+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37

Diskusjon: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

  1. #21
    Marianne
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    hadde en mazda 626 kombo 1991 mod. da hc kom til verden. men ble tungvint å ta av hjulene å løfte vogna så høyt opp i bilen.
    Så kjøpte vi oss en mazda 626 stasjonsvogn 1991 skulle bare ha den noen mnd. så vi fikk spart i hop til annen bil. kjøpte i mars i år en Galant 1998 stasjonsvogn.
    god bil å kjøre. støyer lite. ikke noe feil med han. for dte om han kommer fra Drammen hihi
    god plass i bagasjerommet og god plass i baksetet til bakovervent stol. og god plass fremme for det om vi har bilstol bakovervent.

    neste bil blir den ultimate bilen HONDA!!! Accord Tourer. den er lekker, stor, masse motor og verden HÆRLIGSTE BIL
    eller en Accord Type R [sedan. men stort bagasjerom]
    må sies at vi hadde en Honda Civic HB 1991 mod som vi måtte selge da dama ble gravid.


    mvh . samboeren til marianne82 som bare lånte nicket litt

  2. #22
    djibril
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Vi har i likhet med Bergensis Toyota Avensis. Da vi bare hadde 1 barn kjørte vi rundt i en Ford Fiesta så du kan trygt si vi har litt bedre plass nå....selv om vi nå har 2 barn

  3. #23
    kalle
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Sitat Opprinnelig postet av jarped
    Virker som det er Chrystler Grand Voyager som er bilen ja. Men det koster vel også for en slik bil ? Tittet på den på nettet, va veldig flott den.
    Bare tipser om at Chrystler (Grand) Voyager er den bilen med flest feil i de fleste undersøkelser, så man må regne med at det kan bli et relativt dyrt bilhold.

  4. #24
    Tidligere bruker
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Hva med Ford Transit, WV Caravelle, bra plass i de også.
    Har selv hatt en chrystler voyager 2.5 TDI, 97 modell.Diesel.
    Dritt biler spør du meg, Batteriskift 2 ganger på 6 år, 3x register reim skift på 6 år (bilen var gått 98.000).med fullstendig motorhavari,reparasjoner for 30. 000 kr hver gang.Alle servicer overholdt på den, girvaieren måtte skiftes 2 ganger.
    Greit nok at det god plass bak men hva da med baksetet? Problemer med å få inn 2 barneseter, setet er for kort og seteryggen for rett og kan ikke justeres.

  5. #25
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    livit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Rivieraen - Vestfold
    Meldinger
    2,644

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Hm.. smaken er jo som baken, men er helt enig i at Volvo sin XC90 er knall Men dyr da... for dyr for min lommebok ihvertfall... Endte opp med en VWPassat 1,9 100 hk tdi vi da - 2003 modell.. Er veldig fornøyd med den, har skiboks også, så nå har vi godt plass til to små, seter, triller og annet dill..

    Har ikke lyst på chrystler voyager... Men, som nevnt - smaken er som baken...

    Koz fra
    lh
    Storebror 2000 og prinsessa 2003

  6. #26
    kalle
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Passat er for meg selve manifestasjonen av en trist bil. finnes ikke noe spennende med den, men sikkert en grei bil for noen som skal ha et fremkomstmiddel og ikke har noe mot å sponse Harald A Møller med en del kroner i året.

  7. #27
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    livit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Rivieraen - Vestfold
    Meldinger
    2,644

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Ja, ja... bil er ett nødvendig onde uansett hvem man sponser...
    lh
    Storebror 2000 og prinsessa 2003

  8. #28
    Hippie
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Volvo XC90 er den ultimate drømmebilen ja.... :drømmer: Den nye Volvo V50 er også fin, men jeg synes den har for lite baggasjerom.

    Vi har Volvo V70 og er veldig fornøyd med det!

  9. #29
    Lotta
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    BMW så klart

  10. #30
    Pappabergen
    Gjest

    kidoki Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Har en Mitsubishi Galant 2.0 m/ automatgir.

    (er ikke så veldig bilgal så flere detaljer kjenner jeg ikke).

    Har god plass, for oss med tre små var det en av de få bildene som faktisk hadde plass til tre barneseter i bredden i baksetet. De fleste hadde såpass markerte sitteplasser i baksetet så to barneseter var mer enn nok...

    Bilen er god å kjøre, og med skiboks på taket har vi nok plass til både helgeturer og til feriebruk.

  11. #31
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Truntemor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    1,906

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Sitat Opprinnelig postet av Omega
    Uten tvil Opel Omega stasjonsvogn. Får plass til to svære vogner ved siden av hverandre i baggasjerommet (når man trenger det...). God plass til disse enorme barnesetene i baksetet og fortsatt plass til lange mammaer og pappaer!
    helt enig!
    med en mann på nesten 2 meter var nok denne bilen et must etter at vi ble 4 stk kjekk bil med plass til myyye!!
    Mamma til Jente 2000, Gutt 2004 og Gutt 2007 Stolt av gjengen sin!!

  12. #32
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    enna sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Meldinger
    828

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Her kjører vi Audi A6 avant, 1,9 TDI med automat. Kjempebil!, god plass og ikke minst sikker!! Kunne gjerne hatt 2,5 og quattro, så når den etter hvert skal byttes inn kan det nok tenkes at det blir det, men automat og diesel blir det i alle fall!!
    Enna og 2003
    "livet er herlig, bare man er karaktersvak nok til å nyte det.....": Sokrates

  13. #33
    Madeleine
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Finnes bare en bil - AUDI

    Sambo har en 2000 A6 2.5 turbo quattro,somer chippa så den har bortimot 200 hester

    Jeg har en 2003 A4 litt mer standra "kone bil"

    Komforten er helt utrolig på de begge,de ligger som støpt på veien,sikre som f***,har hatt 4 audier tidligere (oppgradert vde jevne mellomrom) og jeg tor neppe jeg kommer til å kjøpe noe annet

  14. #34
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    enna sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Meldinger
    828

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    [QUOTE=Madeleine]Finnes bare en bil - AUDI

    Sambo har en 2000 A6 2.5 turbo quattro,somer chippa så den har bortimot 200 hester

    Hadde chipping på vår også, men fikk beskjed på Audi at dette ikke var å anbefale på en bil med automat/tiptronic (stor slitasje på kassa) - så nå har vi ett stk. chip til salgs..., - for manuell kasse kommer IKKE på tale, hverken nå eller senere...


    .

    QUOTE=Madeleine]Finnes bare en bil - AUDI
    Enna og 2003
    "livet er herlig, bare man er karaktersvak nok til å nyte det.....": Sokrates

  15. #35
    månestråle_83
    Gjest

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Chrysler ville jeg ikke hatt om du så hadde betalt meg for det.
    Har hatt den glede av å kjøre langtur med en sånn å måtte sitte i baksetet!!!
    Grusom opplevelse som henger igjenn den dag i dag.
    Trangere bil tror jeg ikke jeg har satt mine ben i..
    VI holder på å jakte på ny bil, da min opel asta (sedan) er litt i minste laget...

    Skoda Oktavia stv er en bil med utrolig good plass!!!!
    Du har god plass til bena både foran å bak. Pluss et stort bagsjerom. Vi satte bagvogna rett inn etter å halagt den sammen. Slapp å ta bagen av først.
    HAr lånt foreldrene mine sin audi a6 å da måtte jeg demontere vogna først å sette understelle inn først å bagen oppå...

    Volvo XC90 er jo den ultimate bilen, men den koster desverre altfor mye for min lommebok....

  16. #36

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?

    Vi har en Audi A4 stasjonsvogn, men føler det er litt lite plass i den. Vi skal derfor kjøpe ny bil i løpet av året, og komemr til å kjøpe en VW Touran 7 seter. Topp bil, smarte løsninger og veldig god plass.
    august 2010

  17. #37
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    1,554

    Sv: Hvilken bil er best å skaffe seg når man har barn ?


    Vi har bestilt oss nye Audi A4 S-line.Har touran nå men er blitt lei av den.Samboeren min jobber på møller så her byttes det bil hvert år.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine