+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 12 av 12

Diskusjon: Sjalusi og utroskap

Maritsa
    Gjest

Sjalusi og utroskap

Kan vel si at jeg har vært heldig i mitt liv for jeg har aldri vært spesielt plaget av sjalusi. Sambo har fått lov til å beholde alle sine jentevenner og eks'er som han har et godt forhold til uten at det har plaget meg det minste.

Nå har jeg riktignok nådd toppen av hva jeg kan tåle. Dere som har lest mine tidliger innlegg vet hva min kjære sambo har gjort, men for andre kan jeg repetere.

For å finne ut om han ønsker seg ut av forholdet har han utført et tankeeksperiment og dermed flørtet med en jente over MSN og SMS. Jeg fant det ut ved å lese meldingene på tlf hans (vond følelse som ble bekreftet).

Han har etter denne episoden stoppet med meldingene (sier han) og bedyret at han bare vil ha meg, men samtidig erklært at han ikke kan stole på meg og sperret alle mine tilganger til hans Pc og telefon. Hans personlige eiendeler skal han låse inn i koffert.

Sitter derfor igjen med en følelse av at det er jeg som har gjort noe galt (har vel gjort det også, men har i hvertfall innrømmet min skyld), og at jeg bare er vanskelig som ikke kan legge dette bak meg.

Vi hadde en episode i går fordi jeg så at samme jenta hadde sent han en melding. De har daglig kontakt pga skolegang og jeg vet de fortsatt skriver meldinger, men visstnok av langt mer uskyldig karakter.

Hvordan er deres forhold til sjalusi og hvor setter dere grensen til utroskap?

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    LilleVirre sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    2,830
    Det høres ikke ut som en morsom situasjon det du er i!!!
    Jeg hadde aldrig i verden latt sambo holde på sånn, hadde blitt forbanna til tusan. En av grunnene er at jeg vet at han hadde mislikt om jeg hadde gjordt det.

Syntes ikke du skal føle at du har gjordt noe ille.
    Har opplevd noe i den duren selv, men jeg er ikke like "tålmodig" som deg

Send meg gjerne en PM hvis du vil

Klem isabell

Krimia
    Gjest
    Hvis han sperrer tilgangen til pc'n , telefon og personlige eiendeler så vil jeg si at han prøver å skjule noe.

Du skal slett ikke ha dårlig samvittighet for at du har lest meldinger på telefon hans.

Syntes at han oppfører seg dårlig mot deg. Tror ikke han hadde likt det hvis det var du som nekta han tilgang til din pc, telefon og andre personlige eiendeler. Og at du fikk mange meldinger fra en nær venn.....

Jeg hadde vært Veeeldig sjalu hadde det vært meg.
    Hadde vært skikkelig

Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Marry sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2002
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    2,846
    Låse sine private ting inn i en koffert!!
    Jeg er ikke sjalu.Mest fordi mannen min aldri har gitt meg grunn til å være det.Men hadde han gjort det samme som din sambo hadde jeg nok blitt et fryktelig sjalu.
    Jeg leser av og til mannens meldinger og han leser mine.Ikke for å kontrolere hverandre, men for å lese vitser o.l.Vi er gift,sammen for livet, da synes jeg man skal kunne dele alt.Jeg har ingenting som er så privat at det må gjemmes fra ham, ei heller gjemmer han noe fra meg.Hadde han gjort det ville jeg blitt veldig mistenksom.

Jeg har lest innleggene dine før og jeg må bare spørre deg om noe, er alt det du går gjennom pga han nå verdt det?Kommer du noen gang til å stole 100% på ham igjen?

Jeg hadde et forhold der han var utro mot meg.Når jeg fant ut av det var han ikke sikker på om han ville fortsette sammen med meg.Jeg ble i påvente av at han skulle bestemme seg.Så valgte han å bli men forholdet ble aldri det samme.Jeg kunne ikke stole på ham mer og kjærligheten jeg hadde følt for han før tok etterhvert slutt.Jeg klarte ikke lenger å elske et menneske som hadde behandlet meg på den måten.Så jeg gjorde det slutt et halvt år etterpå.

Mest av alt vil jeg be deg å hive ham på dør.Slik skal du bare ikke la noen behandle deg.Når han må flørte med andre for å vite om han vil ha deg er det noe hoppende galt.Riktignok har de fleste forhold sine opp og nedturer, men jeg synes måten din sambo har taklet nedturen og deg på er slett.Du fortjener så mye bedre du!Men det er lett for meg å si nå.Det er desverre ikke like enkelt for deg å gjøre.Uansett hva du gjør til slutt så ønsker jeg deg lykke til
    -04, -01, -97.

Sier som Evy Linda:
    Hvis han sperrer tilgangen til pc'n , telefon og personlige eiendeler så vil jeg si at han prøver å skjule noe.

Du skal slett ikke ha dårlig samvittighet for at du har lest meldinger på telefon hans.

Syntes at han oppfører seg dårlig mot deg. Tror ikke han hadde likt det hvis det var du som nekta han tilgang til din pc, telefon og andre personlige eiendeler. Og at du fikk mange meldinger fra en nær venn.....

Jeg hadde vært Veeeldig sjalu hadde det vært meg.
    Hadde vært skikkelig

Maritsa
    Gjest
    Ser at dere er enige med meg om at min samboer ikke har oppført seg sånn som han bør. Siden ingen tar han til forsvar får jeg prøve litt selv.

Vet ikke hvor vanlig det er blandt par at man har litt privatliv, men jeg er ganske opptatt av at det som er mitt er mitt. Min samboer har ganske tidlig gitt uttrykk for at han ønsker litt som er bare hans, men samtidig er jeg overbevist om at han vil vise meg alt hvis jeg ber om det.

Vi har snakket litt sammen i dag og han innrømmer at han gikk over streken i går. Han har gitt meg adgang til hans Pc igjen og vil veldig gjerne at vi skal ordne opp i dette. Jeg har ingen behov for hans Pc, så det gjør egentlig det samme.

Kanskje vil det ikke ordne seg dette, og vi vil gå fra hverandre etterhvert, men jeg synes at vi skylder oss selv og Isac, og forsøke å få det til.

Jeg vet 100% sikkert at han aldri ville ha akseptert denne typen oppførsel fra meg og det har fått han til å tenke litt tror jeg.

Kommer jeg til å stole på han igjen? Vet ikke, men jeg er i hvertfall villig til også forsøke.

Jeg er av person veldig tolerang og snill (tror jeg) og jeg aksepterer kanskje litt mer enn hva jeg burde (til og med min "svigermor" sier det), men han kan være vanvittig god mot meg og jeg håper at jeg alltid vil ha han i livet mitt uansett hvordan det går mellom oss.

Takker for den støtten jeg har fått

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Delfinus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Some place in Norway
    Meldinger
    16,010

Ikke vondt ment...

Men for meg så høres det ut som om han skjuler noe for deg... Hvorfor iall erden skulle han gjennomføre disse "ritualene" om han ikke gjør det??? Det er iallefall sånn jeg ville gjort det om jeg noengang skulle prøvd å skjule noe... Sett ned beinet, og si klart ifra hva du mener! Det han holder på med skaper jo sjalusi og mistenksom het!!!! Fortsetter han med det, så hadde iallefall min mann gått på hue-og-ræva ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    IKKE nybaktmamma lenger J: 1998 og j: 2002

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Zanick sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2002
    Sted
    I nord
    Meldinger
    1,224
    Godt at dere har fått snakket sammen, og håper at du klarer å stole på han igjen hvis han er verd det

Eg er gift, men går ikke å sjekker mobilen til mannen min.
    Men spesielt når vi kjører bil, så er det ofte eg som "tar" meldingene på hans mobil når de kommer.
    Hadde et sånt tilfelle, da det plutselig tikket inn melding fra ei han har rotet med tidligere......
    Da hadde han ikke ville sagt noe at han svarte henne engang, siden han viste at eg ikke ville likt det...
    Men vi fikk ordnet opp i det, og etterpå fortalte han meg om slike meldinger(hun var rimelig innpåsliten i flere år, sendte melding til tross for ingen tilbakemeldinger ).

En måte å få min kjære til å forstå bedre, er å spørre om det er greit at eg gjør det samme..........
    Da blir det ofte annerledes, til tross for at det han gjør er uskyldig.

Stoler 110% på han, og sjekker aldri mobil hans uten at han ber meg om det.

Men, det at samboeren din flørtet gjennom SMS med jenta er helt galt!!!!
    Men veit at folk kan skjerpe seg etter verre ting!!!

Send en PM hvis du trenger noen å maile med!!!

Lykke til
    Zanick

Macumba
    Gjest
    Her er det full åpenhet.
    Vi lar hverandres mailer og tekstmeldinger være i fred.
    Jeg har ingenting å skjule, og det er jeg også ganske overbevist om at min kjære heller ikke har.
    Vi skjuler ikke telefonen eller PC-skjermen heller, og han bryr seg ikke om jeg står bak ham og klør ham på ryggen mens han bruker MSN eller mail.
    Det gjør heller ikke jeg.

Hvis jeg hadde funnet ut at min kjære hadde SMS-flørtet med noen hadde jeg blitt rasende, skuffet og lei meg.
    Det vet jeg at han også hadde blitt hvis jeg hadde vært så dum.
    Jeg tror aldri tilliten hadde blitt den samme igjen.

OG... hadde han begynt å skjule telefonen min for meg, sperre PC'n osv hadde jeg begynt å tvile.

Jeg håper dere finner ut av ting!
    Det virker jo som ting løser seg litt.
    Lykke til!

pandora
    Gjest
    Jeg er sjalu, og hadde ikke likt det. Har opplevd utroskap i tidligere forhold, og det er ikke noe særlig! Mannen min har ingen jentevenner, får aldri meldinger på tlf-en sin som han ikke forteller til meg (piper tlf-en mens jeg er i rommet sier han alltid hvem det var fra og hva det gjald - uoppfordret, det er på en måte helt normalt for oss). Han har jo kvinnelige kolleger, men har ikke noe særlig kontakt med dem utenom arbeidet. (da er ihvertfall jeg med). Liker det best slik jeg, og vi har det slik andre veien også. Vil bare gi deg en klem, jeg... (vet ikke helt hvordan man får til sånne figurer)

Nome
    Gjest
    Jeg ser på det som svært naturlig at jeg leser min samboers sms og åpner brevene hans om jeg så måtte ønske. Og det samme gjør han. Jeg syns egentlig ikke vi trenger å ha noe privatliv jeg, for det er jo mye bedre å la alt være åpent og ærlig..
    Min sambor har full tilgang til mailen min, og det bryr meg ikke i dte heletatt. jeg har ikke noe å skjule.

Er enig i at det virker som om han prøver å holde ting og tang unna deg.

Sandala
    Gjest
    Har lest dine tidligere innlegg... Jeg syns du er meget tålerant. Du har ikke gjort noe galt ved å lese meldingene hans, du hadde jo mistanke om et eller annet likevel - og fikk det bekreftet på en måte.

Hvorfor trenger de å sende meldinger til hverandre fordi de går på skole sammen egentlig? Er det et gruppesamarbeid eller noe? Da syns jeg han da burde bytte gruppe, av hensyn til deg og av respekt for forholdet deres - noe annet hadde jeg overhode ikke akseptert... Burde ikke være noe problem å unngå kontakt med denne jenta når han ikke er på skolen!

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine