+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30

Diskusjon: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Nikonius sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    2,031

Sv: Hvor lenge er det "akseptabelt" at barn bruker vogn?

Eldste min på over 4 satt i vogn senest i dag
    Det var egentlig minsten på snart 3 som brukte den, men så var
    storebror så slapp så han ville hvile litt (sovnet t.o.m i vognen)
    Bryr meg lite hva endre tenker og tror!
    Vognen er veldig romslig fant jeg ut,
    en av de beste vognene jeg har hatt og det er ikke en fancy Buggis.....
    ..., men en Brio Zenit.
    Nikonius og go'ungene!

Æresmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    10,026

......
    Sist endret av Happy; 17-04-2008 kl 21:07
    - Happy -
    Turbo (-02), Sprell (-03), Liten (-05)

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    MammaElin sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    501

E jo individuelt om ongan har behov for vogn eller ikke.. Men 4 åringa bør for det meste klare å gå selv da.. Syns det e værre å se en 3,5-4 åring med smokk på butikken enn en 3,5-4 åring i vogn da..
    Jonas e snart 3 år, å han kommer garantert til å ha behov for vogn ei stund til på lengre tura, trøtte daga..
    Jonas 02.10.2004
    Elise 07.07.2006
    Elise er et kiss II barn
    Trille Elise i ei Rosa/Denim bugaboo

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Føniks sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    2,115

Min eldste haddde for lengst sluttet da han var 3 år. Vi gikk mye, ting tok tid, men jeg syntes det var verdt det. Vi brukte ofte 3-hjulsykkelen til og fra barnehagen.

Jeg har vel ingen planer om at lillesøs skal sitte i vogn så mye lengre enn storebror. Hun er 18 månder og hun går mye allerede.

Jeg ønsker ikke å legge meg opp i hva andre gjør, men for mine barn er det riktig å gå så mye som mulig fra de er små.
    -02.12.07 -06 -97
    Hvil i fred lille R.

Seniormedlem
    Rykte
    annka sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    nordnorge
    Meldinger
    2,915

De fleste jeg kjenner har brukt vogn til ca 4 år..
    Snuppa sitter i oth sin enda,ho er snart 3,5år..ho sover enda ute i vogna..Ho blir nok og bruke vogna en stund til..iallefall til ho lærer seg og gå dit jeg vil..Men det betyr jo ikke at ho ikke bruker beina sine..vi er mye ute og går,leker og springer..men hvis jeg skal gjøre erend,gå i butikker ol må ho ha vogna..jeg plages med ryggen,så bære henne er vanskelig nå som ho er så tung...
    Stolt mamma til 4 gutter og ei lita prinsesse..

Jeg har 2 jenter, en på 3 og ei på 4,5 år - ho blir 5 til jul. Jeg har et stykke å gå for å levere de i bhg, det går stort sett greit, om enn litt sipping, å få de til å gå ned. Men når jeg skal hente de er det gauling og sipping, de er sååå trøtte og slitne og det blir et sant ork å labbe for å hente de.

Er det greit å finne frem dobbelvogna igjen, og la de sitte oppi den - ihvertfall på hjemveien. ?? Ellers tar jeg heller bilen tror jeg - er det noe bedre?

Tidl. bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Andemor Vis post
    Jeg har 2 jenter, en på 3 og ei på 4,5 år - ho blir 5 til jul. Jeg har et stykke å gå for å levere de i bhg, det går stort sett greit, om enn litt sipping, å få de til å gå ned. Men når jeg skal hente de er det gauling og sipping, de er sååå trøtte og slitne og det blir et sant ork å labbe for å hente de.

Er det greit å finne frem dobbelvogna igjen, og la de sitte oppi den - ihvertfall på hjemveien. ?? Ellers tar jeg heller bilen tror jeg - er det noe bedre?
    Om det er greit? Det spiller vel ingen rolle hva andre måte mene så lenge dere ønsker å gå (og heller la bilen stå, som er kjempeflott!) og kan bruke dobbelvogna som en hjelp. Hva blir livet om man skal la det bli styrt av hva andre skulle finne på å mene om dere bruker vogna i dette tilfellet? Nei, bruk nå heller bekymringene dine på langt større ting

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Zemoc sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Meldinger
    7,203

Ser at dette er en gammel tråd, men svarer likevel Har en brio city trille som minstemann på 3,5 år bruker innimellom, og om andre syns han er for stor til det, så bryr det meg i grunn midt på ryggen
    T mar-09
    R jan-06
    O okt-03
    For verden er dere tre i mengden
    For meg er dere alt

Uregistrert
    Gjest

Det varierer jo etter hvor langt man skal gå!!! Men når barnet er i stand til å sykle, og man skal på tur der sykling er et alternativ, er jo det å la barnet sykle et mye bedre alternativ enn vogna for å komme seg et stykke av gårde!

Når 4-åringer sitter i vogn på tur til barnehagen i nærmiljøet, synes jeg foreldrene har misforstått oppgaven sin!

Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    Når 4-åringer sitter i vogn på tur til barnehagen i nærmiljøet, synes jeg foreldrene har misforstått oppgaven sin!
    Er oppmerksom på at dette er en veldig gammel tråd, men velger å svare likevel.

Det kan hende det er en grunn til at barn som sitter mye i vogn gjør akkurat det, uavhengig av alder. Det finnes like mange skjulte sykdommer som synlige sykdommer. Jeg synes det var veldig sårt over alle blikkene når jenta mi var 5 år og satt i vogn. Hun syklet, kunne gå langt, til å med løpe. Men enkelte dager var hun helt utslitt, og orket knapt å gå på do. Hun har en lungesykdom pga at hun ble født 3 mnd før termin, altså en skjult sykdom. Vi ble dømt... ukjente pekte, himlet med øynene, hvisket til sidemannen og noen tok seg til og med den friheten til å gi meg en skyllebøtte eller to. Så før man dømmer, kan man tenke at det kanskje er en grunn til at akkurat det barnet sitter i vogn.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine