+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Mormette
    Gjest

hm Sprinkelseng - hvor lenge??

Hvor lenge bruker man egentlig sprinkelsenga???
    Prata med svigerinna mi i går og hun fortalte at hun hadde kjøpt stor seng til guttene sine da de var ca 1 år. Vakke det litt tidlig a?? Niesa mi på 16 mnd sover jo i sprinkelseng enda, og jeg kan egentlig ikke se for meg henne i stor seng på lenge enda.

Er det flere som har tenkt noe på dette?
    Dere med større barn, når bytta dere a???

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Babe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2002
    Meldinger
    8,207

Sv: Sprinkelseng - hvor lenge??

Jeg byttet over til stor seng når de var mellom 2 og tre, nærmere tre....
    Babe & 4 barn;
    Storesøster 04.02.94, mellomsøster 21.12.96, lillesøster Sandra 09.08.04 og lillebror Truls 26.12.07

Mormette
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Babe
    Jeg byttet over til stor seng når de var mellom 2 og tre, nærmere tre....
    Var det vanseklig å få de til å ligge i senga om kvelden da? Hvis Emilie blir like hyper når hun blir større så ser jeg for meg en liten jente som hpper ut av senga 1000 ganger før hun sovner

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Babe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2002
    Meldinger
    8,207

Ja, det var ett svare strev.......måtte ta en runde hvor jeg satt på stol utenfor døra, sånn at fristelsen for å stå opp ikke skulle bli for stor

Egentlig bør de ligge i høy sprinkelseng til de blir tenåringer

(veldig høy....Helen klatret ut av sprinkelsengen da hun var 14 mnd, over i mammas seng og fant frem puppen )
    Babe & 4 barn;
    Storesøster 04.02.94, mellomsøster 21.12.96, lillesøster Sandra 09.08.04 og lillebror Truls 26.12.07

Mormette
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Babe
    Ja, det var ett svare strev.......måtte ta en runde hvor jeg satt på stol utenfor døra, sånn at fristelsen for å stå opp ikke skulle bli for stor

Egentlig bør de ligge i høy sprinkelseng til de blir tenåringer

(veldig høy....Helen klatret ut av sprinkelsengen da hun var 14 mnd, over i mammas seng og fant frem puppen )
    Ja det var lurt, skal gå å spørre i morra om de har sprinkelseng med 2m høye vegger . Synes jeg ser de i butikken

For ei rampejente det var da

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tigerguttmamma sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    I et hus
    Meldinger
    5,664

Nå sover ikke storebror i sprinkelseng, men han sover i reisesenga. Det er først nå i det siste at han har begynt å klatre ut. Storebror er av den forsiktige typen nemlig.

Lillebror derimot er et kapittel for seg. Kunne tenkt meg å bytta ut sprinkelsenga allerede på han.
    Storebror (2002) og lillebror (2004)

mayba
    Gjest

Emilie fikk vanlig seng da hun var 2,5 år hun....og hun gikk aldri ut av den etter hun var lagt!!!

Hun fikk vanlig seng da for hun sov ikke noe godt i sprinkel senga lenger....hun hadde for "liten" plass der.....

Multe
    Gjest

Vi kjøpte skuv-seng til tyttebæret da hun var nesten 3 vi.
    Da hadde hun enda ikke klatret over, men hun begynte å se litt pussig ut nedi der syns vi ... Litt sånn forvokst baby på en måte.
    Overgangen til stor seng gikk greit, hadde ettpar bøker langs kanten i starten så hun har vel ikke falt ut mer enn ettpar ganger. Står opp gjør hu først nå etter ett år - så det var ikke noe overgangsproblem her iallefall...

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    midi sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Utpå bøgda!!
    Meldinger
    2,900

Vi er litt usikre på hva vi skal gjøre når spiren blir født, for må jo ha sprinkelsengen. Har jo ny seng stående til Kevin,men synes han kanskje blir litt liten. Kanskje gjøre som TGM og ha han i reiseseng en stund.

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Frostiz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Nordland
    Meldinger
    652

Hadde håpa vi kunne ha Julian der til han var hvertfall 4...
    Men han lærte seg å klattre ut av sprinkelsenga samme månede som han fyllte 2 år og etter det var det ikkeno håp så da bytta vi til storseng.
    Alle barna er jo forskjellige så mange ligger sikkert pent å pyntelig i storseng også men med Julian måtte vi ha oss ett styr før han lærte seg å legge seg ned selv.
    1 år var ganske tidlig ja,men sålange det funka så...
    Frostiz og guttan f. sept 02 og aug 04

sola1
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av mayba
    Emilie fikk vanlig seng da hun var 2,5 år hun....og hun gikk aldri ut av den etter hun var lagt!!!

[/i][/b]
    Slik var det her også! Hun var sååå stolt at hun nesten svimte av
    Hun var litt over 2 år når hun fikk ny seng!!

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine