Dæven, akkurat en sånn tråd jeg trengte!![]()
Dæven, akkurat en sånn tråd jeg trengte!![]()
Damned if you do, doomed if you don't
Jeg ga engang bort et klippekort på meg selv.Opprinnelig postet av konsulenten
Ett klipp var en tjeneste. Var nøye med å presisere at kortet ikke kunne overdras.
En litt tidkrevende gave jeg har gitt bort av og til er en liten selvlaget bok. Feks til min beste kompis ga jeg en bok med dikt, sangtekster, oppskrifter (han er ivrig på kjøkkenet, men fikk ikke bare matoppskrifter, han fikk også oppskrift på hvordan slakte skilpadde fra Schønberg Erken, illustrert med små grønne skilpadder)
Sist endret av Tidligere bruker; 27-10-2004 kl 13:37
Opprinnelig postet av Madam Mim
![]()
![]()
Skilpadda og Lillegutt (des. 2002)
Jeg lagde en litt spesiell gave til søsteren min for et par år siden. Hun har alltid vært litt snurt fordi det var så få bilder av henne (som tredje og siste barn), og ikke noe eget babyalbum. Jeg fikk bestilt kopier av de bildene som fantes av henne som baby, og lagde et lite rosa album med litt sånne søte små scrapping-saker. Syns selv det ble en veldig hyggelig og personlig gave.
Etter hukommelsen:
Slakting av skilpadde er helt herlig. Du henger den opp etter bakbena, og HOGGER av hodet og luffene. Under det maltrakterte dyret setter du en bolle som blodet renner ned i. Når det ikke renner mer blod ut av skallet, HOGGER du opp skallet med et velrettet hugg mot midten under. Så KNEKKER du skallet fra hverandre. Husk å ta vare på det grønne SLIMET som ligger langs kantene inni skallet. Så HOGGER du av bakbena, og deretter RIVER du kjøttet løs fra skallet, og SKJÆRER kjøttet løs fra bena. Ben, slim og skall koker du kraft på, og kjøttet SKJÆRER du pent opp og har oppi den skummede kraften, sammen med suppekvast og sellerirot.
Vel bekomme!
Ulp.![]()
Ja, det blir ikke skilpadde til middag her idag ihvertfall.
Så det var derfor du skulle invitere meg "til middag", ja.Opprinnelig postet av Madam Mim
Men bare pass deg du, jeg skal... bite deg i fingeren, skal jeg!
![]()
Har også sluttet med skilpadde etter å ha lest den oppskriften. det verste er at originalteksten er ENDA verre, det maleriske dansknorske språket skaper en fascinerende distanse til bestialiteten. Luffene avhugges, ikke sant.
LOVER å ikke servere skilpaddesuppe. Skal heller ikke lese høyt fra Henriette Schønberg Erken. Satser på å tine og steke noe fra en frysedisk i en større butikkjede.Opprinnelig postet av skilpadda
Også sluttet med skilpadde?Opprinnelig postet av Madam Mim
![]()
Kult, der fant jeg muligens gaven til min kjæreOpprinnelig postet av Bergensis
Elektronisk kompass!!!
Eh...nei...Begynte egentlig aldri. Vi er ikke noe flinke med håndtering av skilpadder i vår familie, vi smugler dem til landet for å la dem dø...den ene gikk sin vei og forsvant en sommer, de to vannskilpaddene ble hevet oppi kokvarmt skyllevann ved et uhell av lillebroren min- han skulle bare bade dem litt... ("Også svømte de veldig fort, også svømte de ikke mer")Opprinnelig postet av safran
Har fått mer dreis på NM-skilpadder heldigvis. Hun lever enda!
Ja, foreløbig... Men når du sier det, så føler jeg meg litt dåårlig, altså...Opprinnelig postet av Madam Mim
![]()
(Minn meg på at jeg ikke skal få lillebroren din til å bade meg noen gang, da!)
Han skal ikke få røre deg!Opprinnelig postet av skilpadda
![]()
Sosiale Bokmerker