+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    safran sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Sted
    Classified
    Meldinger
    4,823

Sv: Julegavetips- spesielle og fine gaver til de som har mye/alt

Dæven, akkurat en sånn tråd jeg trengte!
    Damned if you do, doomed if you don't

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    safran sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Sted
    Classified
    Meldinger
    4,823

Sitat Opprinnelig postet av konsulenten
    Jeg så en gang en debatt på TV der temaet var julegavegavejag og kommersialisering av julen og alt det der. En representant fra Fremtiden i våre hender foreslo litt alternative julegaver, som man ikke trengte å kjøpe i butikken. Man kunne f.eks. gi bort 30 min med kløing på ryggen. Sambo fikk skikkelig stjerner i øynene og sa med lengsel i stemmen: "Åååh, det ønsker jeg meg mest av alt!" (Han fikk selvfølgelig ønsket sitt oppfylt)
    Jeg ga engang bort et klippekort på meg selv. Ett klipp var en tjeneste. Var nøye med å presisere at kortet ikke kunne overdras.

Tidligere bruker
    Gjest

En litt tidkrevende gave jeg har gitt bort av og til er en liten selvlaget bok. Feks til min beste kompis ga jeg en bok med dikt, sangtekster, oppskrifter (han er ivrig på kjøkkenet, men fikk ikke bare matoppskrifter, han fikk også oppskrift på hvordan slakte skilpadde fra Schønberg Erken, illustrert med små grønne skilpadder)
    Sist endret av Tidligere bruker; 27-10-2004 kl 13:37

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    skilpadda sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    7,079

Sitat Opprinnelig postet av Madam Mim
    han fikk også oppskrift på hvordan slakte skilpadde fra Shønberg Erken, illustrert med små grønne skilpadder)
    Skilpadda og Lillegutt (des. 2002)

Jeg lagde en litt spesiell gave til søsteren min for et par år siden. Hun har alltid vært litt snurt fordi det var så få bilder av henne (som tredje og siste barn), og ikke noe eget babyalbum. Jeg fikk bestilt kopier av de bildene som fantes av henne som baby, og lagde et lite rosa album med litt sånne søte små scrapping-saker. Syns selv det ble en veldig hyggelig og personlig gave.

Tidligere bruker
    Gjest

Etter hukommelsen:
    Slakting av skilpadde er helt herlig. Du henger den opp etter bakbena, og HOGGER av hodet og luffene. Under det maltrakterte dyret setter du en bolle som blodet renner ned i. Når det ikke renner mer blod ut av skallet, HOGGER du opp skallet med et velrettet hugg mot midten under. Så KNEKKER du skallet fra hverandre. Husk å ta vare på det grønne SLIMET som ligger langs kantene inni skallet. Så HOGGER du av bakbena, og deretter RIVER du kjøttet løs fra skallet, og SKJÆRER kjøttet løs fra bena. Ben, slim og skall koker du kraft på, og kjøttet SKJÆRER du pent opp og har oppi den skummede kraften, sammen med suppekvast og sellerirot.

Vel bekomme!

Veteranmedlem
    safran sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Sted
    Classified
    Meldinger
    4,823

Ulp.

Ja, det blir ikke skilpadde til middag her idag ihvertfall.

VIP-Medlem
    Rykte
    skilpadda sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    7,079

Slakting av skilpadde er helt herlig.
    Så det var derfor du skulle invitere meg "til middag", ja. Men bare pass deg du, jeg skal... bite deg i fingeren, skal jeg!

Tidligere bruker
    Gjest

Har også sluttet med skilpadde etter å ha lest den oppskriften. det verste er at originalteksten er ENDA verre, det maleriske dansknorske språket skaper en fascinerende distanse til bestialiteten. Luffene avhugges, ikke sant.

Tidligere bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av skilpadda
    Så det var derfor du skulle invitere meg "til middag", ja. Men bare pass deg du, jeg skal... bite deg i fingeren, skal jeg!
    LOVER å ikke servere skilpaddesuppe. Skal heller ikke lese høyt fra Henriette Schønberg Erken. Satser på å tine og steke noe fra en frysedisk i en større butikkjede.

Veteranmedlem
    safran sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Sted
    Classified
    Meldinger
    4,823

Har også sluttet med skilpadde etter å ha lest den oppskriften. det verste er at originalteksten er ENDA verre, det maleriske dansknorske språket skaper en fascinerende distanse til bestialiteten. Luffene avhugges, ikke sant.
    Også sluttet med skilpadde?

Iben005
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Bergensis
    Kult, der fant jeg muligens gaven til min kjære Elektronisk kompass!!!

Tidligere bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av safran
    Også sluttet med skilpadde?
    Eh...nei...Begynte egentlig aldri. Vi er ikke noe flinke med håndtering av skilpadder i vår familie, vi smugler dem til landet for å la dem dø...den ene gikk sin vei og forsvant en sommer, de to vannskilpaddene ble hevet oppi kokvarmt skyllevann ved et uhell av lillebroren min- han skulle bare bade dem litt... ("Også svømte de veldig fort, også svømte de ikke mer")
    Har fått mer dreis på NM-skilpadder heldigvis. Hun lever enda!

VIP-Medlem
    Rykte
    skilpadda sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    7,079

Eh...nei...Begynte egentlig aldri. Vi er ikke noe flinke med håndtering av skilpadder i vår familie, vi smugler dem til landet for å la dem dø...den ene gikk sin vei og forsvant en sommer, de to vannskilpaddene ble hevet oppi kokvarmt skyllevann ved et uhell av lillebroren min- han skulle bare bade dem litt... ("Også svømte de veldig fort, også svømte de ikke mer")
    Har fått mer dreis på NM-skilpadder heldigvis. Hun lever enda!
    Ja, foreløbig... Men når du sier det, så føler jeg meg litt dåårlig, altså...

(Minn meg på at jeg ikke skal få lillebroren din til å bade meg noen gang, da! )

Tidligere bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av skilpadda
    Ja, foreløbig... Men når du sier det, så føler jeg meg litt dåårlig, altså...

(Minn meg på at jeg ikke skal få lillebroren din til å bade meg noen gang, da! )
    Han skal ikke få røre deg!

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine