+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 16 av 16

Diskusjon: Noen som kjenner til Dr Roald Bolle på UNN? - ang henvisning til Voksentoppen

isbe
    Gjest

Noen som kjenner til Dr Roald Bolle på UNN? - ang henvisning til Voksentoppen

Jeg ringte vår barnelege og spurte om henvisning til voksentoppen - hun er slett ikke enig i utgangspunktet "for jeg vet jo ikke hvor syk han egentlig er" - FOR ET SVAR!! Kan utbrodere mye om akkurat følelsene jeg fikk da - men først:

Vi ble enige om at hun skulle henvise til UNN til en lege som visstnok var guru i nord-Norge på lungebarn som heter Roald Bolle. Noen som kjenner til han?

2.  
    Tidl. bruker
    Gjest

Sv: Noen som kjenner til Dr Roald Bolle på UNN? - ang henvisning til Voksentoppen

...vet ikke hvor syk han egentlig er...??? Hallo? Er det ikke hennes jobb å finne ut av det da?

Kanskje hun hadde en dårlig dag Uansett - lykke til på veien videre mot Voksentoppen...

Unisol
    Gjest

Sv: Noen som kjenner til Dr Roald Bolle på UNN? - ang henvisning til Voksentoppen

Mener jeg har hørt det navnet før, når vi bodde i nord.
    Men jeg kan ikke huske at jeg har hørt han er en guru, men jeg vet
    Barnelegen til Sean i nord sa at om det ble Voksentoppen på han, så ble det en tur til denne karen først i alle fall.

Tidligere bruker
    Gjest

Vi bor i nord, og jeg har aldri hørt om denne karen
    Ble henvist til Voksentoppen uten problemer vi.

isbe
    Gjest

Fysioterapeuten hans ble så SINT da hun hørte svaret fra legen at hun sa hun skulle ringe legen fordi situasjonen rundt junior er helt uakseptabel - idag klarte han å være ute i 20 minutter i barnehagen - enda det var 6 PLUSS grader! Hmmm denne vinteren blir artig!

Tidligere bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av isbe
    Fysioterapeuten hans ble så SINT da hun hørte svaret fra legen at hun sa hun skulle ringe legen fordi situasjonen rundt junior er helt uakseptabel - idag klarte han å være ute i 20 minutter i barnehagen - enda det var 6 PLUSS grader! Hmmm denne vinteren blir artig!
    Hadde jeg vært deg, hadde jeg ringt direkte til Voksentoppen og forklart situasjonen. Forklart hvor vanskelig det er å få han søkt inn, og lagt ut om den problematikken dere han i hverdagen!!!! da kan kanskje de innhente opplysninger om han selv, og sette han på venteliste.

Har dere vært på Geilomo?

Unisol
    Gjest

Geilomo har vel nedre grense 1. klasse mener jeg, at man må være begynt på skolen før man får komme dit.

Men, fastlegen din kan kanskje hjelpe deg og få dunka vett i hodet på barnelegen?

isbe
    Gjest

Vet dere om det er lang ventetid på Voksentoppen?

Tidligere bruker
    Gjest

Vanligvis 2-4 måneder. Men de har "prioriteringslister" der noen barn får komme ganske umiddelbart.

isbe
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Aina
    Vanligvis 2-4 måneder. Men de har "prioriteringslister" der noen barn får komme ganske umiddelbart.
    Det høres veldig bra ut - da er det bare å presse på da... Hmmm - føler meg som en utrolig "bæsete" mor som bare forteller hvor syk ungen min er - kanskje han ikke ER så syk da..

MEN jeg synes ikke det er tilfredsstillende at:

* han ikke kan være ute å leke med de andre barna når det blir minusgrader

* han er syk i MANGE uker av en bitte liten forkjølelse som andre blir frisk av etter et par dager

* han er våken veldig, veldig mange netter - eller sover og hoster seg gjennom natta (kvaliteten på søvnen må da være svært dårlig)

* stort sett hele høsten og våren er preget av svært variabel vær, og like variabel er da han.

Hmm - slik skal det vel ikke være - eller?????

Svarene på kontrollene på sykehuset er:

* han vokser det av seg
    * "se så mye bedre han er nå enn da han var liten baby"
    * vi prøver en stund til

Altså er kontrollene helt idiotiske for oss å gå på - vi får ingenting igjen for de! Byttet lege før sommeren og da begynte hun med Singulair - men på en eller annen måte har vi nå fått den samme legen igjen!

Dette ble mye klaging! Men er jeg helt tullete, eller er virkelig ikke ungen min mer syk enn det jeg bør regne med ??!!

Tidligere bruker
    Gjest

Det høres veldig bra ut - da er det bare å presse på da... Hmmm - føler meg som en utrolig "bæsete" mor som bare forteller hvor syk ungen min er - kanskje han ikke ER så syk da..

MEN jeg synes ikke det er tilfredsstillende at:

* han ikke kan være ute å leke med de andre barna når det blir minusgrader

* han er syk i MANGE uker av en bitte liten forkjølelse som andre blir frisk av etter et par dager

* han er våken veldig, veldig mange netter - eller sover og hoster seg gjennom natta (kvaliteten på søvnen må da være svært dårlig)

* stort sett hele høsten og våren er preget av svært variabel vær, og like variabel er da han.

Hmm - slik skal det vel ikke være - eller?????

Svarene på kontrollene på sykehuset er:

* han vokser det av seg
    * "se så mye bedre han er nå enn da han var liten baby"
    * vi prøver en stund til

Altså er kontrollene helt idiotiske for oss å gå på - vi får ingenting igjen for de! Byttet lege før sommeren og da begynte hun med Singulair - men på en eller annen måte har vi nå fått den samme legen igjen!

Dette ble mye klaging! Men er jeg helt tullete, eller er virkelig ikke ungen min mer syk enn det jeg bør regne med ??!!
    Nei, det er ikke bra! Det skal ikke være sånn!!

Han vokser det av seg: Det er sikkert ment som en trøst, men det føles ikke sånn. Når jeg fikk høre det følte jeg meg veldig avvist på en måte. Kanskje han ikke var så syk som jeg trodde, siden ingen ville hjelpe oss til et bedre liv der og da.

Se så mye bedre han er nå enn da han var liten baby: Ja, det er jo positivt, men hva så? Ungen er jo ikke frisk i dag, og det er det man må ta tak i, å hjelpe han til å få den livskvaliteten han har krav på.

Vi prøver en stund til: Åh, så frustrerende for en sliten mamma å få høre! Hvor er de når man trenger dem som mest? Når skal de skjønne at det er man trenger hjelp, og ikke om hundre år.

Og du klager ikke. Vet hvor frustrerende det er å ikke bli hørt. Om man ikke har nok i hverdagen så blir jo dette en ekstra påkjenning, og det sliter på.
    Håper virkelig at du snart får komme inn på Voksentoppen, og ekspertisen der. Det kan ikke sammenlignes med noe.
    Har junior vært i bronchoscopi?

isbe
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Aina
    Har junior vært i bronchoscopi?
    Han har aldri vært testet for NOE som har med lungene å gjøre, annet enn allergiprøver og slikt. Bronchoscopi har aldri vært nevnt. Heller ingen annen utredning i forhold til lungeproblematikken hans.

Så dere ble møtt på en helt annen måte på Voksentoppen enn sånne tullete barneleger som dette? Høres DEILIG ut! Tenk å ha noen som virkelig VET hva de prater om og som ikke minst skjønner hva JEG prater om.

Tusen takk for positiv tilbakemelding - får meg tilbake på troa om at det ER verdt å kjempefor å komme til Voksentoppen!!

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Connecta sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    1,509

Kjenner ikke til hverken Roald Bolle eller Voksentoppen, men har litt for mye erfaring med UNN. Min erfaring er at de er ikke spesielt ivrige til å henvise videre, de mener de selv har kompetanse på det meste, og har antakelig litt prestisje i det.

For alle de tingene vi har vært på Rikshospitalet for, har vi selv vært nødt å ta kontakt med overleger og sentre hvor vi vil at han skal vurderes. Det har i grunn fungert greit, men det blir jo mer tungvint.
    Mamma til tre herlige unger,

Storebror april 02, lillesøster juni 05, bittelillesøster mai 12.

Tidligere bruker
    Gjest

Han har aldri vært testet for NOE som har med lungene å gjøre, annet enn allergiprøver og slikt. Bronchoscopi har aldri vært nevnt. Heller ingen annen utredning i forhold til lungeproblematikken hans.

Så dere ble møtt på en helt annen måte på Voksentoppen enn sånne tullete barneleger som dette? Høres DEILIG ut! Tenk å ha noen som virkelig VET hva de prater om og som ikke minst skjønner hva JEG prater om.

Tusen takk for positiv tilbakemelding - får meg tilbake på troa om at det ER verdt å kjempefor å komme til Voksentoppen!!
    Synes det er så utrolig rart at det ikke er tatt bronchoscopi eller cf-test på han. Enn Ct? På voksentoppen ble vi møtt med en respekt og forståelse som varmet noe veldig. De er bare veldig, veldig flotte de som jobber der

Ønsker dere lykke til på veien mot Voksentoppen, og håper dere får komme inn ganske radig!

Tidligere bruker
    Gjest

Hei!

Kom tilfeldigvis over denne diskusjonen..

Jeg kjenner godt til Roald Bolle og han er min Gud om dagen..
    Jeg har ei lita jente som har alvorlig atopisk eksem og ørten allergier.

Anyway, har snakket MYE med denne mannen og kan ikke få fullrost han nok!

Han har selv jobbet på Voksentoppen, ettersom jeg forstod.

Sørg for å få kontakt med han, og jeg kan love deg at dere får den hjelpen dere trenger!

Lykke til!

Uregistrert
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Tidligere bruker Vis post
    Hei!

Kom tilfeldigvis over denne diskusjonen..

Jeg kjenner godt til Roald Bolle og han er min Gud om dagen..
    Jeg har ei lita jente som har alvorlig atopisk eksem og ørten allergier.

Anyway, har snakket MYE med denne mannen og kan ikke få fullrost han nok!

Han har selv jobbet på Voksentoppen, ettersom jeg forstod.

Sørg for å få kontakt med han, og jeg kan love deg at dere får den hjelpen dere trenger!

Lykke til!
    Har hatt mye med Dr. Bolle å gjøre opp igjennom livet mitt. han er en fantastisk hyggelig og dyktig mann. han er virkelig en guru innen dette feltet

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine