+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 15 av 15
    pipp
    Gjest

Stekt Laks til middag, hva salgs tilbehør anbefaler dere ?

Hartenkt til å steke noen laksefileer til middag idag. Noen med spennede måter å steke på og evt godt tilbehør for både store og små?????

Pipp og Andreas (04.02.02)

Stin@
    Gjest

Sv: Stekt Laks til middag, hva salgs tilbehør anbefaler dere ?

Nam, stekt laks er godt...
    Jeg pleier å steke dem på panna, på god varme, krydre etterpå legg lokk på panna og la dem hvile noen minutter før servering.
    Hvis man vil ha saus til kan man bruke holandaise, den er bare nydelig.
    Men lag den i egen kasserolle ved siden av, ellers blir de stekte laksefileene mer kokt en stekt..
    Agurksalat er fast følge til laks her i huset, skjær agurken i skiver og legg den i en "lake" av vann, eddik og sukker, eventuelt andre krydder og sett kaldt til den skal brukes.
    Rømme er også godt, samt kokte poteter.

God middag!

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Iset sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Sted
    Sandnes
    Meldinger
    4,692

Vi bruker kikerter, som er så godt at jeg får vann i munnen bare jeg skriver navnet, med masse godt krydder på. Samt rømme, agurksalat, FETAOST (et must!) og grønnsaker (brokkoli). Vi spiser ikke poterer, men det passer jo godt med poteter til dette.
    Hollandaisesaus er snadder ja.
    Storesøster, 12. oktober 2003 & Lillebror, 27. mars 2008

Tidl. bruker
    Gjest

Her bruker vi tzatsiki som vi lager av lettrømme og youghurt naturell med en del hvitløk i
    En god gresk salat med fetaost hører med.
    Har du potetrester helst mandelpoteter liggende så del dem over og pensle med litt olje og krydre godt. Litt ost på toppen. Sett dem i stekeovnene minst en halvtime.

Christinamor
    Gjest

Hva med asparges? Eller en god salat med avocado, hjertesalat/ruccola e.l., rista pinjekjerner og tomat (og potet eller ris?).

Nå fikk jeg lyst på lakse-middag........

Ingsa
    Gjest

Kok tagliatelle, når den er ferdig kokt tømmer du av vannet har tagliatellen tilbake i kasserollen og heller over litt fløte og ha kokte brokkoli topper i

Bequita
    Gjest

Fikk et godt tips i går. Har ikke prøvd, men det hørtes kjempegodt ut! Skal lage den i dag:

Servér laksen stekt sammen med kokte poteter med persille og denne sausen:

Stek 1 hakket purre myk. Tilsett 2-3 gulrøtter i biter og eplejuice. Kok inn, og tilsett 1 boks Créme Fraiche. Smak til med salt og pepper.

Tulli
    Gjest

Jeg tar sitronpepper på lakseskivene før jeg steker dem, når de er ferdig stekt tar jeg matfløte rett i panna og småkoker bittelitt, og heller på med dill og litt ekstra sitronpepper. Og så POTETER til, det er nydelig.

Tidl. bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Tulli
    Jeg tar sitronpepper på lakseskivene før jeg steker dem, når de er ferdig stekt tar jeg matfløte rett i panna og småkoker bittelitt, og heller på med dill og litt ekstra sitronpepper. Og så POTETER til, det er nydelig.
    Det samme gjør jeg. Sitronpepper er nydelig oppå og jeg bruker også å kryste litt sitron over når de er ferdig stekt.
    Istedet for matfløte går det også ann å bruke litt rømme i panna som freses etter at laksen er ferdig. Men matfløte er også nydelig da.

Tulli
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Nelle
    Det samme gjør jeg. Sitronpepper er nydelig oppå og jeg bruker også å kryste litt sitron over når de er ferdig stekt.
    Istedet for matfløte går det også ann å bruke litt rømme i panna som freses etter at laksen er ferdig. Men matfløte er også nydelig da.
    Rømme skal prøves neste gang. Takk for tipset

Emilie
    Gjest

Må du steke dem?
    Mitt tips går nemlig på følgende:
    Legg laksen på folie, ha over tomat-biter, løk og evt andre grønnsaker. Pesto, salt og pepper.
    Stek dette i ovnen til det er gjennomstekt.
    Skjær poteter i båter og legg i panne, krydre med salt og pepper og pensle med pesto. Stek til de er gjennomstekte. (Opplagt)

Hvis du har dårlig tid (å steke poteter tar fort 30-45 minutter9 så koker du pasta og blander i pesto.
    Server med frisk salat, balsamicoedikk (som dressing) og brød .

Mmmmmm......

pipp
    Gjest

Grunnen til at jeg vil steke dem er at Andreas synes det er godt med stekt fisk. Spesielt laksefilet.
    Pipp og Andreas (04.02.02.)

pipp
    Gjest

Det ble stekt laksefilet til Andreas og han spiste med største velbehag og spurte etter mere.

Mor og far spiste stekt laks i biter, båndspagetti, løk og fløte. nam nam

Pipp og Andreas (04.02.02)

Idefix
    Gjest

Jeg peprer laksen masse. Sånn at den er helt svart! Steiker det og serverer med tagliatelle, tomatbåter og creme fraiche

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    anitave sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Langs kysten
    Meldinger
    859

Jeg anbefaler å legge et par skiver norwegia på og ta over et lokk så osten smelter... Nyyyyyydelig

Ha agurker i eddikvann og ha rømme og.
    Poteter og
    Denne signatur er slettet, da den er for stor i forhold til Signaturreglene.
    Har du spørsmål vedrørende dette vennligst ta kontakt med:
    Linka-mor - Moderator

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine