+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Tidligere bruker
    Gjest

Hva har dere til fyll på hjemmelaga pizza?

Vi lager hjemmelaget pizza hver lørdag, men jeg begynner å bli lei av at den smaker likt hver gang. Kan dere si hva dere pleier å ha til fyll på pizzaen?
    Håper på mange svar !

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Fluke sin avatar
    Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    4,674

Sv: Hva har dere til fyll på hjemmelaga pizza?

Jeg har ofte bare kjøttdeig, løk, hvitløk og paprika på (uten saus altså) Blir så godt atte.
    Heinz sin "sun dried tomato sauce" er også god å ha på.
    -Fluke (Gutt 2002)

bambino
    Gjest

Kjøttdeig, pølser og bacon! Og masse ost.. Og et must er heinz sin tomatpure..

pluttis
    Gjest

jo nå skal du høre.... hehe vi blei lei av det samme vo også så nå har vi prøvd litt forskjellig.... ene er.. kjøttdeig og blande det med kjøttdeig fyll med paprika og løk.. legger det på bunnen.. så tar vi kylling kjøtt som er ferdig delt opp.. og så tar vi strimla løk på toppen .....

en annen pizza vi lager er : en pose med pizza bunn.. deler deigen i 2(kan også ta 4 for mindre) legger på tomatpurre.. ost og alt annet godt du vil ha på.. da blir det pizza med tynn bunn....

Polyanna
    Gjest

Sikkert kjempekjedelig: Tomatsaus av hermetiske tomater, søt chilisaus, hvitløk og basilikum, salt, pepper og sukker. Kjøttdeig eller karbonadedeig som bare er såvidt surret nok i panna til å bli delt opp i passe biter (altså så godt som rå når den går i ovnen), skivet sjampinjong, ananas og ost.

Håper også på tips.

Sunshine©
    Gjest

Vi pleier at ha pølse,sjampinjong,annanas,biff kanksje at mulig.....pleier at legge på d man liker.

Milli Vanilli
    Gjest

tråden blir nok flytta ganske raskt herfra til noe matforum men here goes:

Pizza som ikke er den vanlige pizzaen....

Pizzadeig, kjevles ut til tynn bunn...
    Smør på creme fraishe blandet med salt og pepper (evnt. annet krydder)
    Dryss over persille
    Legg på sjarlottløk i skiver
    Sprøstekt bacon drysses over

Stekes til pizzabunn er gyllen.

mmmmmm!! Serveres med en god salat!

PS det skal ikke være ost på denne pizzaen!

l_marihe
    Gjest

Basic-variant: pizzasaus på glass, kjøttdeig, løk (rå eller stekt på forhånd) og mais eller ananas, ost.

Luksus-variant: pizzasaus på glass, marinert biffkjøtt (2-3 ss olje, hakket hvitløk, 1/2 ts chilipepper, paprikapulver; marineres i minst 1 t, stek så kjøttet i oljen/marinaden, og la det småsurre til kjøttet har trukket til seg kjøttkrafta igjen), løk (rå eller stekt på forhånd), sopp, oliven og ananas, ost.

Et must er å ha pizzakrydder (1-2 ss) i når du lager deigen. Det finnes mange gode blandinger på glass. Da får du en kjempesmak på hele pizzaen!

vimjer
    Gjest

Vi lager ofte tacopizza.

Et glass tacosaus på bunnen, stekt kjøttdeig med tacokrydder og grønnsaker etter eget valg. Paprika, løk, tomater og mais pleier vi å ha på.
    (bare løk på "mine" stykker, resten av familien er ikke så begeistret for det)

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Moria sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Meldinger
    2,388

Denne synes jeg er god

*Stekt kyllingfilet i biter med diverse krydder på
    *tomat i skiver
    *rødløk
    *mais
    *ost

Eller denne
    *tomat i skiver
    *spekeskinke
    *løk
    *Mozzarella ost (klumper)
    Storesøster des. 03
    Lillebror juni 06
    Bittelillebror 4.august 09 ****Molly 78****

Supermedlem
    *Leeds* sin avatar
    Medlem siden
    May 2002
    Sted
    Midt i planeten..
    Meldinger
    1,121

Her i huset lager jeg forskjellige varianter, og alle er like populære både hos voksne og barn

* Tacopizza: Denne versjonen fant jeg på selv, leeeeenge før tacopizzaene kom i butikken Bland 1 lite glass tacosaus med 1 lite glass pizzasaus, ha dette utover pizzabunnen. Legg over kjøttdeig som er stekt opp med 1 pose tacokrydder. Ha på hakket purreløk og mais og en hakket tomat, og strø godt med ost. Over osten har du på knuste nachoschips. Stek pizzaen midt i ovnen på normal temperatur til osten er gylden. Server med rømme

* Salamipizza/pepperonipizza: Disse to typene lager jeg med "italiensk vri" - det vil si at bunnen skal vær tynn, og pizzaen må stekes på nederste rille i ovnen på sterk varme (300 grader) Hell 1 stort glass pizzasaus utover pizzabunnen. Strø deretter godt med ost over. Legg utover gullsalami eller pepperonipølser. Skjær løk og rød paprika i strimler og strø over. Ananas er et "must" hvis man lager pepperonipizza. Du kan også bruke grønn paprika, men helst rød paprika til salamipizza. Strø på litt salt, pepper og oregano (forsiktig med saltet ettersom pølsene allerede er ganske salte). Stek som nevnt over.

* Tomatpizza:
    Dennne versjonen er en sikker vinner hos alle som i det hele tatt liker pizza Stek kjøttdeig og kok 1 pk pizzasaus fra Toro (pose). Hell kjøttdeigen oppi den ferdigkokte sausen og ha i tillegg oppi 1 lite glass pizzasaus. Bland godt og hell utover pizzabunnen, og ha på godt med ost. Skjær en tomat i tynne skiver. Legg skivene pent på pizzaen og krydre med oregano. Stek på normal varme midt i ovnen.

Kunne holdt på i evigheter....men nå ble jeg sulten
    Sist endret av *Leeds*; 29-01-2005 kl 17:02
    Mamma til verdens vakreste prinsesse!
    ----------------------------------------
    Kjære Gud...
    Hittil i dag har jeg vært snill jente.
    Jeg har ikke mistet besinnelsen eller skjelt ut noen.
    Jeg har ikke vært irritert, sur eller selvopptatt.
    Jeg har heller ikke furtet, bannet eller spist sjokolade.
    Jeg har ikke drukket meg full, klådd på deilige menn eller overtrukket kredittkortet mitt.
    Men snart skal jeg stå opp og da kommer jeg til å trenge mer hjelp..

Jessie
    Gjest

Min hjemmelagede pizza består av 2 halvdeler - jeg har min favoritt og mannen har sin;

Min;
    Pizzasaus
    Karbonadedeig eller kjøttdeig
    Tomat
    Løk
    Champinjong
    Fersk hvitløk
    salt, pepper, paprikakrydder
    Ost

Mannens;
    Pizzasaus
    Karbonaded. el kjøttdeig
    pølser
    løk
    hvitløk

Min del er seff best..

Tidligere bruker
    Gjest

Vi har flere forskjellige typer...

Kjøttboller/skinke m/bernaise:

Grove kjøttboller ca 3-400gr, deles i 4, bogskinke kuttes opp i små biter, og dette brunes i panne med pizzakrydder.....

Så lager man bernaise som vanlig og blander inn kjøttet, hell også oppi mais og hvitløk og løk... Spre utover pizzabunn og strø ost over... og så litt grillkrydder og pizzakrydder over...

Tacopizza:

En pk kjøttdeig... brunes og bland i taco seasoningmix som du gjør når du lager taco... og så kjøper vi Mexican pizzafyll (en pose til en langpannepizza) og blander den ut og blander sammen med kjøttet. Og så har du oppi mais og evt. løk. Og så strør vi over tacoskjell som vi knuser i hendene jo mer jo bedre smak, bleier å bruke 5 skjell ca... Og så vanlig prosedyre med ost på toppen.

orker ikke ta resten av alternativene akkurat nå, ble så fryktelig sulten av å lese dette...

Mambo5
    Gjest

Kjøttdeig med tacofyll, mais må blandes i for å få litt smak av tacokrydderet. Det er det eneste som er felles. VK får en fjerdedel med dette. MM får det samme, men i tillegg pepperonipølse. Mambomannen har det samme som MM, men også med rødløk og fersk champignon. Jeg har også det, men uten pepperoni. Noen ganger lgger vi på noen flak nachos. Også masse ost på toppen, sjelden vanlig gulost, men gjerne pizzaostblandingen med Jarlsberg og Norvegia. Nam nå ble jeg sulten!

Tidligere bruker
    Gjest

Så flott at jeg får så mange svar! Tipper det er flere enn meg som får glede av denne tråden..
    Akkurat nå hørtes Leeds sin pepperoni-pizza himmelsk god ut...

Supermedlem
    *Leeds* sin avatar
    Medlem siden
    May 2002
    Sted
    Midt i planeten..
    Meldinger
    1,121

Sitat Opprinnelig postet av Borkarøvermamma
    Akkurat nå hørtes Leeds sin pepperoni-pizza himmelsk god ut...

Husk bare på at du må følge godt med, for den tar bare ca. 5 minutter i ovnen pga den høye varmen...men så blir bunnen knasende god også da!
    Mamma til verdens vakreste prinsesse!
    ----------------------------------------
    Kjære Gud...
    Hittil i dag har jeg vært snill jente.
    Jeg har ikke mistet besinnelsen eller skjelt ut noen.
    Jeg har ikke vært irritert, sur eller selvopptatt.
    Jeg har heller ikke furtet, bannet eller spist sjokolade.
    Jeg har ikke drukket meg full, klådd på deilige menn eller overtrukket kredittkortet mitt.
    Men snart skal jeg stå opp og da kommer jeg til å trenge mer hjelp..

Litamor
    Gjest

Enkelt men VELDIG godt: Grimstad pizzasaus(Rema1000),smårettsbacon og ost.

Bequita
    Gjest

Mannen lagde verdens beste pizza i går! Dette var råd jeg fikk fra mestern sjøl:

I deigen må man ha masse god olivenolje, pesto og salt.

SAUS
    Stek sjalottløk eller vanlig løk og hvitløk i olivenolje. Ha oppi en halv boks tomatpuré, en hel boks hakkede tomater, eddik, honning, buljong. Rør inn rikelig med oregano, basilikum og timian. Salt og pepper til smak. La koke inn litt.

FYLL
    Soltørkede tomater, svarte og grønne oliven og hermetiske/marinerte artisjokkhjerter. Hvis du ikke har mozzarella, så er den beste etterlikningen såkalt lett gulost, eller lettere norvegia. Den som kalles "pizzaost" kan ikke måle seg, i følge eksperten her i huset.

Den pizzaen var den beste jeg har smakt! Nå må jeg gå og spise opp restene fra i går.

Turtine
    Gjest

Ingenting er som hjemmelaget pizza

Min pizza er følgende:

*Kjøttdeig som blandes med grovhakkede tomater og litt tomatpure
    *3-4 fedd hvitløk
    *1 løk
    *Ferske sjmpignonger
    *Paprika
    *Mais
    *Masse ost!

Kan bytte ut kjøttdeigen med kyllingkjøtt,bacon osv.

Bon apetit

Smaaen
    Gjest

Dette trenger du:
    Kjoettdeig
    Pepperonipoelse
    taco krydder
    Mais
    Stort glass med chuncky salsa medium
    Jalipenos (om det skal vaere enda mer sterk)
    Deig
    Tortilla chips med ostesmak
    Ost
    roemme eller naturell yogurt

Slik gjoer du:

Stek Kjoettdeigen og ha i tacokrydderet.Ikke fyll vann paa som ved vanlig taco. Toem salsasausen paa.
    Bak bunnen og ha fyllet paa den. Stroe litt mais og Jalipenos.Ha pepperonipoelsen oppa. Saa chipsen og osten paa toppen. Server med litt roemme oppa eller naturell yogurt.

Den er kjempe god. Kan ta mild chunky salsasaus om dere ikke liker
    den sterk.

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine