+ Svar på diskusjon
Side 3 av 3
FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44

Diskusjon: Boktips til mor og far om oppdragelse, utvikling o.l.

  1. #41
    godmor
    Gjest

    Sv: Boktips til mor og far om oppdragelse, utvikling o.l.

    klarer du ikke å forstå ditt eget barn uten bøker??

  2. #42
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rhiina sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    2,848

    Sv: Boktips til mor og far om oppdragelse, utvikling o.l.

    Har funnet en bok som heter:
    Lykkelige barn - Om å være foreldre av Jorunn Hansson og Christina Oscarsson

    Har ikke fått lest noe i den enda, men planen er der.
    Noen som har lest den? Hva syns du?
    februar 05 ~ mars 07 ~ Frøkena 2 juni 2011

  3. #43
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Jan 2006
    Meldinger
    1,056

    Sv: Boktips til mor og far om oppdragelse, utvikling o.l.

    Sitat Opprinnelig postet av godmor Vis post
    klarer du ikke å forstå ditt eget barn uten bøker??
    Hvis man har gode rollemodeller, viderefører man antagelig en god måte å forholde seg til barn på. Jeg syns jeg har gode rollemodeller, men da mitt yngste søsken er 5 1/2 år yngre enn meg, har jeg jo ikke sett så mye barneomsorg av små barn i praksis - med annet enn småbarnsøyne. Jeg syns at innenfor alle felt som er viktige for meg (bl.a. barneomsorg), er det godt og viktig med impulser fra andre også. Da jeg liker godt å lese, syns jeg dette er en god måte å få impulser fra andre på. Da tvinges jeg til å vurdere måten familien vår fungerer på og ta stiling til hvordan vi kan forbedre oss. Man er vel alltid ute etter å fungere optimalt sammen med de man bryr seg om?

    Man trenger ikke å lese for å få input fra andre, men når hver norsk gjennomsnittsfamilie har så få barn (ca 2) og vi bor fjernt fra besteforeldre, søsken og søskenbarn og tantebarn, så blir det litt skrint med både rollemodeller og barneomsorgsimpulser...

    Når noen studerer psykologi i 6 år (eller er det 5?) for å forstå menneskesinnet, så er det kanskje litt arrogant å tro at man forstår seg sjøl og barna sine perfekt helt av seg sjøl? Noen er nok naturlige talenter, mens andre (som meg) må jobbe litt mer med seg sjøl. Det jeg ikke har av erfaring, prøver jeg å finne i bøker - så barna mine ikke trenger å være offer for all min prøving og feiling.
    -03, -04 og hjertebarnet nov. 07

  4. #44
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Isse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Ålesund
    Meldinger
    3,664

    Sv: Boktips til mor og far om oppdragelse, utvikling o.l.

    Jeg driver og leser De utrolige årene av Carolyn Webster Stratton nå, og må si jeg har fått meg et par aha opplevelser og ting jeg har prøvd ut.. Ofte tror man at man gjør ting riktig, og skjønner ikke hvorfor barna ikke hører etter f.eks..Og da synes jeg bøker kan hjelpe til å få et annet syn, og flere erfaringer av samme sak. Det er ikke slik at jeg tror en bok kan gjøre meg til en god mor liksom. Men iallefall hjelpe meg på vei og gjøre at jeg forstår og ser ting på en annen måte

    Jeg synes kanskje ikke De utrolige årene er like bra vinklet inn på småbarn.. Noen som har noen gode som er mer beregnet for perioden rundt 3 år?
    Sist endret av Isse; 05-10-2009 kl 11:07
    -07
    Oktober -09

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 3 av 3
    FørsteFørste 1 2 3

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine