+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bamsemums77 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    922

Bostøtte ?? Hjelp...

Sniker litt her inne siden jeg snart kommer over til dere fra sm...

Lurer på om noen kan fortelle meg når jeg kan søke om bostøtte ?? Har termin 31. mars, så da kan jeg vel ikke søke før 10. juni med situasjonsdato 1. mai. Eller ?? Når får jeg første utbetaling da ??

Helt grønn her... Førstegangsfødende og alenemor... Skjemaveldet lenge leve...

Lenemamma
    Gjest

Sv: Bostøtte ?? Hjelp...

Sitat Opprinnelig postet av Bamsemums77
    Sniker litt her inne siden jeg snart kommer over til dere fra sm...

Lurer på om noen kan fortelle meg når jeg kan søke om bostøtte ?? Har termin 31. mars, så da kan jeg vel ikke søke før 10. juni med situasjonsdato 1. mai. Eller ?? Når får jeg første utbetaling da ??

Helt grønn her... Førstegangsfødende og alenemor... Skjemaveldet lenge leve...
    Her finner du oversikt over søknadsperioder (terminer) og søknadsfrister.

Termin: Søknadsperiode: Søknadsfrist: Situasjonsdato:
    1 1. januar - 30. april 10. februar 1. januar
    2 1. mai - 31. august 10. juni 1. mai
    3 1. september - 31. desember 10. oktober 1. september
    Månedlig utbetaling

Det innføres fra og med 1. termin månedlig utbetaling av bostøtte.

Det blir fortsatt vedtak tre ganger i året, og første del av utbetalingen for en termin finner sted om lag fire måneder etter situasjonsdato, altså fortsatt etterskuddsvis utbetaling.

Mer info finner du hos Husbanken
    Sist endret av lenemamma; 08-02-2005 kl 12:32

Lenemamma
    Gjest

Oj. det gikk viss ikke så bra.

Men du finner alikevell fristene for søkning ect inne på den linken

Solsikken
    Gjest

Har noen spm jeg også... må man besvare alle spørsmålene,byggeår,lånenummer osv...jeg vet ikke svaret på alt... å skal jeg ta med alt når det gjleder inntekt,både barnetrygd,barnebidrag,OS??

Lenemamma
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Solsikken
    Har noen spm jeg også... må man besvare alle spørsmålene,byggeår,lånenummer osv...jeg vet ikke svaret på alt... å skal jeg ta med alt når det gjleder inntekt,både barnetrygd,barnebidrag,OS??
    Jeg fikk min søknad i retur da jeg ikke hadde fylt inn byggeår. Ring til kommunen, de kan svare på det.
    Lånenummer... har du lån av husbanken fra før? Dersom du ikke har det, kan du bare hoppe over. Dersom du har, ring husbanken for å få dette.

Periodens inntekt skal kun benyttes nårhusstanden har hatt intektsnedgang siden siste ligning (to år tilbake).

Ytelser utbetalt av Risktrygdeverket skal ikke oppgis da disse blir innhentet maskinelt. Unntak: faktisk utbetalt bidrag må oppgis
    Les de nederste sidene på søknadsskjemaet. Der står forklaringer

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bamsemums77 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    922

Takker for svar !!! Syns det søknadsskjemaet ser litt avskrekkende ut ja... Men da er det jo en stund til jeg kan fylle det ut... Og så vidt jeg skjønner får jeg ingen penger før i september... Det er lenge til det Men det ordner seg vel !!!

Lenemamma
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Bamsemums77
    Takker for svar !!! Syns det søknadsskjemaet ser litt avskrekkende ut ja... Men da er det jo en stund til jeg kan fylle det ut... Og så vidt jeg skjønner får jeg ingen penger før i september... Det er lenge til det Men det ordner seg vel !!!
    Du kan jo bare prøve å søke nå. Det er jo ikke verre enn at du får et nei. Kanskje du er heldig!
    PS! søknadsfristen går ut i morgen. Send meg gjerne en pm dersom du lurer på noe.

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine