+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 13 av 13

Diskusjon: blir ikke gravid...

Uregistrert
    Gjest

blir ikke gravid...

Har SÅ lyst på en baby med samboeren min. Har et stort barn fra før, og savner virkelig å gå gravid og å ha en baby.. Vel, har ikke bare positive minner. Men alt i alt, så ønsker jeg sterkt et barn med min nåværende mann. Har ikke brukt prevensjon siden juli, og syklusene mine er på tulltur hver måned. Jeg kan gå 14 dager over mensdag uten at det er noen grunn til det. Jeg er nå snart 14 dager over, men orker ikke ta test. Jeg var kvalm hele forrige søndag, men det var nok ikke noe annet enn omgangssyke. Jeg har vært sinnsykt trøtt idag, men ikke tegn til noe graviditet.
    Orker ikke begynne med temping og div..Har hørt at man ikke har eggløsning hver måned.Kan legen hjelpe meg når jeg ikke har prøvd så lenge? Kanskje jeg kan kjøpe fruktbarhetstester for meg og mannen på apoteket? er de pålitelige?

2.  
    Madeleine
    Gjest

Sv: blir ikke gravid...

Ikke stress med det,men kos dere med sex så blir du nok gravid igjen.
    Ganske vanlig at det tar opptil 1 år før det klaffer.
    Vi brukte litt over et år med ganske så hyppig sengekos,regner med at det tok så lang tid fordi jeg har veldig uregelmessig mens.Alt fra 28 -50 dager....

Tryll-Tryll
    Gjest

Stresser man med å bli gravid så blir man det ikke. Ikke tenk på det så blir du gravid før du aner det.

Vi prøvde i over 1 år på å bli gravid, men ble det ikke. Så ga vi opp og da ble jeg gravid.

Lykke til

Uregistrert
    Gjest

takk for svar. Jeg prøver ikke tenke på det, men er ikke lett.. Men jeg brukte ca 10 måneder sist jeg ble gravid, og jeg vet det tar litt tid når man har brukt prevensjon.. men holder håpet oppe ennå..

Tidligere bruker
    Gjest

Å ha så uregelmessige sykluser kan ha en medvirkende årsak til at dere ikke lykkes, og legen burde faktisk prøve å finne ut grunnen til det.
    at mensen overhode ikke er reglemessig, kan faktisk, og jeg er nesten sikker på at det ER det, bety hormonelle problemer.
    Dette burde fikses på, det kan være veldig enkelt, og dette burde legen sjekke ut. Og JA; det kan han/hun gjøre selv om dere ikke har prøvd lenge!
    Her brukte vi 5 år før vi lyktes her, jeg har ALDRI brukt prevensjon.
    Dette av hormonelle grunner.
    Hvis du er registrert her inne, så kan du jo bare sende meg en PM, jeg veit litt om dette.
    Men for all del, bare spør om det er noe du tenker på!
    I første omgang syns jeg du skal ta en tur til legen!

Æresmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ise sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    På bygde!
    Meldinger
    22,018

Jeg vet godt hvordan det er å streve med å bli gravid,5 år prøvde vi før lillemann kom til oss.
    Legene mener at 1 år skal man prøve å bli gravid før man søker lege hjelp....Skal se dere snart får klaff,skal iallefall krysse alt for dere

Mamma til 3 gutter.

Sunshine©
    Gjest

Hmm.jag trur ikke du bør tenke på d så mye.Lettere sagt æn gjort kanksje.
    men at blir gravid kan jo ta lang tid før noen mens før andre går d veldi fort.

Ønsker deg lykke til

heje
    Gjest

Du kunne kanskje ha kjøpt deg en sånn Hva heter det igjen da???

Det selges iallefall en sånn "graviditetsplanlegger" inne på salgssidene her!

Du kan jo også oppsøke Volvat hvor de er kjempeflinke på å hjelpe mennesker som ikke blir gravide!!

sisle
    Gjest

Personlig synes jeg ikke dere har prøvd så lenge at det er noen grunn til å stresse.... Jeg satte en ettårs grense for meg selv, nettopp for ikke å bli så opptatt av det - og før den tid var gått var jeg gravid.

Jeg vet jo at mange driver med litt mer seriøs "barnelaging" enn bare å ha sex... Men det er nå litt opp til hver enkelt hva man orker.

Lykke til i allefall!

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tihi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Meldinger
    2,615

Heisann

Det tok 1,5 år før jeg ble gravid med jenta mi. Det klaffet først når jeg tok eggløsningstester. Har du prøvd de? Fåes kjøpt på snartgravid.com..

Kanskje du er gravid allerede også, siden mensen er forsinket.
    Krysser fingrene for deg! Vet at det ikke er særlig når det tar så lang tid..
    Tihi 2 jenter

Uregistrert
    Gjest

takk for svar dere alle. Jeg tok en test igår, og den var negativ. Er idag 13 dager over mensdag, så jeg får bare vente på mensen da..

inger8mai
    Gjest

Første bud er å ikke stresse med det. Andre bud: Ha sex ofte rundt eggløsning. Vet du ikke når, så får det være intensivt mye etter 14. dag i syklusen.. Lykke til.

heje
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert
    takk for svar dere alle. Jeg tok en test igår, og den var negativ. Er idag 13 dager over mensdag, så jeg får bare vente på mensen da..
    ja er ikke det typisk.... Tanta kommer når ho gidder.......

Lykke til neste mnd

Men, som de andre sier her: ikke stress da blir du bare fortvilet!!!

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine