+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Princess
    Gjest

Hvor er beste reisested til syden med barn?

Noen som har tips til reisemål i syden med 4 barn i alderen: 2, 5, 10, 13 år? Det er mange fine steder, bladde nettopp i Ving sin katalog. Det beste hoteller blir nok med barneklubber, men reisested?
    Tyrkia, Hellas eller Spania og hvem av øyene??

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Zephyr sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    1,785

Sv: Hvor er beste reisested til syden med barn?

Vi var på Kreta for 4 år siden, nært Chania som ligger på nord-vestkysten. Tror det var Ving vi dro med da. Hotellet bestod av leiligheter, så man ordnet seg selv med mat o.l. Vi hadde ikke med småbarn da, men det var masse arrangement for dem hele tiden, og bassenget krydde av barn i alle aldre, så det var tydeligvis populært for barnefamilier der. 200m å gå til stranda. Det het Marriot Villages. Anbefales!

kokkemor
    Gjest

Canarie øyene , behagelig klima, lite insekter,og høy standard.
    Også er maten veldig tilrette lagt for små barn.

Ving har barne buffet på hotellene sine , der barna spiser gratis.
    De kan sitte med de voksne eller sammen med de andre barna (da sammen med verter )

Vi har vært på Ving senteret på Rhodos , KJEMPE FLOTT sted !!.

Reiste også til Teneriffe med Ving , men husker ikke hva hotellet het, også et bra sted.

Send en PM hvis du vil vite mer

Skal du reise på denne tiden av året? Kypros er bra!

Fig Tree Bay er et rolig og barnevennlig sted med herlige strender!
    Vesla - 02
    Lillegutt - 04

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Nicy sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Snart Vestfold
    Meldinger
    3,417

tja..

Kypros er som ei annen sa et veldig fint sted. fig three bay er nok best for barnefamilier. men det er dyrt der.

Kreta, der har jeg vært i en liten fiskelandsby /liten turistby, det var det også veldig fint. men vil kanskje anbefale et litt større sted. grekere er veldig hyggelige og ærlige mennesker.

Tyrkia, Alanya har jeg vært flere ganger. jeg ville nok ikke dratt dit med små barn.. selvom Ving senteret sikkert er veldig fint, er det en bråkete by, masse fyll og fest, masse biler, trafikkerte veier osv. veldig varmt!

Gran Canaria, (husker ikke navnet på byen.. den mest kjente på grancanaria hvertfall) der var det greit nok. var gravid da vi var der. et lite tett og masete sentrum, ikke spesielt fint. masse bakker og fjell.
    på gran canaria dro vi på dagstur til en liten by, Mogan. den må jeg si var utrolig fin!! varmt, men likevel behagelig temperatur.

det var litt erfaringer hvertfall. vil anbefale kypros eller kreta for småbarnsfamilier tror jeg.
    men vet ikke helt om det er steder å reise nå på høs/vinter da
    "Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at de var livet"

"Life is what happens to you when you're busy making other plans" ~John Lennon~

Turbo høst-03 , : Snuppa vår-06

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    cath sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2002
    Sted
    jessheim
    Meldinger
    974

Sun ving resort på Arguineguin Gran Canaria, vil jeg anbefale på det sterkeste!! Mange aktiviteter for liten og stor, utrolig flott bassengområde.
    Storesøster født: 10.04.02 - Lillebror født: 11.12.06

( Trampe på sm )

Veteranmedlem
    Lita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    3,020

Mallorca- Alcudia er et fint sted for små barns familier
    Lita, 01 og 04

Tonje75
    Gjest

Åh, så kult med denne tråden for da kan jeg fortelle om favorittstedet mitt. Alle vennene mine er drittlei av å høre om dette så nå ble jeg såååå lykkelig!!

Ok, MENORCA er bare et paradis på jord. Hvorfor? Jo fordi:
    1. Behagelig klima, alltid litt kjøligere enn Mallorca fordi det ligger litt lenger nord.
    2. Det er ikke overturistifisert der så menorkinerne er supervennlige mot alle! Et annet pluss med mindre turisme er at mans slipper å føle seg som på et samlebånd, for den følelsen hater jeg!!
    3. Strendene er helt fantastiske. Det er smale, lange kanaler som har helt kritthvit sand i enden. Derfor er det superenkelt å holde øye med barnet/barna dine er fordi strendene blir så oversiktelige.
    4. Det er veldig mange barnefamilier her, så her vil garantert ungene finne lekekamerater.
    5. Du ha en utrolig vakker by bare 10 min unna hvor du finner alt en kan drømme om. Byen heter Ciutedella som betyr borg/festning, og byen er bygd både inni og rundt en gammel festning rett ved havet. Utrolig vakkert! Om kvelden blir byen lilla-aktig. Vet ikke hvorfor, men det er kjempestilig med dette spesielle lyset.
    6. Det er ganske lite trafikk på øya så man slipper å engste seg for hvor ungene går. Kjempedeilig!!
    7. Øya har vært litt sånn "rikmannssted" før så her finner man ingen slum eller subb. Alle hotellene er skikkelig velholdte og delikate, restaurantene er smakfulle og folk er veldig høflige og imøtekommende. Men det er ikke dyrt her i forhold til Spania forøvrig, sånn at det er sagt.
    8. De lager sin egen is på øya, og overalt finnes det iskremboder hvor de selger VERDENS BESTE iskrem! Helt sant!!!
    9. Maten er ubeskrivelig. Bestill lammelår! Dette er en spesialitet som man ikke har smakt maken til!! De har også en fantastisk rekecocktail med MASSE reker som er store som scampi!!
    10. Naturen her er veldig vakker. Mye av øya er fredet sånn at de har klart å bevare det urørte. Lei bil og kjør opp til Fornells for eks. Utrolig vakkert!!

Dersom jeg skal anbefale deg et sted utifra dine kriterier så ville jeg ha bestilt i Cala'n Bosch. Se bildet under. Fint, sant? Dette er et lite turiststed der du finner alt av restauranter og barer, butikker strender og nydelige hoteller. Hotellet jeg ville anbefalt er gjennom startour og har klubber og aktiviteter for barn og unge i alle aldre. Jeg har selv vært på dette hotellet og kan bare bøye meg i støvet for servicen her! Dessuten er det skikkelig fint over alt, med blomster og trær og små dammer. Og alle husene er kalket hvite, noe som gjør det skikkelig idyllisk. Her er linken
    Ble skikkelig ivrig jeg . Hvis du lurer på noe mer så bare spør i vei. Jeg svarer GLADELIG!!!
    Vedlagte miniatyrbilder calan_bosch.jpg  
    Sist endret av Tonje75; 20-09-2004 kl 12:21

Veteranmedlem
    Mamarazzi sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Elvebyen
    Meldinger
    3,037

Sitat Opprinnelig postet av kokkemor
    Canarie øyene , behagelig klima, lite insekter,og høy standard. Også er maten veldig tilrette lagt for små barn.
    Kan anbefale Bahia Feliz på det varmeste (Star Tour). Stedet ligger på øya Gran Canaria, ca. 8 km øst for Playa del Inglés. Har vært der 10-11 ganger siden 1986 - og i august neste år reiser vi nedover i 3 uker med vesla. Ta en titt i reisekatalogen, eller på websiden til Star Tour.

Lykke til
    Mama & Inemor Oktober '03

kokkemor
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Pippi-mor
    Skal du reise på denne tiden av året? Kypros er bra!

Fig Tree Bay er et rolig og barnevennlig sted med herlige strender!
    Der har Star tour et kjempe bra sted !!

kokkemor
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Mammarazzi
    Kan anbefale Bahia Feliz på det varmeste (Star Tour). Stedet ligger på øya Gran Canaria, ca. 8 km øst for Playa del Inglés. Har vært der 10-11 ganger siden 1986 - og i august neste år reiser vi nedover i 3 uker med vesla. Ta en titt i reisekatalogen, eller på websiden til Star Tour.

Lykke til
    Henger meg på her også !!
    Veldig barnevennlig sted , uten biltrafikk på området !!

Dette stedet,Ving på Rhodos og Star tour sitt sted på Kypros er samme type steder

vimjer
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Zephyr
    Vi var på Kreta for 4 år siden, nært Chania som ligger på nord-vestkysten. Tror det var Ving vi dro med da. Hotellet bestod av leiligheter, så man ordnet seg selv med mat o.l. Vi hadde ikke med småbarn da, men det var masse arrangement for dem hele tiden, og bassenget krydde av barn i alle aldre, så det var tydeligvis populært for barnefamilier der. 200m å gå til stranda. Det het Marriot Villages. Anbefales!
    Der var vi med fem barn i fjor, og det anbefales på det varmeste.
    Det heter visst ikke Marriot Village lenger, men det er fortsatt med i Vings sortiment. Ser ut som Kardemommeby.

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine