falle ut av seg selv, men jeg tok alle stingene på den ene siden når det hadde grodd... den andre siden ventet jeg litt med for å se an... og når de ikke hadde falt ut etter en god stund fjernet jeg disse også... og det tok ganske lang tid før merkene/søkka etter disse stingene gikk bort (nærmere et års tid tror jeg)..noe som var lite pent :-/
    Nå er alt veldig bra..og jeg tenker så si aldri på det. Utenom de gangene det slår meg hvordan det var før, og hvor utrolig glad jeg er over at jeg gjennomførte det! Er utrolig fornøyd med resultatet og har aldri angret..
    Til dere som vurderer dette: lykke til

Uregistrert
    Gjest

men er det noen som har trøbbel med de ytre kjønnslepper????
    jeg er GBP (slankeoper) pga løs skinn og heng på hele kroppen har det kommet deeeer oxo.. så spm er,
    er det noen som vet noe hvordan ting foregår der om det er mulig redusere??

Uregistrert
    Gjest

Jeg er 28 år og har hatt ett trøblete forhold til mine kjønnslepper siden tidlig pubertet. Har time imorgen hos fastlegen så denne tråden har vært helt super. Nå er jeg først og fremst spent på hva legen sier, jeg bryr meg ikke så mye om selve utseende, men er plaget mye med kløe, fukt, at de kommer i klem osv. Godt å lese om flere som sliter/har slitt med det samme.

Uregistrert
    Gjest

;) Sv: Operere indre kjønnslepper - HASTER

HEI ALLE SAMMEN.
    Jeg sliter med samme problem som alle dere andre, og har ikke peiling på hva jeg skal si til legen.
    Håpet kanskje du som begynte og skrive dette innlegge kunne gi meg eposten din, så jeg kunne snakket med deg der
    og kanskje få litt råd og snakke om det. Syntes innleggene dine har vært til så stor hjelp for meg! og til dere andre og,
    vi er tøffe kvinner som tar det opp og snakker med hverandre om det
    hilsen J 19!

Uregistrert
    Gjest

Er det noe liv i denne tråden? Er det noen som har erfaring med operasjon i Bergen?

Uregistrert
    Gjest

Takk, takk for denne tråden! har selv bladd gjennom denne sikkert 10 ganger til sammen i perioder som føles tunge, og når jeg mangler mot for å gjennomføre dette. Men operasjonen har så utrolig mye å si for livet mitt, at jeg må få gjort det. Hvis jeg ikke gjennomfører den, kommer jeg til å være plaget av dette resten av livet. Har vært plaget i mange år allerede, og avventet, for å se om jeg kan venne meg til det, lære meg å like det, etc. det har ikke hjulpet desverre. Og når jeg leser at dere har vært gjennom det samme, og at dere klarte det, føler jeg meg sterkere, og dette skal jeg gjennomføre, det er tross alt flere som har vært gjennom akkurat det samme. for min del gruer jeg meg mest til å vise meg fremfor andre, og at andre skal vite at jeg har lange kjønnslepper, og se på dem. Jeg er ganske gammel (mellom 25-30), og har hittil kun vist dem til to personer, 1 gang til hver (det sier vel noe om hvor sterke disse kompleksene er), så ja. er et veldig sårt punkt for meg. men får bare tenke at de er jo vant til det, de utfører disse prosedyrene flere ganger i uka. kommer til å hylgråte da dette er overstått, av lettelse - og være stolt av meg selv, som har vært sterk nok til å overkomme noen av mine største hindre.

Uregistrert
    Gjest

:p Sv: Operere indre kjønnslepper - HASTER

Til deg ovenfor:

Jeg hadde veldig store komplekser nedentil - inntil jeg tok labiaplastikk. Det var så ille at jeg var på gråten de få gangene jeg så meg selv nedentil. Nå føler jeg endelig at jeg ikke har noe å skamme meg over. Selvfølgelig er det jo ikke 100% perfekt, men føler meg for første gang normal nedentil. Poenget mitt er iallefall; håper du tar en operasjon dersom du føler det går utover livskvaliteten. Masse lykke til uansett hva du velger! Klemklem

Uregistrert
    Gjest

:p Sv: Operere indre kjønnslepper - HASTER

Heisann! Er meg ovenfor. Vil bare legge til at jeg fikk vite av min fastlege og gynekolog at det er svært vanskelig å få operasjon dekket, da den er kosmetisk. Tok den derfor privat. Jeg googlet omkring etter klinikker og deres omtale. Sendte deretter en mail til klinikken jeg valgte ang konsulasjonstime. Bestilte operasjonstime på konsulasjonsdagen, og tok operasjonen en måned etterpå.

Uregistrert
    Gjest

Hei!
    Jeg tok denne operasjonen denne uken, etter å ha tenkt på det i sikkert 15 år! Så bare å spørre om det er ting du lurer på!

Uregistrert
    Gjest

Hei.
    Jeg opererte meg for to dager siden på sykehus. Fikk svært lite informasjon om tiden etterpå og hvordan det ville bli.
    Rett etter op. så det bra ut, men begynte å blø en del da jeg kom hjem. Blødningen stoppet relativt fort, men jeg er forferdelig hoven der nede. De indre leppene henger utenfor som to sprengte poser og det er ganske vondt og ømt. Er det normalt?

Vet at det er normalt å bli hoven, men bare lurer på om de skal være så "sprengt" liksom?

Håper på svar fra noen som har gjort dette.

Uregistrert
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    Hei!
    Jeg tok denne operasjonen denne uken, etter å ha tenkt på det i sikkert 15 år! Så bare å spørre om det er ting du lurer på!
    Hei! Det er ikke sikkert du svarer, i og med at jeg er 1 år i etterkant, hehe. Men det er verdt et forsøk
    Jeg har fått time på sykehuset neste ute. Dette er en undersøkelse etter at fastlegen henviste meg. Jeg lurte på om du vet om de vil operere meg samme dag? Eller om jeg må vente enda lengre før det skjer..? Og en ting til. Jeg har både lange indre kjønnslepper og mye hud uten på klitoris. Vet du om de vil fjerne huden utenpå klitoris og eller bare de indre kjønnsleppene? På forhånd takk. Hvis noen andre ser dette og kan svare, hadde jeg blitt utrolig glad!

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 6 av 6
    FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine