+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 16 av 16

Diskusjon: Hvilken bank har kontonr. som starter på 4200?? jeg har blitt lurt på FINN.NO

Uregistrert
    Gjest

Hvilken bank har kontonr. som starter på 4200?? jeg har blitt lurt på FINN.NO

Noen som vet hvilken bank det er og om jeg får opplysninger om personen som eier kontoen??

Jeg skal politianmelde saken i morgen:

2.  
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    streken sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    708

Sv: Hvilken bank har kontonr. som starter på 4200?? jeg har blitt lurt på FINN.NO

Får ikke person opplysninger av banken...
    Lille Prins Henrik-17 januar 08!!

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    snedig sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Meldinger
    7,435

Sv: Hvilken bank har kontonr. som starter på 4200?? jeg har blitt lurt på FINN.NO

Det er sparebank 1
    ♥ ♥ ♥ 03 - 01 ♥ ♥ ♥

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    London sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    866

Politiet får vite hvem som eier kontoen når de tar kontakt. Ellers så vises også navnet på betalingsmottaker i enkelte nettbanker.
    Fra londonliv til siddisliv
    nov-08 skal bli storesøster til des-10

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    B30 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Meldinger
    811

Sparebank1 SMN (Midt-Norge)
    Banken gir ingen informasjon om kontoeier.
    April 2008

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    2,869

Bare anmeld saken med kontonr og hvilket navn du fikk opplyst at kontoen tilhørte. Politiet finner de opplysninger de trenger ut i fra det.

Har opplevd det en gang i banken jeg jobber. Det rare var at jeg opprettet kontoen og derfor fikk filialen jeg jobbet alle henvendelsene. (Mange ble lurt). Etter hvert som telefonene strømmet på ga sikkerhetsavd oss tillatelse til å sperre kontoen og vi oppfordret alle til å anmelde saken.

Fyren ble tatt fikk vi vite og jeg regner med at alle fikk igjen pengene sine.

Et tips til alle:

Sjekk med BBS eller banken kontonr tilhører at navn og kontonr samsvarer før man fører over penger. Banken gir ingen personopplysninger men kan bekrefte/avkrefte om det er riktig navn og adresse.
    2006 2008

Når man er ung, lengter man ut.
    Når man er gammel, lengter man hjem.

Veteranmedlem
    Elisabet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2002
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    4,682

Men hvorfor bruker du ikke Finn betalingsgaranti når du skal kjøpe noe der inne? Da har du faktisk en trygghet og kan ikke bli lurt på samme måten. Superkjekt både når en skal kjøpe og selge av ukjente personer.

Bare og politianmelde om du har blitt lurt, men ikke forvent at de gjør så mye med det. Eneste er at du kan gi beskjed til de på Finn om å utestenge personen som har lagt inn annonsen så lenge du har en politianmeldelse og vise til.
    Elisabet og de tre små troll -02, -04 og -06

Uregistrert
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Elisabet Vis post
    Men hvorfor bruker du ikke Finn betalingsgaranti når du skal kjøpe noe der inne? Da har du faktisk en trygghet og kan ikke bli lurt på samme måten. Superkjekt både når en skal kjøpe og selge av ukjente personer.

Bare og politianmelde om du har blitt lurt, men ikke forvent at de gjør så mye med det. Eneste er at du kan gi beskjed til de på Finn om å utestenge personen som har lagt inn annonsen så lenge du har en politianmeldelse og vise til.

Fordi jeg er naiv brukte jeg ikke det.Jeg selger mye på Finn selv og alle som kjøper av meg setter direkte inn penger. Hvorfor iallverden skal ikke jeg stole på folk når alle stoler på meg tenkte jeg.

Betalingsgarantien bruker sååååååå lang tid før det skjer noe.Prøvde det engang for lenge siden. var fordi jeg ville ha varen raskt...

Aldri mer forhåndsbetaling for meg nå iallefall.....

Medlem
    Lillekos sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    366

Uff så leit Håper virkelig politiet gjør noe med saken og du får pengene igjen. Og at det ikke var snakk om kjempestort beløp selv om det uansett er kjipt å bli lurt. Sitter midt oppi en slik sak selv, men ikke via finn.
    Mamma til TEODOR født 16.aug.07

Uregistrert
    Gjest

2150kr. ikka all verden, men mye nok til at jeg vil anmelde det. Hva har du gjort med saken
    Lillekos. Ble du lurt for mye? Får du pengene igjen?

Medlem
    Lillekos sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    366

For min del var det bare snakk om et lite beløp, og det er inne på et forum. jeg har kontaktet moderatorer og andre har kontaktet meg fordi de har blitt lurt av samme jenta. Flere har skrevet i bloggen til denne dama og noen har også truet med politiet, mens andre har anmeldt henne. Jeg har ikke anmeldt henne - men vurderer å gjøre det.
    Mamma til TEODOR født 16.aug.07

Uregistrert
    Gjest

Det er jeg som startet denne diskusjonen og jeg vil bare si at her har det skjedd mye. Politiet har funnet mannen som har lurt meg og mange fler. Han bor i Grue eller det området rundt der.

saken skal opp i retten nå i disse tider. ) Hadde ikke trodd at de gadd å gjøre noe i saken, men det har de jammen gjort.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

Jøss så hyggelig med en oppdatering! Håper slutten er like hyggelgi å lese!! Tvitvi!!!
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

Supermedlem
    Composa sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    1,089

har også blitt lurt der inne, men ikke noe å politianmelde.
    kjøpte bokserie, som skulle være komplett, 700 kr,og så mangla siste boka i serien!! gjett om jeg ble forbanna! ringte og sendte mail, og hu svart aldri den kjerringa!! grrrr. sleit leenge med å finne boka, men fant til slutt.
    ringte hustlf, facebook og mailet. jeg ble ganske kvass på slutten ja!!
    hva ble du lurt for`?
    -06 og -09
    Bryllupstråden Ammehjelper, Pm meg dersom du lurer på noe

Æresmedlem
    Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,953

Var bort i en lignende sak i 05. Anmeldte, han ble domfelt, han skylder mengder med penger her og der, men ingen ting har kommet tilbake til meg. Han sitter i fengsel, men pengene er nok tapt.

Uregistrert
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    Noen som vet hvilken bank det er og om jeg får opplysninger om personen som eier kontoen??

Jeg skal politianmelde saken i morgen:
    4200 er Sparebanken Midt-Norge

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine