+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Peanutkubbe
    Gjest

Vogna ødelagt i barnehagen

Vogna som barnet mitt sover i i barnehagen, har blitt ødelagt (i barnehagen).
    Hvordan er det med en evt. erstatning?
    Denne vogna er kjøpt billig brukt, men den er alikevel bare 3-4 år gammel. Det er en Bertini med sånne styrbare hjul, og det er bremsestanga som er knekt, den er av metall!
    Forhandler der jeg kjøpte den hviste ikke om det fantes reservedeler til den, og i så fall kunne det bli dyrt. Og det er ikke garanti siden den er kjøpt brukt. I så fall må jeg kjøpe meg en ny (brukt) vogn.

Hva tror dere?

Bjørka
    Gjest

Sv: Vogna ødelagt i barnehagen

Det der er da forferdelig ergelig . Tror dessverre ikke du kan få noe erstatning for den allikevel, gjennom barnehagen er du kun forsikret i forhold til skader hos barnet og ikke materielle ting. Det kan jo være barnehagen yter litt godvilje, men det er tvilsomt. De må i så fall ta pengene fra sitt eget budsjett, og det er jo ikke akkurat stort i utgangspunktet.

Håper du slipper unna med minst mulig utgifter på det selv da. Lykke til!

isbe
    Gjest

I vår barnehage er det sånn at det utstyret man selv har i barnehagen er barnehagen ikke ansvarlig for, MEN dersom det er barnehagen som har vist særlig upåaktsomhet kan det jo være verdt å høre..

Ellers går det på innboforsiktingen din vil jeg tro..

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    julme sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    rogaland
    Meldinger
    427

Selfølgeligt ergeligt,men i barnehagen,tar man ikke ting man er redd for med seg.Enten det er leker , klær el vogn.Tviler sterkt på du får erstatning.Men hvor kraftig ødelagt er den?Går det ikke an bruke den i barnehagen?Går ut fra at barnet ditt kun sover i vogna?Slik at du hvertfall slipper kjøpe ny brukt!
    Sist endret av julme; 22-07-2004 kl 11:55
    17.05.03
    24.10.04
    06.07.10

Tidligere bruker
    Gjest

huffda... synes politikken der er helt teit.. er man på jobb og får knekt brillene så får man jo dekt dem.. hvorfor skulle man da ikke fått dekt en vogn.. blir oppgitt jeg... kanskje barnehagene skulle stille med vogner selv??!?

Peanutkubbe
    Gjest

I dag har jeg henta vogna. Rep kom på kun 150,- så var det greit synes jeg.

Tidligere bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av unnfanget
    huffda... synes politikken der er helt teit.. er man på jobb og får knekt brillene så får man jo dekt dem.. hvorfor skulle man da ikke fått dekt en vogn.. blir oppgitt jeg... kanskje barnehagene skulle stille med vogner selv??!?

Men barnehagene har ikke råd til å kjøpe inn alle de vognene som trengs.
    I barnehagen der jeg jobber hat vi to tvillingvogner barna kan sove i hvis de ikke har med vogn sjøl. Men noen flere vogner har vi ikke råd til å kjøpe inn.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Teofelia sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2002
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    6,412

Sitat Opprinnelig postet av unnfanget
    Det er slett ikke sikkert arbeidsgiver dekker brillene, bare fordi de ble ødelagt i arbeidstiden. Mange arbeidsgivere krever at uhellet skal ha skjedd som en direkte følge av jobben man gjør.

Uansett synes jeg ikke det er en relevant sammenligning. Får man sykkelen eller ranselen sin ødelagt på skolen, så dekker ikke skolen det heller. Det blir en mer saklig sammenligning i mine øyne.

Peanøttkubbe: så bra at det lot seg gjøre å reparere vogna.
    Teofelia, Frøkna juni 2002 og Blobben oktober 2006

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Delfinus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Some place in Norway
    Meldinger
    16,010

Så bra at det ikke kostet mer da
    IKKE nybaktmamma lenger J: 1998 og j: 2002

Peanutkubbe
    Gjest

Kanskje dere kan hjelpe med denne og da, snille jenter?

http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...71#post1601771

Dumme 4-hjulsstyring

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine