+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Tidl. bruker
    Gjest

Gi meg noen gode tips!

skulle så gjerne ha laget en god pizza deig.....jeg lager jo den av vann,solsikkeojle,salt og hv.mel.. og gjær da tørr gjær men jeg skulle så gjerene ha hatt den lufting å fin som på Dolly dimples og peppes vet jo at det har noe med ovnen å gjøre da.
    men jeg vil gjene ha noe ideer til hvordan jeg kan få den så lik så mulig. er det noe som kan gi meg en god oppskrift?? tenkte jeg skulle lage pizza i dag til middag.fyllet jeg har det er bra men det er noe med deigen som jeg vil ha annerledes. kom med tips da damer

Takker og bukker for svar.

Numbiss
    Gjest
    Hei

Jeg er litt sånn avhengig av Toro jeg men jeg kan jo gi deg en link til en side der det er 3 ulike oppskrifter på pizzabunner.

Her er linken til Matnyttig - gjærbakst

Lykke til

Tidl. bruker
    Gjest
    takk nimbl dette skal jeg prøve har nå skrevet ut alle tre oppskriftene på pizza bunnene!
    Ha ei god helg!

Numbiss
    Gjest

Qatrine
    Gjest
    Min helt enkle : (og meeeget luftige)

3 dl vann
    gjær
    salt
    olje
    mel

Bland/elt, la stå og heve ca. 20 min i stekeovnen på så svak varme at den ikke blir stekt og at bakebollen ikke smelter. Ta ut, elt deigen, kjevle og legg på fyll, stekes i ca. halvtime.

Qatrine
    Gjest
    Du kan med fordel bruke urter i deigen, det gir spennende smak

Annevenn
    Gjest

Hvor mye???

Quatrine: du angir bare hvor mye vann du bruker, hvor mye av de andre ingrediensene skal brukes????

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine