+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    JORDBÆR
    Gjest
    Det går i A krem her i huset pluss pudder.

Hun har aldri vert sår på stumpen sin.

Det med sink salven har jeg aldri hørt om.

Ing
    Gjest
    Tror bare sånn passelig på detmed å lime igjen stumpen, ja. Det hender vi bruker salve, men det er mest på tissen, da han kan bli litt sår. Og jeg har prøvd forskjellig, men til slutt endte vi på Yves Rocher sin "Hamamelis Bebe, Gentle Cream for Nappy Change". Det er den som funker best hos oss.

A-creme og Volare`s babykrem. Den er TOPP!
    Vesla - 02
    Lillegutt - 04

karic
    Gjest
    Vi bruker så å si aldri salve. Mads har så fin hud så det trengs ikke. Innimellom smører jeg han inn med litt aloevera gele, men det er bare forebyggende, og de gangene han har hatt antydning til rød hud på stumpen har vi brukt vanlig stellesalve fra Natusan.

junien
    Gjest
    Har aldri hørt om noen som har opplevd noe slikt med zink-salve. Selv så har jeg sluttet å bruke salver på Mina. Nå bruker vi ikke noe og hun har ikke vært rød eller sår en dag siden vi kuttet ut salver og pudder(6 uker siden).
    Men skulle hun bli sår så ville jeg forsøkt Baby Sebamed spesialkrem. Den har jeg hørt skal være bra.

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Frost sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    1,392
    Når lillegutt er rød bruker jeg baby sebamed spesialkrem. Funker fint.

Calama
    Gjest
    Vi bruker ingentig vi Jeg har Inotyol, men det er veldig sjelden jeg bruker den. Lillemor har kjempefin hud

Nome
    Gjest
    På Mattias har vi alltid brukt strutseolje etter hver bæsjebleieskift, uansett om han har vært litt rød eller ikke.. Og har heldigvis aldri opplevd at han har vært skikkelig sår, kun litt rød av og til..

Vi bruker av og til vanlig zinksalve fra natusan også,men syns ikke den er like god. Litt seig syns jeg, men den fungerer da den også.

Tror ikke at det venninnen din sa har noe sannhet i seg, det må isåfall være dersom man får masse zinksalve inn i endetarmen, slik at det virker litt som en slags "propp" om du skjønner?

Marieta
    Gjest
    Jeg bruker zinksalve når det trengs,smører ikke hvis ho ikke er sår,har også brukt silulen,men stort sett zinksalve.kan ikke tenke meg at den er farlig.da Victoria var innlagt på barneavdelingen i Hammerfest så anbefalte de zinksalve,så nei,den er nok ikke farlig.

Papilla
    Gjest
    Jeg har brukt mest av en salve som heter Calendula fra Helsekosten..den er supergod. Heldigvis har Sarah ikke vært plaget med sår stump - men med en gang det har begynt å bli litt rødt har jeg tatt på denne og neste dag har det vært vekke.

Men..nå sist uke fikk hun plutselig utslett...masse....på enkelte steder kom det sår....hun krympa seg når jeg vaska henne og det så skikkelig vondt ut (hadde nettopp byttet til Libero bleier...men om det var det vet jeg ikke). Uansett - ingen salver hjalp....kom på å ta litt A-krem på og vips så var det vekk...den kremen der er GULL!!!!!!!!!!!

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    mama sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2002
    Meldinger
    1,396
    Jeg har nesten aldri brukt krem eller salve på mine to. Jeg smører med sink når de er sår.

Jeg tror ikke det er tilfelle at sink limer igjen endetarmen. Det som kan være uheldig er at huden ikke får puste om du bruker sink hver dag.

Det beste er å bruke salve når det trengs ellers virker de ikke når det er nødvendig.

Macumba
    Gjest
    Jeg har så og si aldri hatt behov for salve på Peder,
    jeg har bare brukt Zinksalve ved et par anledninger,
    og det har virket bra.

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine