+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4

Diskusjon: Allergi mot stikk

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    fant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Sted
    Sånn ca midt i skaue
    Meldinger
    3,678

Allergi mot stikk

Vesle jenta mi på 2 år, reagerer på stikk. Vet ikke helt hva hun har reagert på da. Her for noen uker siden ble hun stukket av noe ( enste jeg så var mygg, men kan jo hvert noe annet fordet da), og da hovnet hun opp i hele panna nesten, og litt mellom øynene.
    Jeg har fått phenamin allergi medisin til henne.

Det jeg lurer mest på er, når hun reagerer slik på stikk, vil hun da automatiosk reagere kraftig på vepsestikk da?

Og så har jeg hørt at tunfluer har ormegift, og at det er derfor mange reagerer kraftig på dem?

Takk for svar.
    fant Steffen (januar.01)
    June Chanett (juni.02) Christoffer (Februar.92)

Boogie
    Gjest

Sv: Allergi mot stikk

Eldstemann hadde også den medisinen. Han fikk store røde utslett på kroppen av myggstikk. Så ikke ut. Medisinen hjalp bra. Det rare var at det kun var det året som han fylte 3, han var allergisk. Han fikk vepsestikk i fjor, og det var ingen allergisk reaksjon. Jeg lurte også på det, men for han gikk det greit ( heldigvis). Følg med det er vel det beste tipset jeg kan gi. For når det gjelder allergi, kan man reagere så forskjellig.
    Sist endret av Boogie; 17-06-2004 kl 21:28

Jeg reagerer på myggstikk selv. Ble bitt av en flott en gang og hovnet voldsomt opp, men vet ikke om det dermed er sagt at jeg ville reagert på alt som stikker. Det samme gjelder gullungen din.

Kan ikke uttale meg om medisinen din da jeg ikke har prøvd den, men min erfaring med allergien (har hatt den i 24 år... grøss, er gammel!) er at det dessverre er lite som hjelper. Stedet gjør vondt pga hevelsen og det klør som bare det, så smør med hydrokortison eller xylokain på hevelsen. Ellers får vokse gjerne antihistaminer og adrenalin (hvis det blir krise - som det forhåpentligvis ikke blir)
    Mammaen til Lillegull

Polyanna
    Gjest

Jeg reagerte kraftig på myggstikk da jeg var liten (underlig nok bare østlandsmygg, ikke den hjemme), men husker at jeg fikk en helt normal reaksjon bare den gangen jeg ble stukket av veps.

Mamme pleidde å gi meg reisesyketabletter mot stikkene, uten at jeg vet om det fungerte?

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine