+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 12 av 12

Diskusjon: når må jeg bestille dåp?

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Iset sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Sted
    Sandnes
    Meldinger
    4,692

når må jeg bestille dåp?

jeg tenkter på å døpe henne i januar, da haster det vel med å bestille nå?

har forresten dere fått et brev fra kirken deres, ang dåpen? ei venninne sa alle skulle få det automatisk, etter fødselen??? jeg har ikke...
    Storesøster, 12. oktober 2003 & Lillebror, 27. mars 2008

2.  
    Tidligere bruker
    Gjest
    Brevet fra kirken blir sendt ut fra menighetskontoret der dere bor så snart de mottar fødselsmelding fra folkeregisteret. Fødselsmeldinger blir ikke sendt en og en fra folkeregisteret, men blir ofte samlet opp. Det kan derfor ta noen uker før kirken mottar den.
    Det er kun barn av kirkemedlemmer som får dette brevet.
    Det hender også en sjelden gang at kirken ikke får fødselsmelding fra folkeregisteret. Da blir det heller ikke sendt ut brev.

Du kan fint bestille dåp før du mottar brevet. Det kan være lurt å ringe nå.
    Hvilken kirke har du tenkt å ha dåp?

(jeg kjenner mange av prestene i Stavanger )

Æresmedlem
    Rykte Rykte
    FlyAway sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2002
    Sted
    Ved Mjøsas bredder
    Meldinger
    11,276
    Ta kontakt med meninghetskontoret/kirkekontoret der du vil ha dåpen, så få du vite hvilke dager det er dåp. Vi fikk liste med dager over gudstjenester med dåp automatisk i posten tror jeg, men hjernedød som jeg er for tiden, er jeg litt usikker...

Veteranmedlem
    Iset sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Sted
    Sandnes
    Meldinger
    4,692
    Opprinnelig melding fra Olli
    Brevet fra kirken blir sendt ut fra menighetskontoret der dere bor så snart de mottar fødselsmelding fra folkeregisteret. Fødselsmeldinger blir ikke sendt en og en fra folkeregisteret, men blir ofte samlet opp. Det kan derfor ta noen uker før kirken mottar den.
    Det er kun barn av kirkemedlemmer som får dette brevet.
    Det hender også en sjelden gang at kirken ikke får fødselsmelding fra folkeregisteret. Da blir det heller ikke sendt ut brev.

Du kan fint bestille dåp før du mottar brevet. Det kan være lurt å ringe nå.
    Hvilken kirke har du tenkt å ha dåp?

(jeg kjenner mange av prestene i Stavanger )
    Jeg skal ha dåpen i Hinna Kirke, og vil ha Tor Tønnessen som prest Han kjenner jeg, det var også han som viet meg og min mann. kjempeherlig fyr!!!
    vel, det er 7 uker siden fødselen, så da får jeg bare vente på brev da. jeg ringer og bestiller dåp i morgen jeg.

Tidligere bruker
    Gjest
    Kan være lurt å ringe i morgen ja

Særlig om du ønsker en spesiell prest er det lurt å være tidlig ute.

Tor Tønnesen kjenner jeg ikke, men har sett ham på en gudstjeneste en gang.....

Lykke til

modestyb
    Gjest
    ......
    Sist endret av modestyb; 14-06-2005 kl 09:11

Sebkez
    Gjest
    hei.

vil bare si at det ikke er riktig at man får brevb fra kirken dersom en av foreldrene er i kirkeregistrete.

Det fikk jeg vite i dasg.

Veteranmedlem
    Iset sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Sted
    Sandnes
    Meldinger
    4,692
    ok.. men begge er registrerte.

Tidl. bruker
    Gjest
    Her fikk vi brev først fra Statskirken (Vardeneset Kirke) hvor mannen min tilhører og brev fra den Katolske Kirken hvor jeg tilhører.

Valgte Katolsk dåp og vi ordna det god tid i forveien da vi skulle ha litt samtaler og det var en mer omfattende dåp der datteren vår var temaet gjennom hele Messa. Kjempestas Lykke til med barnedåpen - det er jammen godt når den er ferdig også

Veteranmedlem
    Iset sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Sted
    Sandnes
    Meldinger
    4,692
    åh katolsk dåp høres spennende ut mannen min er italiensk, men født og oppvokst i Norge, ellers hadde vi også hatt katolsk dåp sannsynligvis.

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Delfinus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Some place in Norway
    Meldinger
    16,009
    Ringte selv jeg for å høre hvilke dager som var ledige...
    IKKE nybaktmamma lenger J: 1998 og j: 2002

Uregistrert
    Gjest

Sv: når må jeg bestille dåp?

Sitat Opprinnelig postet av Sebkez Vis post
    hei.

vil bare si at det ikke er riktig at man får brevb fra kirken dersom en av foreldrene er i kirkeregistrete.

Det fikk jeg vite i dasg.
    Kan være forskejllig praksis i forskjellige menigheter . Da mine gutter ble født fikk vi besøk av men menighetsdiakon. Mannnen min som tilhørte kirken. fra min menighet hørte vi aldri noe!

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine