+ Svar på diskusjon
Side 6 av 6
FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 106 av 106

Diskusjon: Har du levd sammen med en person med psykopatiske trekk?

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Sissywish sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    493

Sv: helvete som aldri tar slutt

Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    mitt helvete tar aldri slutt...giftet meg etter pr mnd med en psykopat. visste ikke d til og bynne med trodde bare han brydde sæ mye om mæ.. han har gjort alt som kan nevnes av vonde ting mot mæ. pluss mere til. for langt og nevne her.. vi fikk 2 barn sammen som han har vendt den ene mot mæ og drapstruet den andre for å være forædder da sønn vår ikke godtar at han driver på slik. han bruker alt på å trenere at æ skal få se datter mi alt han kan finne på.. hennes meninger er jo hans men det ser ikke ho. for ho tror på han selv om ho vet en plass at ikke ting er slik. håper æ allefall. i retten kommer æ ingen vei,han lurer alle til å tro det er mæ som er en dårlig person imens ødelegges datteren vår.. hva dommeren sier det bryr ikke han seg om og snart går vi inn i hovedforhandlinger og æ føle mæ maktesløs når han kommer sæ unna med alt..
    han drikker og deler seng med ho og ingen bryr sæ..hvordan kan samfunnet være så dum.. det er som å sone en straff æ aldri har begått og dommen blir aldri ferdig sonet. får ikke hjelp fra noen for han nekter innsyn av alle og æ må bare sitte og se på at min datter for hver dag som går endrer adferd og hater mæ litt mer.. ennda så er han anmeldt av begge ungene for misbruk men saken henlagt da det ikke kan bevises...hvor er det man går og får hjelp når ingen ser hva som foregår...20 års helvete tar ingen ende...når æ trodde æ gikk ifra han og ikke klarte mere mishandling så bynnte helvete...han har lovd mæ og gjøre livet mitt til et helvete og det har han klart...igjen sitt æ ødelagt og utbrendt..bare og komme gjennom dagen uten at han ødelegger for mye i hverdagen er det eneste æ kan leve for..det er minimums leving i mine øya.. men etter over 20 år har æ ikke mere og gi snart..vitsen og kjempe mot dem begge ser æ snart ikke...jo mere æ kjempe for datter mi jo mere får ho omsorg for han og danne mer avsky for mæ....ho tror på han.....mannen som er hennes far men også hennes overgriper...
    Skriver du her at din mann voltar din datter??!!! Jeg får så vondt av dette innlegget at jeg tror jeg må kaste opp. For guds skyld, ta med deg unga vekk derfra!

Til HI: Helt fantastisk å lese historien din, at du kom deg ut og fikk begynt et nytt godt liv!! Lykke til videre. Du er en sterk dame og en fantastisk mor!
    Nov 08
    Aug 10

Det går ikke en eneste dag uten at jeg tenker på hvor heldig jeg er!

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *isa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    121

Sv: Har du levd sammen med en person med psykopatiske trekk?

han drikker og deler seng med ho og ingen bryr sæ..
    ...jo mere æ kjempe for datter mi jo mere får ho omsorg for han og danne mer avsky for mæ....ho tror på han.....mannen som er hennes far men også hennes overgriper...
    helt forferdelig å lese dette!
    Hvor gammel er datteren din? Kan du ikke ta henne med til en psykolog eller noe, så hun innser at det han gjør er forferdelig galt??
    2005 & 2011

Tidl. bruker
    Gjest

WTF!!!!

Uregistrert
    Gjest

søker info om psykopati. Har nettopp gått opp for meg at xen faller innenfor kategorien.
    Mange historier, mye info. Jeg står mitt i en samværsak, og er bare nettopp begynt å forstå hva som skjer og hvordan jeg skal takle det. Det har vært vold, psykisk terror, vi har barn og det har ikke vært bra for dem å leve i samlivet vårt, og bruddet har vært grusomt. Det er nå 1,5 år siden, og jeg holder nesen såvidt over vannet. Samværet har vært preget av vold og seksuelle overgrep. Så jeg stoppet samværet.

Jeg kom meg ut av forholdet i min dypeste depresjon og selvmordsplan, rett og slett ved å finne en tilfeldig mann, "bli sammen" med ham, og søkte tilflukt hos ham. Dette var eneste måten, alle andre måter var prøvd og han har manipulert og truslet seg tilbake alle gangene. Denne tilfeldige mannen skulle vise seg å bli min klippe, og han var et svar på min bønn. I dag elsker jeg ham over alt og kan ikke drømme om en dag uten ham ved min side.

For å gjøre en laaaang historie kort: Jeg vil råde alle i en slik situasjon til å lese "Ut av psykopatens grep" av Aud Dalsegg.
    Har lest en liten del av boka, og har nå bestilt den.

Kort om innholdet jeg har lest:
    -Hold forsvaret oppe. Roseperioder kommer ofte med nye angrep.
    -"legg deg død". Eks: H*n erskjeller deg for rot på kjøkkenet. Du avverger angrepet ved å si: Ja det er rotete på kjøkkenet. Start aldri en ordkrig, som overgriper ønsker. En person som er avhengig av å ha noen å krige mot vil før eller siden komme med angrep. Forbered deg på hva du skal si.
    -Si deg enig i det som er sant. Eks. "Jeg har ikke fått ryddet på kjøkkenet før frokost." Forsvar deg aldri, det åpner for nye angrep. Svar aldri på karakteristikker som "rotehode" e.l.
    -Bruk "hakk-i-plata"-metoden. Gjenta en setning eller to med rolig stemme, ikke hvisk men vær tydelig og rak. Svar på alle angrep med samme setning, eks: "Vi har en avtale om at du skal komme med barna kl 18. det forventer jeg at du holder deg til." Gjenta kun denne ene setningen uansett motsvar. Avslutt samtalen med: "Jeg har ikke mer å si. Jeg avslutter nå samtalen."
    -Vær tydelig, ikke smil samtidig som du sier at du ikke tollererer slik behandling. Vis med kroppen det du sier. Vær bestemt, vis fasthet, og sett klare grenser.
    -be om spesifisering av kritikk. Eks: Hvem har klaget? eller Hva har jeg sagt som er uhøflig?
    osv osv osv

Lykke til...

gjest - vondt brudd
    Gjest

lei_seg Sv: Har du levd sammen med en person med psykopatiske trekk?

søker info om psykopati. Har nettopp gått opp for meg at xen faller innenfor kategorien.
    Mange historier, mye info. Jeg står mitt i en samværsak, og er bare nettopp begynt å forstå hva som skjer og hvordan jeg skal takle det. Det har vært vold, psykisk terror, vi har barn og det har ikke vært bra for dem å leve i samlivet vårt, og bruddet har vært grusomt. Det er nå 1,5 år siden, og jeg holder nesen såvidt over vannet. Samværet har vært preget av vold og seksuelle overgrep. Så jeg stoppet samværet.

Jeg kom meg ut av forholdet i min dypeste depresjon og selvmordsplan, rett og slett ved å finne en tilfeldig mann, "bli sammen" med ham, og søkte tilflukt hos ham. Dette var eneste måten, alle andre måter var prøvd og han har manipulert og truslet seg tilbake alle gangene. Denne tilfeldige mannen skulle vise seg å bli min klippe, og han var et svar på min bønn. I dag elsker jeg ham over alt og kan ikke drømme om en dag uten ham ved min side.

For å gjøre en laaaang historie kort: Jeg vil råde alle i en slik situasjon til å lese "Ut av psykopatens grep" av Aud Dalsegg.
    Har lest en liten del av boka, og har nå bestilt den.

Kort om innholdet jeg har lest:
    -Hold forsvaret oppe. Roseperioder kommer ofte med nye angrep.
    -"legg deg død". Eks: H*n erskjeller deg for rot på kjøkkenet. Du avverger angrepet ved å si: Ja det er rotete på kjøkkenet. Start aldri en ordkrig, som overgriper ønsker. En person som er avhengig av å ha noen å krige mot vil før eller siden komme med angrep. Forbered deg på hva du skal si.
    -Si deg enig i det som er sant. Eks. "Jeg har ikke fått ryddet på kjøkkenet før frokost." Forsvar deg aldri, det åpner for nye angrep. Svar aldri på karakteristikker som "rotehode" e.l.
    -Bruk "hakk-i-plata"-metoden. Gjenta en setning eller to med rolig stemme, ikke hvisk men vær tydelig og rak. Svar på alle angrep med samme setning, eks: "Vi har en avtale om at du skal komme med barna kl 18. det forventer jeg at du holder deg til." Gjenta kun denne ene setningen uansett motsvar. Avslutt samtalen med: "Jeg har ikke mer å si. Jeg avslutter nå samtalen."
    -Vær tydelig, ikke smil samtidig som du sier at du ikke tollererer slik behandling. Vis med kroppen det du sier. Vær bestemt, vis fasthet, og sett klare grenser.
    -be om spesifisering av kritikk. Eks: Hvem har klaget? eller Hva har jeg sagt som er uhøflig?
    osv osv osv

Lykke til...
    Jeg har kommet meg vekk fra en som har klare psykopatiske trekk, men helvete er ikke over av den grunn! vi har et barn sammen, og han har kjørt på av alt han har av krefter for å knekke meg psykisk etter bruddet, og forlanger delt omsorg..

Jeg samlet alt mot jeg hadde før jeg gikk fra han, men det bare fortsetter med terror.. mest psykisk. Han bruker alle de klassiske hersketeknikkene. Jeg har god støtte i familie og venner, heldigvis!! og en god advokat

Det er vel som psykologen sier: du er kvitt han når han finner seg et nytt offer..

har bestillt boka av Aud Dalsegg. trenger å lære meg å være enda sterkere, og klare å stå i det når det hagler som verst! :S

Uregistrert
    Gjest

Leser sakene deres her... Jeg er et barn av en psykopat far. Han har ødelagt livet mitt, jeg sliter så forferdelig mentalt, og vet ikke hvordan et liv er uten depresjon og angst er. Vet ikke hvordan jeg skal takle alle de vonde følelsene, vet ikke hvordan det er å ha de bra, eller glede seg til å komme hjem til familien var. Jeg har gått i behandling i mange år, selvskader og mye annet. En psykopat er det verste som har skjedd meg. Jeg griner når jeg leser meldingene deres. Og det er helt sant at den psykiske torturen de driver med er så mye verre enn fysiske. Jeg har sett i mange år mamma bli mishandlet før han startet med oss barn. Vi barn fikk kjeft for alt og var ubrukelige. Han trodde han var GUD og vi var bare piss som burde tilbe han. Jeg var eldst, så gjett om jeg fikk gjennomgå. Han sa han skulle drepe meg hvis jeg gjorde noe han synes jeg ikke burde. Han låste meg inne i kott, stjal telefonen min for å lese meldinger og se hvem jeg snakket med. Fullstendig overvåket til enhver tid. Yngste i søskenflokken ble jo favoriten, det var bare h*n som var hans barn, ikke jeg. Jeg var bare avkommet til min avskum mamma. Men jeg har lært og sett hvordan favoritten blir stilt skyhøye krav til, som er uoppnåelige. Hvordan h*n strever idag. Jeg hr fått Post Traumatisk Stress Lidelse og gått på kurs og behandling for dette. Jeg ser at favoriten sliter med det samme. H*n er manipulert av faren vår, og har prøvd at vi skal snakke om disse tingene. H*n nekter å snakke blir sint og det virker ikke som H*n vet hva manipulering og psykopati er. Jeg kom meg mye mer vekk fra han, da han fikk besøksforbud mot oss. Det var en lettelse for meg. Men det stoppet han ikke i ta kontakt, og etter besøksforbudet var det møter med pappa sammen med barnevernet men da spilte jo han det fantastiske skuespillet sitt og laget middag og og nei gud så fantastisk han er! Lurer folk trill rundt og sjarmerer og smiler og later som de er så godhjertet. Og jeg ser mange av dere skrive hvordan samboeren deres rakker ned på dere foran ungene og snakker stykkt om dere til ungene som de kommer hjem å forteller. Jeg kjenner det så godt igjen. Jeg har følt meg så alene og ingen visste noe. Mamma ble banket opp og fikk knærene øyet og hår ødelagt ofte. Jeg kjenner igjen det at psykopat samboer aka min far ikke vil betale en dritt for barna, jeg ble utsatt for det. Han skyldte på min mor for at hun ikke klarte å skaffe meg nye klær, han gjorde alt for å få oss til å bebreide hun. Han lykkes. Ofte. Men jeg har lært. Jeg har lært så jæevlig. Jeg har han ikke i livet mitt nå og det er en velsignelse. Men han har grep om min søsken. Det tærer på meg som et aldri voksende brannsår. Min mor brukte altfor lang tid på å komme vek. Han ødela henne, til hun nesten tok sitt liv. 12 år gammel måtte jeg redde livet hennes ifra å bli drept og at nakken hennes knakk. Blir de syk nok en dag så er de istand til HVA som helst. KOM DERE UNNA DISSE MENNESKENE OG FOR GUDS SKYLD SKJERM BARNA DERES. Jeg ønsker ikke min oppvekst for noen, og kom dere vekk fortest mulig. Vi vant tilslutt, men han kan holde seg unna me i et år før han prøver alt i sin makt for å få kommunisere med meg og evt være med meg igjen. Jeg nekter. Blokkert på sosiale medier. Han sliter vell med maipulerings- oppdragene sine når folk spør hvordan det går med hans eldste datter og hvorfor vi ALDRI sees eller er sammen. Det trekker vel ned på det "perfekte" fasaden sin. Men han tok med seg hele sin familie i dragsuget med han. Jeg ar mistet ALLE på hans side av familien og mange av de var jeg glad i. Og det har han skyldt på meg for og, selvfølgelig. At jeg er frekk, stygg og slem som gir faen i familien min. Han sprer rykter og snakker vondt om meg til sin familie, at jeg ikke liker dem og ikke vil ha noe med de å gjøre, så de vender seg mot meg. Gratulerer meg ikke med dagen eller får svar på god jul meldinger jeg sender. Jeg har akseptert det, og sånn får det heller være, det er bedre slik enn å ha ham i livet. Jeg vil råde dere til å opplyse eller få krisesenter, familierådgivning, barnevern osv.til å forklare dem at far/mor er syk, hva det innebærer, tegn hva manipulering er osv. Min far snakket stykt om alle, alle i mamma sin familie og foreldrene til venner i klassen. Jeg har vært livredd hele livet. Og nå ider jeg av angst og ptsd, på grunn av han. Snakk med barna om det som skjer, vær åpen med dem, kanskje ikke for fæle detaljer men si du er glad i dem, at du forstår de er redd eller at de føler noe vondt. Jeg hadde INGEN. Jeg har det greit nå, og en mamma som har funnet livsgnisten igjen. Vi har kommet oss ut, men ting ble lettere når vi barn ble eldre, spes 18+ og vi kan bestemme mer selv og alt dette foreldrerett osv. Men vi har vært husløs pågrunn av han. Han solgte mammas hus, lurte henne, stakk av med alle pengene og vi satt igjen uten noe. Han har manipulert et menneske til å sette fyr på det huset mamma kjøpte seg etterpå. Det de HATER og ikke tåler er å se at vi seirer og klarer oss bedre uten de. Så finn styrken i dere, den er der selv om det ikke føles slik. Mamma var fanget med han i maaaaange år. Jeg visste mer en hun trodde, og jeg var elds og ville passe på mamma og min yngre søsken. Jeg fant alle mishandlingsbevisene hennes. Det er veldig bra om dere har det. Så en som hadde skrevet at du har samlet bevis. Om det er lyd, bilder vitner...

Jeg anbefaler egentlig ikke drive å¨gå i familierådgivning sammen med psykopat, de får alt vridd over at det er den friske sin feil. det fikk vi smake i barnevernet. Der ble ikke en dritt gjort for alt var mammas feil. Han la skylden på henne og framstod som en prins hos barnevernet og manipulerte favoritten sin til å si det HAN ville ha frem... som ikke stemmer. Så vær OBS på det. Han fikk barnebidragene og brukte ikke en eneste krone på oss. Ikke tok han oss med på ferie, ikke kjøpte han klær til oss ikke en dritt. Bare sitte der å bruke pengene på seg selv. Det virker som tiden har vært større påkjenning på meg enn det har vært på min mor, selvom hun var langt nede. (tenker jo på nå idag). Jeg vil slite med dette resten av livet, så jo raskere du kommer deg ut og jo yngre barne er jo bedre. Vi ble jo en uke hos hver. Uken hos mamma var jeg bare med venner og mamma fikk ikke sett oss. Når jeg var hos han var jeg overvåket og han nektet å kjøre mge til venner fordi jeg ikkehadde fortjent det, ikke klart å oppføre meg eller ett eller annet. Jeg gjorde aldri noe gale, men ALT var feil med meg uansett. Mamma fikk selvfølgelig skylden for å vær en dårlig forelder, siden da "rømte barna og ville aldri være hjeme hos henne, for vi ville jo alltid være hjemme med han". De lyger så det renner. Men jeg har skjønt en ting, alt det negative, alle de stygge ordene... er hva de hater ved seg selv. Er alt de mangler som de febrilsk må hive over på noen andre. De klarer ikke føle seg bra uten at noen føler seg verre. Det er de menneskene som synker LAVEST. Det er de største drittmennekene jeg vet om. Stay strong, fordi VI er sterkere enn dem. Men det tristeste er at vi blir kvitt dem når de finner seg et nytt offer ;( jeg tenker mye på nye damen hans... hun aner ikke hva hun har rotet seg bort i. Det gnager mitt skjøre hjerte, men jeg kan ikke gjøre noe annet enn å prøve å få til et godt liv selv.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 6 av 6
    FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine