1. begynner med et kanskje litt dumt spørsmål, men når dere sier at kjønnsleppene er eks 5 cm når de strekkes ut; hvor er det da man måler fra? Er det fra starten, eller fra de ytre kjønnsleppene? Og vet noen hva som er "kravet" for å få operasjon dekket offentlig?
2. Jeg lider av sosial angst, og bare det å bestemme meg for å skulle bestille time hos fastlegen for å snakket om dette er egentlig bra for å være meg

Men det jeg lurer på er hva jeg skal si når jeg bestiller time? Jeg vil ha time slik at han kan se på kjønnsleppene mine? :tunge1: Og hva bør jeg si til legen for å få en henvisning til sykehus? Problemet mitt er jo, som sagt, knyttet til smerte/ubehag, men vil det være "positivt" ift å få operasjon at det også plager meg psykisk? Noen vil vel reagere på at jeg er villig til å lyve for å få denne operasjonen, men dette er noe jeg virkelig ønsker, og som jeg tror vil gjøre livet mitt lettere.
3. Hvordan virker det hvis man får henvisning fra fastlegen? vil man få henvisning til en gynekolog, eller til et sykehus? Omtrent hvor lang tid vil ventetiden være fra henvising til operasjon?
4. Ved en operasjon; hvor korte blir kjønnsleppene? Kan man være sikker på at de tar så mye at det ikke fremdeles vil være smerter i etterkant (etter at det har helet, mener jeg) ?
5. Hvordan er det etter en operasjon; hvor lenge vil man ha smerter? klarer man å gå, eller vil man trenge sykemelding?
6. Hvilke komplikasjoner er vanlige/mulige etter denne typen inngrep? Noen her som har opplevd noe negativt i etterkant?
Hadde blitt utrolig takknemlig hvir noen kunne tatt seg tid til å svare på noen (aller helst aaalle

) av disse spørsmålene!

Sosiale Bokmerker