+ Svar på diskusjon
Side 5 av 6
FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 108

Diskusjon: Tips til å ha i barnas adventskalender...

  1. #81

    Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

    lage julepynt, kjøpe eske med div utstyr/ glassegg som kan males med glassmaling,

    lage julegaver, gips/ malingsavtrykk /ev skrive dikt å gi vekk til besteforeldre

    kjøpe sokker, votter osv som barnet trenger

    hårstrikk spenner

    delta på julebakst


    gå å se i julegata/ juleutstilling i byen

  2. #82
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    milla07 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    1,519

    Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

    Sitat Opprinnelig postet av løvemamma

    Gleeeder meg til juuuul!!!
    Hvor henter du disse henne??? Fikk ein link i fjor, men formaterte maskina mi og mistet selvfølgelig denne
    Mars 2006 August 2011

    Millas hobbyverden

  3. #83

    Sv: Penger til fattige barn!

    Sitat Opprinnelig postet av Turmalin
    Fikk litt vond smak i munnen i fjor, jeg, da jenta vår pakket opp kalenderpakke dag etter dag - selv om det bare var småting. Har bestemt meg for at i år skal hun få pakke enkelte dager, men ellers har jeg tenkt å pakke inn litt småpenger som hun kan få putte på en boks. Disse tar vi med i kirka på julaften og gir til Kirkens Nødhjelp.

    Vennlig hilsen
    Turmalin.
    Den likte jeg! Genial idè syns jeg. Håper jeg husker den når lillemann er stor nok til å få kalender.
    Lillegutt f. 20.03.06
    Spiren f. 30.06.09

  4. #84
    tigerjenta81
    Gjest

    Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

    joakim har pakke kalender. men mest ting han trenger. sokker, tannbørste, litt skolesaker. også er det jo noe snop og tull der og da.

    minsten er jeg i tvil på, men likte det tipset om little people figurer.. er jo noe han skal få etterhvert uansett

  5. #85
    Zarafina
    Gjest

    Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

    abonnerer

  6. #86
    Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    millact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    10,482

    Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

    Her blir det i år:

    Stor duplo eske som deles opp
    Puslespill
    Små biler
    De minste pepperkakeformene
    En fin vaskeklut
    Spenner til håret
    Liten billig bok
    05
    08

  7. #87
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Hege-Mor sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Revetal
    Meldinger
    2,019

    Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

    Sitat Opprinnelig postet av milla07
    Hvor henter du disse henne??? Fikk ein link i fjor, men formaterte maskina mi og mistet selvfølgelig denne
    Er det juletre du mener eller? For det ligger jo i smilielista innpå her!
    Ulrikke 95 Mats Fredrik 02 Matilde 06
    Min Blogg


  8. #88
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    tussilagofarfara sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    375

    Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

    Skal bestille denne fra alveslottet, og fordele litt på alle tre barna. Så plusser vi på litt med ting vi skal gjøre(bake,mm) og litt andre ting som undertøøy og annet småtteri!

  9. #89
    LeneG
    Gjest

    Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

    Tips:
    -På McDonalds får en kjøpt leker til 10 kr. stk. De har mye spennende leker.
    -På Spar kjøp får en kjøpt en eske med 24 julekalendergaver til 50kr. Der er penner, blyanter, viskelær, målebånd, klistremerker, sprettballer, nøkkelring...
    Kan putte i flere sånne ting på samme dag hvis en synes det er småe gaver.
    -Kommer til å gi lørdagsgodtet i kalenderen på godtedagen.
    -Skal selv gi Amalies jul en dag, og sjokoladekalender 2.desember. (1.des. er jo en lørdag..)Ps: takk for tipset!

  10. #90
    Bopi2007
    Gjest

    Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

    Jeg støtter Turmalin sitt forslag fullt og helt Jeg kan virkelig ikke skjønne at våre unger som har alt, skal ha enda flere gaver å meske seg med i hele desember? Her hos oss skal jentene få nyttige ting de trenger av og til (tannkrem, tannbørste, hårstrikker, etc.), men i det store og hele skal de få være med å spare til en geit, en gris e.l. som man kan kjøpe i regi av Kirkens Nødhjelp. Se her: http://www.gaversomforandrerverden.no/home/default.aspx

    Dette blir da jentenes gave til en familie som ikke har det de trenger.

    Juletiden er til for å både gi og få, og givergleden skal jeg bidra med til å å lære mine barn. Spesielt viktig i våre dager synes jeg, hvor det fortsatt er stor forskjell på fattig og rik

  11. #91
    Bopi2007
    Gjest

    Sv: Penger til fattige barn!

    Sitat Opprinnelig postet av dior
    Jeg synes det er et flott tiltak og det minner barna på at ikke alle har det like bra - selv i Norge... - men sorry - det hadde ikke noe med kalendergaver å gjøre.....
    Å joda! Det har så absolutt med kalendergave å gjøre!

  12. #92
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    682

    Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

    Har ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke om noen har sagt det allerede...

    Jeg har vært på Fretex og kjøpt mange billige barnebøker til å ha i kalenderen. Koster nesten ingenting og så har vi alltid ryddesjau på barnerommene i desember der vi ser på hvilke leker de er vokst i fra eller ikke leker så mye med, de gir vi til Fretex.


  13. #93
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

    Jeg har heller ikke lest tråden, men pakket ferdig 72 pakker til barnas kalendere i går. Jeg har alt mulig rart i dem, og kjøper gjerne store pakker med ting (hårstrikk, biler, blyanter/viskelær etc) og fordeler dem i kalenderne i flere år fremover. Sånn ellers så kjøper jeg litt småtteri hele året som kan brukes i kalenderne, og oppbevarer det i en eske på loftet. Så i år trengte jeg bare å kjøpe litt godteri til helgepakkene, og alt det andre hadde jeg.

    Til neste år blir det ikke 72 pakker altså! Det er første gang jeg har laget så mange (minstemann er 1 1/2 år nå, så det er hans første kalender), og det er alt for mye arbeid. Tenk om vi får enda flere barn! Dessuten skal jo julegavene også ordnes i november/desember, og da kan man fort komme opp i 110 gaver til sammen. Helt tullete...

    Har en plan om å knyte på en sånn julepynt-sjokolade på ukedagene neste gang, og heller ha en litt mer spennende pakke i helgene. De sjokoladene trenger jo ikke å pakkes inn, kan bare henges på som de er. Da blir det ikke så veldig mange pakker å ordne med.

  14. #94
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    mymlen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Moelv
    Meldinger
    1,311

    Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

    Kanskje litt seint, men..

    Kjøpte et puslespill med 104 brikker, så får han 4 brikker hver dag, 6 lille julaften, og resten på julaften. OBS OBS: brikkene må henge sammen! så det blir mer og mer bilde for hver dag, og hovedmotivet på julaften

    overkommelig pris! (og så har moren min vevd en kalender med 24 ringer, som vi henger pakkene opp i).
    Sitat Opprinnelig postet av Pipling
    Mymlen har som vanlig helt rett!!
    Mymlen
    Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008

    Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
    Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen

  15. #95

    Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

    Det er nok mange her som har foreslått puslespill i gave ja. Men hva med å kjøpe dette da? Ekstra morsomt når det er et spesielt bilde på.
    2004 2010 20.02.15 19.05.15

  16. #96
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    A&J sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Meldinger
    2,424

    Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

    *abbonere*
    A sept 06
    J juni 09


  17. #97
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    kie sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Meldinger
    2,230

    Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

    Her er en oversikt med 31 aktivitetsforslag til julekalenderen.
    Sist endret av kie; 24-09-2008 kl 13:59

  18. #98
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bambi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    6,073

    Re: Tips til å ha i barnas adventskalender...

    i år har jeg kjøpt verktøykasse med endel verktøy i. Så da deler vi opp den, å han får hammer, skrujern å sånne ting i .
    Sitat Opprinnelig postet av Kreps-77 Vis post
    Du er ei fantastisk mor, Bambi!

  19. #99

    Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

    I år kommer jeg nok til å gjøre følgende: 1. desember kommer barna til å få en lapp med et skattekart i kalenderne sine. De vil finne en pakke med det lille hvite juletreet vi kjøpte i fjor, og en liten pakke med noe å henge på treet.

    De er så glad i julepynten, og synes det er så koselig hvert år når vi skal pynte trærne. (har et stort og et lite). Så jeg tror det blir koselig å pakke ut velkjent pynt,- og kanskje en ny liten nisse som mammaen deres har sydd...

    Innimellom kan de få ny tannbørste og tannkrem, en liten leke etc.

    Skal også ha lapper med aktiviteter; feks at vi skal se en julefilm sammen, og poppe popcorn, bakedag (og kokkelue og forkle jeg har sydd), dra i skogen på tur med kakao og kjeks, dra til en liten lekehytte og se etter skogsnissen (kanskje han har lagt en liten gave til barna i hytta, og kanskje vi ser sporene etter han i snøen=)

  20. #100
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    kie sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Meldinger
    2,230

    Sv: Tips til å ha i barnas adventskalender...

    Her er tips til pakkekalendere.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 5 av 6
    FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine