+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37

Diskusjon: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

  1. #1
    jarped
    Gjest

    Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Nå har ikke jeg førerkort eller penger til å kjøpe en bil. Men det er informasjon som er greit å vite da Det avhenger vel av mye, sånt som hvor mange unger man har osv. Men det er vel noen som skiller seg ut uansett ?

  2.  
  3. #2
    junien
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Som du selv sier så avhenger vel dette av mye, ja.

    Vi har en Chrystler Grand Voyager 2,5 TDI, og for oss er dette den ideelle bilen akkurat nå.

    Den har et enormt bagasjerom, det er 2 meter fra innerst til døren i bagasjerommet, så det er aldri noe vi ikke får med oss.
    Barnevogner trilles inni uten å slås sammen, og det er god plass til hunden sitt reisebur.
    Vi har hytte i Nord-Norge som kun brukes om sommeren, så når vi først reiser så er det alltid en del som skal med. Ikke noe problem i denne bilen.

    I tillegg så holder vi fortsatt på å opparbeide tomten vår, så bilen har vært nyttig i forbindelse med henting av materialer o.a. Alt går inni.

    Vi har hatt denne bilen i to år og har ikke hatt noen problemer med den. Drivstoff-forbruket er helt normalt(diesel), og den er solid bygget og føles derfor veldig trygg å kjøre. Ikke var den spesielt dyr å kjøpe brukt heller.

    Som sagt så er denne bilen helt ideell for oss nå i denne fasen av livet, men jeg ser nok for meg at vi om noen år, når behovet for så stor plass i bilen minker, så kommer vi nok til å kjøpe en stasjonsvogn i en mer normal størrelse.

  4. #3
    Rahel
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Vi har også en Crysler Grand voyager.Det er en fantastisk bil når man har små barn Det at vognen kan trilles rett inn i bilen er fantastisk, det er ganske tungt å løfte en vogn inn i en stasjonsvogn.....

    Vi er veldig fornøyd med bilen og vil ikke bytte den bort mot noen nå jaffal

  5. #4
    Smukki
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Vi har en Bmw sedan 520i....det er litt tungt med bare en sedan,men det går!Ønsker vi hadde en bil med bedre plass!

  6. #5
    CarinaL
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Vi er i nesten samme situasjon som deg. Mannen min har ikke lappen, men jeg har det. Hverken jeg eller han har eid bil før, så når vi skulle kjøpe bil måtte vi tenke på hva forsikringen ville koste også. Med ingen bonus blir det fort dyrt.

    Så vi endte opp med en Ford Mondeo 94 modell. Betalte 50 000,- for det og har ca 5000,- i året på forsikring (if). Jeg trodde aldri jeg skulle få meg en så gammel bil, men det er en diesel og holder lenge! Den er størst i stasjonsvognklassen og vi er veldig fornøyd med den.

    Når vi får mer bonus og bedre råd skal vi ha oss en Chrystler Grand Voyager vi også! Det er den ultimate familiebilen syntes jeg!

  7. #6
    Rufus
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Toyota Previa! Vi har en 7-seter og den er fantastisk! Alle setene er separate og kan tas ut etter behov. God baggasjeplass og god å kjøre både sommer og vinter! Og ikke minst - ungene sitter høyt og har fullt utsyn!

  8. #7
    jarped
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Virker som det er Chrystler Grand Voyager som er bilen ja. Men det koster vel også for en slik bil ? Tittet på den på nettet, va veldig flott den.

  9. #8
    jarped
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Men men, først er det å få seg lappen. Så heller tenke på å kjøpe bil.

  10. #9
    Æresmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    emin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2001
    Sted
    Harstad, Troms
    Meldinger
    10,659

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Chrysler Grand Voyager er veldig fin, men det har også vært sinnsykt med problemer med dem, særlig 97-98-modellene, har jeg hørt. Ifølge Motor (NAF sitt medlemsblad) så scorer den dårlig på rankingen hvorvidt brukerne er fornøyde med dem enda. Men smaken er såklart som baken.

    Min smak heller mot VW Passat eller en Volvo, evt. Subaru Legacy. Men inntil videre så får vi klare oss med den bilen vi får låne fra høsten av, en eldre Toyota Carina. Både jeg og mannen kommer nemlig til å få førerkort iløpet av høsten, og ingen av oss vil kjøre selveid, nyere bil den første vinteren vi er på veien...

    Min ultimate drømmebil er forøvrig denne:

    En Volvo XC90 *sikle*
    Vedlagte miniatyrbilder XC90_2_main_ex.jpg  
    Sist endret av emin; 10-07-2004 kl 21:34
    emin og ungene Storesøster nov-2001 Lillebror juli-2007 Minstemor april-2010

  11. #10
    Omega
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Uten tvil Opel Omega stasjonsvogn. Får plass til to svære vogner ved siden av hverandre i baggasjerommet (når man trenger det...). God plass til disse enorme barnesetene i baksetet og fortsatt plass til lange mammaer og pappaer!

  12. #11
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Angelique sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Øst i landet
    Meldinger
    3,140

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Jeg elsker min Audi A4 Avant jeg
    Det er den andre Audi'en jeg har nå....og jeg har hatt noe sånt som 14-15 biler av forskjellige merker.Opel, Nissan, VW, Ford , Peugot t.om. Maserati hadde vi som firmabil ett år!!!!
    ....JA har fullstendig bildilla.

    Byttet i fjor sommer til den jeg har nå.HAdde en 98 modell og har nå en 00 modell.
    Kjempegod å kjøre, billig i drift, ikke verst forsikring (Audi-forsikring hos ENter) men jeg har 75% bonus på 6. året eller noe

    Jeg kjører veldig mye , ca 35.000-40.000 i året og da er det godt å ha en driftsikker og stabil bil.
    Audi og VW har noe som heter mobilitetsgaranti, dvs dersom servicer o.a. utføres på merkeverksted, får man leiebil på flekken i 5 dager, gratis, dersom noe skulle skje. Eller hotell opphod dersom man er utenlands eller utenbys.
    Slike ting er viktig for meg når jeg velger bilmerke.
    ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

  13. #12
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bergensis sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2002
    Sted
    Ikkje i Bergen
    Meldinger
    4,715

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Sitat Opprinnelig postet av emin

    Min ultimate drømmebil er forøvrig denne:

    En Volvo XC90 *sikle*
    lekker


    Sats på stasjonsvogn. Me har forøvrig Toyota Avensis STV.
    Bergensis
    Storesøster 2002
    Lillebror 2007

  14. #13
    partyka
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    kjøpte oss en saab 9-3 sport sedan ..det er en sedan hvor vi har god nok plass til barnevogn og det vi trenger ...
    Kona fikk velge mellom 9-5 stv og 9-3 ss ..
    det er hun som er brukeren av bilen siden jeg har en toyota land cruiser ved siden av ...
    bilen har turbo og 210 hk neo som gjør forbikjøringene raskere og sikrere ..
    meget fornøyd med den bilen ..
    hver tur er en morsom glede ...reiser forøvrig til polen på bil ferie med denne og det beste av alt vi får plass til allt noe vi var i tvil om da vi kjøpte denn .

  15. #14
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Delfinus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Some place in Norway
    Meldinger
    16,009

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Jeg har en Mitsubishi lancer stv 1994-modell, og den er god å kjøre, bruker lite drivstoff og har bra med plass. Dessuten er det visstnok billge deler til Mitsubishi om noe skulle ryke
    IKKE nybaktmamma lenger J: 1998 og j: 2002

  16. #15
    Nuppa
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Vi har tilsammen 3 barn, så jeg foretrekker en stor bil.

    Konebilen min er en Caravelle 2,5 TDI minibuss.

    Deilig bil, og bruker veldig lite drivstoff.

  17. #16
    jarped
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Sitat Opprinnelig postet av Nuppa
    Vi har tilsammen 3 barn, så jeg foretrekker en stor bil.

    Konebilen min er en Caravelle 2,5 TDI minibuss.

    Deilig bil, og bruker veldig lite drivstoff.
    Hva koster en slik en da ?

  18. #17
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    FregneFjes sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    439

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Sitat Opprinnelig postet av emin
    Min ultimate drømmebil er forøvrig denne:
    En Volvo XC90 *sikle*
    Kan bare signere på denne...

    MEN den har vi ikke råd til. Så vi har flesket til med det nest beste, en Volvo V50. Får den i oktober, og gleder oss sinnsykt til det! Pr i dag kjører vi en gammel Opel Astra, og der er det ikke mye plass. Føles dessuten ikke sikker nok nå når vi kjører rundt med verdens mest verdifulle last i baksetet...

    Hedda-papsen har beskrevet bilkjøpet vårt her --> http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=162875
    FregneFjes
    Hedda (12. mars 2004)
    Trym (13. januar 2007, født 8 uker før termin, 1500 gram - 40 cm)

  19. #18
    Nuppa
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Det kommer litt ann på type og modell. Dieselbiler er dyrere enn bensinbiler.

    2,5 TDI er dyrere enn 2,4 D, for det er mye sterkere motorer. Der kan man jo selv avgjøre hva man trenger ...

    Gå inn på www.finn.no og søk på vw Caravelle, så ser du sånn ca. hva de koster.

    PS! et lite tips: Minibussene(10 seter) er rimeligere enn 8 seter'n.(Tror faktisk det var snakk om ca 100 000 kr!!) Finnes i 5 og 6 seter også, men da er det ganske trangt mellom førersetet og baksetet.
    I minibussen er det god plass.

    Og hvis man kjøper en minibuss som er 10 år gammel, kan man ta ut 2 seter uten at det koster noe, og vips så kan du kjøre den på vanlig førerkort.

  20. #19
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    jupiter_c sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    sørlandet
    Meldinger
    1,599

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    ja XC90'en til volvo er helt fantastisk, og såååå behagelig og sitte i.... meeeen, den er jo knall dyr da... så får vel se langt etter den ei stund.. hehe

    men stasjonsvogner synes jeg selv er det beste.. og volvo v70 er den bilen ejg trives best med. det er godt med plass i baksetet, sånn at det er behagelig for mor og sitte bak sammen med lillegutt selv på lengre turer. (og jeg har lange bein....)

    ellers har volvo et fint prinsipp i sine stasjonsvogner... når de bygger bilen så skal det gå 2 barne vogner inn ved siden av hverandre i bagasjerommet.... men når det er sagt, dytter du 2 barne vogner inni der så er det ikke såååå god plass igjen, men et par små bagger ol som kan ligge oppi vognene er det jo plass til..

    vi har faktisk hatt ei vugge og en stor kombivogn inni der samtidig.. men DET var stable og tenke jobb det.. men det gikk...
    jupiter, -03, -05 og -07

  21. #20
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    flittige Lise sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2002
    Sted
    mjøsas høgre sie
    Meldinger
    5,223

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Jeg har renault laguna stv og den er jeg kjempefornøyd med.På ferien nå så hadde vi tre hts-besafe stoler baki,og en vanlig sportsvogn og ei tvillingvogn i bagasjerommet.Enda så hadde vi plass til bager handleposer og hva det måtte være.Den har virkelig stort bagasjerom
    født 21.02.02 født 23.02.06 og født 14.09.11
    (har det med å føde under vinter-ol )

    EN GENSER ER ET PLAGG ET BARN BÆRER NÅR MOREN FRYSER

    (jeg var flittige Lise på SM)

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine