+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 12 av 12

Diskusjon: Reise i februar..

KiBa
    Gjest

;) Reise i februar..

Vi vurderer å kanskje ta en liten tur i februar, hvor kan man reise uten å reise så veldig langt men likevel oppleve sol & varme?? Hva ligger tempraturen på i sør-europa i midten av februar?? Takker og bukker for gode forslag.

Hilsen Kine og Mina

Tidl. bruker
    Gjest

Sv: Reise i februar..

I sør-Europa er det nok ikke så fryktelig varmt i februar. Kanskje langt sør i Spania, men vet ikke om det er strandvær på den tida.. Kanariøyene? Ellers er det vel grei temperatur i Egypt og Tunisia. Mye charterturisme dit for tida. Omtrent like langt som Sørspania.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Elisabet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2002
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    4,682

Skulle jeg reist på den tiden av året hadde jeg uten tvil reist til Naama Bay som ligger rett utenfor Sharm El Sheik i Egypt. Der er det veldig barnevennlig med bilfri strandpromenade og badevannet er bare helskjønt på rundt 25 grader.
    Elisabet og de tre små troll -02, -04 og -06

KiBa
    Gjest

Mmmmm. Egypt hørtes deilig ut!! Vet du prisnivået på reise og ellers?

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Elisabet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2002
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    4,682

Sitat Opprinnelig postet av KiBa
    Mmmmm. Egypt hørtes deilig ut!! Vet du prisnivået på reise og ellers?
    Gå inn på Pyramidene reiser. De reiste vi med og var kjempefornøyd. De har litt dårlig hjemmeside for å se alle hotellene, men du kan jo bestille katalogen. Eller så har jo de vanlige reiseselskapene også turer dit.
    Elisabet og de tre små troll -02, -04 og -06

Kristin
    Gjest

Jeg vil gjerne også ha svar på dette spørsmålet. Vi skal reise i mars (19.) og bli til midten av april. Lurer på det samme som deg, men vi vil ikke til Egypt med småbarn, derimot til et sted på fastlandet i Sør-Europa.

Ane"
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Elisabet
    Skulle jeg reist på den tiden av året hadde jeg uten tvil reist til Naama Bay som ligger rett utenfor Sharm El Sheik i Egypt. Der er det veldig barnevennlig med bilfri strandpromenade og badevannet er bare helskjønt på rundt 25 grader.
    Helt enig! Nyyydelig sted, var der i begynnelsen av november, storkosa oss og dra gjerne tilbake!!! Da var det 35 grader varm og ca 30 i vannet... Litt kjøligere i februari tenker jeg. Det kan bli kaldt på kvelden/natten så ta med en ekstra genser...
    Klem fra Annelie

Mule
    Gjest

Vi var helt sor i Portugal februar i fjor. Hvis dere et ute etter en forsmak paa sommeren er det ikke aa anbefale... Max temp. laa paa ca. 17 grader og uten oppvarming var det kaldt inne.

astrid_d
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Elisabet
    Gå inn på Pyramidene reiser. De reiste vi med og var kjempefornøyd. De har litt dårlig hjemmeside for å se alle hotellene, men du kan jo bestille katalogen. Eller så har jo de vanlige reiseselskapene også turer dit.
    Heisann!
    Anbefaler også Egypt på det varmeste, kom hjem i forrige uke derfra.

Men jeg anbefaler IKKE Pyramidene. Har reist med dem en gang før, og det var helt greit. Denne gangen derimot var det ikke en god fornøyelse!
    Plutselig var avreise satt frem - og det uten å gi beskjed.

Vi skulle reist med flyet kl 17.55, og plutselig skulle flyet gå 7.30 på morgenenistedet. Det skulle gått direlte til Oslo, men forandret slik at vi måtte dra til Luxor, sitte der på et hotell i 8 timer for deretter å reise med fly til Norge. Og dette uten en forklaring.... Hold deg langt unna Pyramidene Reiser.

Tidl. bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av astrid_d
    Heisann!
    Anbefaler også Egypt på det varmeste, kom hjem i forrige uke derfra.

Men jeg anbefaler IKKE Pyramidene. Har reist med dem en gang før, og det var helt greit. Denne gangen derimot var det ikke en god fornøyelse!
    Plutselig var avreise satt frem - og det uten å gi beskjed.

Vi skulle reist med flyet kl 17.55, og plutselig skulle flyet gå 7.30 på morgenenistedet. Det skulle gått direlte til Oslo, men forandret slik at vi måtte dra til Luxor, sitte der på et hotell i 8 timer for deretter å reise med fly til Norge. Og dette uten en forklaring.... Hold deg langt unna Pyramidene Reiser.
    Har dere sendt inn klage til selskapet? Dere bør vel ha lrav på en prisreduksjon siden ferien deres ble kortet ned og de ulempene flyturen medførte?

Tidl. bruker
    Gjest

Forøvrig anbefaler jeg Tenerife. Vi reiser dit i slutten av januar og det eneste aberet jeg kan komme på er fem timer ombord på fly hver vei. Tempen er god på Tenerife i februar, det finnes ganske mange "uturistifiserte" steder (men denne gangen skal vi ha full pakke og bo i Playa de las Americas som jeg husker som ganske glorete.)

KiBa
    Gjest

Takk for mange gode tips!! nå er det bare å bestemme seg, det er vel det vanskligste

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine