+ Svar på diskusjon
Side 4 av 5
FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 91

Diskusjon: Tips til å skrive søknader

  1. #61

    Ang. Vitnemål

    Har tråla meg nogen lunde gjennom tråden; nyttig Jeg er ikke ferdig med sykepleierutdanninga, men det er visstnok vanlig å søke før man er helt ferdig - men med referanse til når man er ferdig da

    Skal jeg virkelig ikke legge ved en kopi av hvilke karakterer jeg har fått til nå Hadde jo så veldig håpa at det var vanlig, for da sniker jeg forhåpentligvis en del av de ferdig utdannende iallfall...

    Kanskje noen sykepleiere som har søkt jobb før de var heeelt ferdige her...???
    ... 18.08.03 ......................... 31.07.07


  2. #62
    Medlem
    Rykte Rykte

    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    svelvik
    Meldinger
    283

    kidoki Sv: Tips til å skrive søknader

    prøver å søke jobb selv for tiden dette var til stor hjelp tusen takk for mange tips

  3. #63
    tyren11
    Gjest

    Sv: Tips til å skrive søknader

    Jeg synes den med å ikke ta logoen til det stedet du søker jobb inn i brevet ditt var ganske morsom

    Jeg tror forresten det er ganske mange jobber hvor de vil ha attester og vitnemål tilsendt, bla i det offentlige. (Og for oss jurister hvor karakterene betyr utrolig mye i ganske mange jobber.) Men dette står jo i stillingsannonsen, så her er det bare å huske på å lese den godt.

    Jeg jobber i statsforvaltningen, og her ler vi litt de få gangene det kommer inn søknader med bilder. Det er slett ikke vanlig! Tror ikke det er noen ulempe, med mindre du ser kjempespesiell ut, men det er nok neppe noen ulempe å ikke sende bilde heller for å si det sånn. I mange andre land er det forresten vanlig å sende bilder med jobbsøknad, så på mer internasjonale arbeidsplasser kan det jo kanskje være en idé.

  4. #64
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Heidi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Meldinger
    3,525

    Sv: Tips til å skrive søknader

    Jeg skulle ikke ha lest denne tråden. Jeg skulle ikke ha lest denne tråden. Og nei, jeg skulle ikke ha lest denne tråden.




    Min ble på to sider. Pokker og!
    Ein zwei..Dos bitte fahren..
    Schnell.



  5. #65
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Heohappy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Meldinger
    4,530

    Sv: Tips til å skrive søknader

    Kjempebra tråd . Nå skal jeg endre cv'en min slik at det nyeste kommer øverst .

    Lurer på om noen har tips til hva jeg kan skrive i selve søknaden når det er noen kvalifikasjoner jeg ikke har... . Jeg har VELDIG lyst på jobben men vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg....
    Heohappy/Lysten, Mathilde f.070204, Bendik f.010407 og Simen f.110310.

  6. #66

    Sv: Tips til å skrive søknader

    Sitat Opprinnelig postet av Heohappy
    Kjempebra tråd . Nå skal jeg endre cv'en min slik at det nyeste kommer øverst .

    Lurer på om noen har tips til hva jeg kan skrive i selve søknaden når det er noen kvalifikasjoner jeg ikke har... . Jeg har VELDIG lyst på jobben men vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg....
    Ikke nevn noe om det du ikke har kompetanse på, men fokuser på det du KAN! Lykke til!
    FrøkenS
    Lillesøster - Mai 07
    Storesøster - Mars 05

  7. #67
    CarinaL
    Gjest

    Sv: Tips til å skrive søknader

    Kjempefin tråd! Jeg er i gang med å oppdatere CV'en min og legger nå etter tips fra hovedinnlegger inn når jeg hadde fødselsperm.

    Et spørsmål: I mellom mine to fødselspermer har jeg vært arbeidsledig. Hadde kun ett lite oppdrag på to uker for Manpower i den perioden. Skal jeg da skrive:
    Fra permisjonsslutt med nr 1 til X: Arbeidsledig
    Fra X-Y: 2 ukers oppdrag for Manpower der og der
    Fra Y til ny fødselspermisjon: Arbeidsledig (igjen...)


  8. #68

    Sv: Tips til å skrive søknader

    Sitat Opprinnelig postet av CarinaL
    Fra X-Y: 2 ukers oppdrag for Manpower der og der
    I Cv`en ville jeg tatt med oppdraget du hadde for MP, og ikke nevnt noe om at du var arbeidsledig, dette ville jeg heller tatt med i søknaden.
    Jeg hadde gjerne ikke brukt ordet arbeidsledig heller jeg da, synest det er ett negativt ladet ord. Jeg har brukt ord som "aktiv jobbsøkende".

    På Cv`en ville jeg nok tatt med svangerskaps permisjon - tror jeg. Holder på å oppdatere Cv`en min selv, men har ikke helt kommet dit enda. Er det vanlig forresten? Skit samma..jeg fører det opp... Siden jeg var...*host, host* aktiv jobbsøker når jeg var gravid, så ser det så tomt ut og ikke ha noe etter oktober 04.
    19 august 2005 og 1 mars 2011

  9. #69
    CarinaL
    Gjest

    Sv: Tips til å skrive søknader

    Sitat Opprinnelig postet av €Nia€
    I Cv`en ville jeg tatt med oppdraget du hadde for MP, og ikke nevnt noe om at du var arbeidsledig, dette ville jeg heller tatt med i søknaden.
    Jeg hadde gjerne ikke brukt ordet arbeidsledig heller jeg da, synest det er ett negativt ladet ord. Jeg har brukt ord som "aktiv jobbsøkende".

    På Cv`en ville jeg nok tatt med svangerskaps permisjon - tror jeg. Holder på å oppdatere Cv`en min selv, men har ikke helt kommet dit enda. Er det vanlig forresten? Skit samma..jeg fører det opp... Siden jeg var...*host, host* aktiv jobbsøker når jeg var gravid, så ser det så tomt ut og ikke ha noe etter oktober 04.
    Takk for svar! Jeg har heller ikke noe etter okt 04... Har jo permisjon frem til nå på mandag da, men har ikke hatt noe jobb siden okt.

    Fører ikke på arbeidsledig da. Liker heller ikke ordet, det er negativt ladet ja!

  10. #70
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    busymum sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    5,891

    Sv: Tips til å skrive søknader

    Sitat Opprinnelig postet av CarinaL
    Takk for svar! Jeg har heller ikke noe etter okt 04... Har jo permisjon frem til nå på mandag da, men har ikke hatt noe jobb siden okt.

    Fører ikke på arbeidsledig da. Liker heller ikke ordet, det er negativt ladet ja!
    Hei Nei, ikke skriv når du har vært ledig. For de fleste vet at når du jobber som vikar, så kan det finnes "dødtid" imellom oppdragene, ikke sant?

    Arbeidssøkende er et bedre ord i tilfelle

  11. #71
    Isa
    Gjest

    Sv: Tips til å skrive søknader

    Fikk sprsmål fra en bekjent (mamma til en i klassen til broren min) som lurte på om jeg kunne tenke meg jobb på en cafe i nærheten her. Hun sa jeg skulle si ifra hvis jeg var interessert så skulle jeg få tlf.nr. (til hun som driver cafe'en)
    Hva skal jeg si hvis jeg ringer i tilelle?

    Vet hun spurte venninna mi også, og hun har fått tak i mail adressa til hun som driver cafe'en og skal sende mail. Tenkte kanskje jeg kunne gjøre det samme. Hva skal jeg skrive i mailen da?

    Og en ting til. Hvordan skal jeg skrive en cv som ikke har hatt jobb før?

  12. #72

    Sv: Tips til å skrive søknader

    Sitat Opprinnelig postet av RosaJenta
    Fikk sprsmål fra en bekjent (mamma til en i klassen til broren min) som lurte på om jeg kunne tenke meg jobb på en cafe i nærheten her. Hun sa jeg skulle si ifra hvis jeg var interessert så skulle jeg få tlf.nr. (til hun som driver cafe'en)
    Hva skal jeg si hvis jeg ringer i tilelle?
    Synest absolutt du bør ringe og ikke sende mail på denne jobben. Hva du skal si..tja, når vedkommende svarer, så presenter deg og si NN tipset deg om at det trengtes folk på cafe`n. Og så kan du jo da spørre om du kan komme innom med søknad f.eks....

    Sitat Opprinnelig postet av RosaJenta
    Hvordan skal jeg skrive en cv som ikke har hatt jobb før?
    Om du ikke har jobbet før så ville jeg skrevet opp det du har av skole/utdannelse. Begynn med det eldste først.

    Om du går inn på Aetat sine sider, så har de eksempel på Cv der.
    19 august 2005 og 1 mars 2011

  13. #73
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    1,019

    Sv: Tips til å skrive søknader

    .....
    Sist endret av m|nken; 30-01-2007 kl 19:29

  14. #74
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    J@ne sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    I et ferieparadis
    Meldinger
    2,563

    Sv: Tips til å skrive søknader

    Sitat Opprinnelig postet av m|nken
    Nå har jeg trålet gjennom denne tråden og den kommer med mange gode tips


    Men jeg må jo selvsagt komme med et spørsmål likevel:

    Hvordan bør man gå frem når man gjerne vil søke på stillinger som man vet blir ledige? Altså, når man feks. får tips at noen har fått ny jobb og kommer til og forlate stillingen om en mnd. Og i tillegg så er denne stilligen kun et vikariat som blir kun varer i 4 mnd til. Arbeidsgiver vil da kanskje ikke utlyse stillingen men kontakte et vikarbyrå eller lign.

    Noen som har tips/erfaringer med dette?
    Det jeg ville ha gjort, var å skrive en interessesøknad (skriv at du er på jakt etter jobb og fortell hvorfor du kunne tenke deg å jobber for dem) og legge til at jeg gjerne tar vikariater . Ok, dette ble litt klønete skrevet, men du skjønner sikkert hva jeg mente
    Sist endret av J@ne; 22-03-2006 kl 21:27
    ~ Work like you don't need the money, love like you've never been hurt
    and dance like no one is watching ~


  15. #75
    Hannehh
    Gjest

    Sv: Tips til å skrive søknader

    Takk for alle råd! Topper's, er nemlig i ferd med å skrive en søknad

  16. #76
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    busymum sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    5,891

    Sv: Tips til å skrive søknader

    Sitat Opprinnelig postet av OlleVia

    Om du ikke har jobbet før så ville jeg skrevet opp det du har av skole/utdannelse. Begynn med det eldste først.

    Om du går inn på Aetat sine sider, så har de eksempel på Cv der.
    Du skal ha det nyeste først, ikke det eldste.

  17. #77
    arleen23
    Gjest

    Sv: Tips til å skrive søknader

    noen som har tips til åssen jeg skal føre opp jobb erfaring når jeg jobbet hos x frem til april 05, sluttet, fikk barn og begynte igjen i samme jobb nov 05. hadde ikke permisjon fra jobben, jeg sa opp.

  18. #78
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    'Liten' sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Meldinger
    1,755

    Sv: Tips til å skrive søknader

    Hehe, mange morsomme punkter der ja... Virker jo rimelig useriøst og masseprodusert om man glemmer å bytte ut firmanavn på søknaden sin.. Skjønner at du blir .

    Har et lite spørsmål ifbm CV-skriving -håper noen kan hjelpe!
    Jeg har nettopp hatt fødselspermisjon, og er nå tilbake i full stilling igjen - i den samme stillingen som jeg hadde før jeg gikk ut i permisjon. Setter man da opp fødselspermisjonen som et eget punkt i CV'en? Synes dette høres litt rart ut, men på en annen side så har jeg jo vært borte fra jobben min i et år. Noen som har greie på dette?
    Liten
    Stolt mamma til Klatremus'05 og Lillebror juni'07

  19. #79

    Sv: Tips til å skrive søknader

    Sitat Opprinnelig postet av busymum
    Du skal ha det nyeste først, ikke det eldste.
    Det mener jeg er riktig også

  20. #80

    Sv: Tips til å skrive søknader

    Sitat Opprinnelig postet av Liten
    Hehe, mange morsomme punkter der ja... Virker jo rimelig useriøst og masseprodusert om man glemmer å bytte ut firmanavn på søknaden sin.. Skjønner at du blir .

    Har et lite spørsmål ifbm CV-skriving -håper noen kan hjelpe!
    Jeg har nettopp hatt fødselspermisjon, og er nå tilbake i full stilling igjen - i den samme stillingen som jeg hadde før jeg gikk ut i permisjon. Setter man da opp fødselspermisjonen som et eget punkt i CV'en? Synes dette høres litt rart ut, men på en annen side så har jeg jo vært borte fra jobben min i et år. Noen som har greie på dette?
    Jeg gjør ikke det - en er jo innehaver av stillingen og ansatt av bedriften selv om en er i permisjon.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 4 av 5
    FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine